Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze 108 Degrees

Publicerad 2011-05-07 17:13:04 i Naglar i rosa,


China Glaze 108 Degrees är ett vackert och lysande rosa jellylack med glassfleckglitter. Jättefint men inte riktigt min grej. Jag älskade Ahoy! och jag har en rosa kick just nu med en stor utökning av just den delen av samlingen. Just den här lämnar mig dock lika oberörd som Endurance gjorde i höstas.


Kanske är det så att jag vill ha guldflecks i mina rosa eller så beror det på något annat. Jag har nyligen burit alla lacken i min favoritglassfleckkollektion Glitterati från Zoya och där finns ju flera liknande lack så varför bankar inte mitt hjärta hårdare än så här? Inget fel på det förutom en löjligt lång torktid. Ett par timmar fick jag vara ytterst försiktig. Det ni ser är fyra lager vilket är rätt mycket men det är ju en jelly så vad annat är att vänta. Många jag mötte komplimenterade mina naglar när jag bar detta. De tyckte färgen var jättefin och klädsam på mig. Och det är den. Det är fint och det klär mig men det får mig inte att andas fortare...

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-05-07 21:39:55

Åh så fin! Jag som tänker trädgårdstankar hela tiden nu funderar på vilka blommor som kan finnas i liknande färg :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-07 22:29:56

Kerstin! Ja, du kan nog hitta petunior, pelargoner och vissa sommarflox i den här rosa färgen, om vi pratar sommarblommor.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-05-08 11:12:40

Jag tycker det här var fint. Det är väl ganska likt Calender Girl..? Dock lika skirt så knappast värt att skaffa...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-08 11:44:35

Emma! Ja, lite onödigt skirt är det...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela