Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Papaya Punch

Publicerad 2011-05-03 18:15:00 i Naglar i orange,


Papaya Punch är ett härligt orange lack på gränsen mot neon. Vacker färg, kladdig formula. Tjockt och segt lack som jag måste thinnra innan jag använder det "på riktigt" för det som skulle bli min manikyr idag blev en swatch då det tjocka lacket vägrade torka. Andra gången i samma kollektion som min manikyr skiter sig alltså, något som känns trist. Färgen är dock helt underbar, täcker med ett lager eftersom det är så tjockt. Vi får se vad som händer efter en dos förtunning.

Men visst är färgen härlig! Jag kan aldrig motstå ett orange krämlack som har den här typen av glossighet och fruktig känsla. Härligt!

Kommentarer

Postat av: Annie
Publicerad 2011-05-03 19:00:28

Jag tycker att den där färgen ser så fin ut på alla bilder. Synd att formulan verkar vara dålig, för jag trot att jag måste ha detta lack :)

Postat av: Katrin
Publicerad 2011-05-03 19:11:16

Läcker färg, blir väldigt sugen på sorbet när jag ser dina bilder. Men jag håller med Annie, trist med formulan :/

Postat av: Aila
Publicerad 2011-05-03 19:26:09

Upplevde det också som tjockt och segtorkad men färgen är så cool!

Postat av: Caroline
Publicerad 2011-05-03 19:33:49

det är sååå snyggt :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-05-03 19:39:16

Jag bär Papaya Punch just nu och älskar verkligen färgen! Håller dock med om att formulan var kass. Jag behövde däremot tre lager för att få ett jämnt resultat, första två lagren blev flammiga och ojämna.

Postat av: Mona
Publicerad 2011-05-03 19:40:51

Väger mellan detta och Sun Worshipper..... vilket föredrar du?

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-05-03 20:27:24

Jag trivdes inte alls med det heller, för att ha överseende med den formulan får det allt vara spektakulärt snyggt

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-03 20:55:38

Annie! Det finns nog liknande som är bättre. Men visst är det tjusigt!



Katrin! Ja, det är verkligen synd att det ska vara så tjockt.



Aila! Färgen är härlig.



Caroline! Ja, snyggt men segt.



Nailtastic! Va? Tre lager? Mitt kom i klumpar ur flaskan...



Mona! Sun Worshipper. Den är neon och den är cool. Den här är fruktig och snygg men som sagt, formulan suger.



Cactus! Visst är det skittrist med sega lack...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-05-03 22:15:09

Hmmm......... Jäkligt rolig färg, men jag tror ändå jag plockar bort det här lacket från min liggande beställning. Eller? Uh.. ja,... tror jag. Eller är det värt att ha det ändå trots formulan?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-04 17:45:19

Chaosophia! Nej, du behöver det inte. Plocka bort det.

Postat av: Maja
Publicerad 2011-05-04 20:01:10

Väldigt snyggt, men tror ändå inte att jag ska beställa något från China Glaze's sommarkollektion. Förresten, fick mina Zoya Sunshine igår och lackade om idag. Bär Kimmy just nu eftersom jag bestämde mig för att börja med det jag trodde att jag skulle gilla minst, men faktum är att jag älskar henne! Tror faktiskt att jag kommer älska varenda en av dem. Dessutom så använde jag Seche Vite istället för Nubar Diamont som överlack och det funkade utmärkt, så nu tror jag inte längre på teorin om att SV inte funkar med Zoya.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-04 20:27:41

Maja! Zoya-lacken är bättre köp än ChG, definitivt. Jag älskar också allihop! Zoya är tydligen nyckfullt men som jag alltid sagt, för mig unkar det med SV så man bör åtminstone prova. Skönt att det funkade för dig med.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela