Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze L8R G8R

Publicerad 2011-05-15 19:00:00 i Emmas NOTD i glitter och holo,

Ytterligare ett hololack från China Glazes holografiska kollektion OMG. Suck att denna kollektion är discontinued, för den bjuder på många fina lack. Till skillnad från Sminkan så föredrar jag OMG framför Kaleidoscope-kollektionen. Jag äger dock ingen komplett kollektion av någon av dem, långt därifrån, något jag nu med facit i handen, när de alltså inte längre är lätta att få tag på, ångrar bittert.

L8R G8R är en vacker ljusgrön färg med tydlig dragning åt gult och kraftiga regnbågar med en gul basfärg, något mörkare i verkligheten än på mina bilder. Det här är nog det lacket jag allra mest förknippar med våren. Det får mig att tänka på björkblad, ni vet när björken precis har fått musöron. Fantastiskt vårlack verkligen, jag har nog haft det varje vår sedan jag skaffade det, således borde det vara tredje gången jag bär det. L8R G8R är bra att lacka med, täcker med två lager och torkar snabbt. Jag har absolut inget dåligt att säga om detta lack, jag önskar bara att det fortfarande fanns att få tag på till rimliga priser...

Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-05-15 20:18:38

Helt underbart! Vill ha!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-05-15 20:22:19

Cactus: Ja det är ett ljuvligt lack, väldigt synd att det inte finns att köpa längre...

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-05-15 20:24:11

Jag är mycket bitter över att jag bytte bort det här. Varför liksom? Varför!!?

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-05-15 20:27:37

Kajalpennan: ja du, det var dumt... Ofta är det ju så att man inte riktigt "inser" hur åtråvärda saker är förrän de är borta från marknaden...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-15 21:09:01

Jag älskar också L8R G8R och faktum är att jag blivit mer och mer av en OMG!-tjej och mer och mer tycker att den mer 2glittriga" holon i Kaleidoscope är mindre läcker. Tror min fascination med Kaleidoscope var för att alla mina andra holo var "linear" då så då kändes de mer exotiska och annorlunda. Nu är det tvärtom...

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-05-15 21:17:36

Helt sjukt fint!

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-05-15 21:50:22

Sitter med det här på naglarna just nu och det är otroligt vackert! Och visst ångrar man alla lack man inte slått till på ännu? Iofs är det nog bara ett lack till jag vill ha från OMG-kollektionen innan jag är nöjd, frågan är bara hur mycket man är beredd att betala nu..

Postat av: Mína
Publicerad 2011-05-15 22:04:14

I love this holo efect!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-05-16 08:37:05

Här är en till som önskar att hon köpte fler lack från OMG-kollektionen... Surt i efterhand!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-05-16 18:59:35

Sminkan: Där ser man. Ja det är ju en finfin kollektion. Kaleidoscope är ju supervackra med holoeffekten, men jag är inte så förtjust i färgerna, tycker de är lite för diffusa. OMG känns gladare!



kerstin: Ja det är det faktiskt:)



Mina: Me to, it's lovely!



Chaosophia: Vi är olyckssystrar i frågan alltså...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela