Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze IDK

Publicerad 2011-05-13 14:14:00 i Naglar - holografiska lack,


I söndags, när jag bestämde att jag skulle ha holo-vecka, så tänkte jag plocka 20 holografiska lack och swatcha. Jag hann med 18 innan jag ledsnade och det här är ett av de sista jag fotade. Slarvig, slarvig lackning alltså. Ber om ursäkt för det. Jag såg nog inte själv hur illa det var med kladd runt nagelbanden och så, men det viktiga är ju ändå färgen. :D

IDK är det ljusare lila från OMG!-kollektionen. Jag har haft LOL, den mörkare, mer rödtonade lila, men gav bort den till Rocketqueen samma år som kollektionen kom. 2008 alltså. Jag gillade den aldrig riktigt eftersom den, precis som det tealfärgade DV8 inte riktigt hade den magnifika holoeffekten som t.ex L8R G8R eller 2NITE i samma kollektion. Det är ju ofta så att de mörkare lacken ger mindre holo än de ljusa och IDK fann alltså nåd för min blick och blev kvar.

Ganska fin även när holon gömmer sig, eller hur. En mild lavendelfärg. Jag gillar den! Dessutom täcker den på två tunna lager och torkar som blixten! I solen är den ljuvlig med sina regnbågar även om den så klart inte blir lika maffig som FYI eller OMG som ju båda är ljusare ändå. Det är hur som helst vackert och ganska likt systerlacket
2NITE i både färg och effekt. Jag ä dock ännu mer förtjust i mjuka violblå 2NITE.
 
Om ni vill fnissa lite och häpna över vad en kur OPI NNS kan göra för naglarna kan ni klicka på den här länken och se hur lacket tog sig ut på mina naglar 2008. :D


Kommentarer

Postat av: Mína
Publicerad 2011-05-13 14:55:19

I dont't like purple, but this is pretty (because it is holo :D)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-13 15:13:20

Mina! Yes, I agree, everything is great if it is holo. :D

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-05-13 16:36:08

så vackert!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-13 16:40:28

Sanna! Det är fint, det tycker jag med!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-05-13 19:53:51

Det här och 2NITE är de lack ur OMG som jag verkligen vill ha

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-05-13 20:09:34

Det här gillar jag rejält, men det är väl för att det är lila =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-14 07:43:48

Kajalen! Ja, de är bland de bättre. Jag har 2Nite, L8R G8R och QT som favoriter.



Roxcat! Haha, ja, är du en lila tjej så är det kanske så.

Postat av: ewe
Publicerad 2011-05-14 16:17:17

detta var nog min favorit av holo-lacken! Tycker att många är för "glittriga" men denna gillade jag skarpt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-14 16:57:12

Ewe! Jag förstår hur du menar även om jag personligen inte kan få nog av glitter. Och holo. Och nagellack rakt av... :D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-05-15 07:48:47

Haha! Jag är tvärtom och gillar både LOL och DV8 bättre, just för att jag tycker att basfärgerna är snyggare i dem. Tydligen kan jag offra lite av holoeffekten utan att gråta. :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-15 08:09:12

Chaosophia! Ja, jag är ju inte så svag för lila så jag gav bort LOL. Nu är jag lite ledsen över det. DV8 har jag dock kvar för färgen är snygg även om jag knappt upplever det som holo.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela