Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Catherine Arley #800

Publicerad 2011-05-01 16:08:19 i Naglar - holografiska lack,


Superlätt att lacka med är Catherine Arley #800, det röda hololacket. Vacker färg också, men, som vanligt, inte den mest dramatiska holoeffekten i det mulna dagsljus jag har här i Stockholm idag.


Tre lager, lättapplicerat och snabbtorkande. Jäkligt snyggt även utan superholo men jag hoppas på sol i kväll eller imorgon så jag kan få se om det har något att visa eller om detta är allt...

Jag lovar att uppdatera er om jag får fram någon mer holo ur det. :D


Uppdaterad!!!

Inte överdrivet holografisk trots solskenet. Men fint röd. Och de är ju billiga så man ska inte klaga.



Kommentarer

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-05-01 17:19:25

Döläckert!!!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-05-01 18:10:24

Ååh så fint, har många holo men inget rött, vill ha!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-05-01 18:53:25

Man undrar ju vad det är som gör att det inte går att få fram ett superholografiskt rött lack. Men man får vara glad för det lilla. Det är ju en väldigt fin röd ändå. :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-05-01 19:00:59

Håller med dig, det är superfint även om holoeffekten inte är så imponerande. :-)

Postat av: Aila
Publicerad 2011-05-01 19:15:44

Snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-01 19:28:45

Ninni! Det är ju fint om man inte förväntar sig mer holo.



Cactus! Jag har minst tre röda men nget är superholografiskt.



Pamsan! Ja, jag vill ha ett som Reclaim men i riktigt rött. Det vore awsome!



Naltastic! Ja, fin färg och fin textur men som sagt, inte så mycket holo...



Aila! Ja, visst är det fin färg!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-05-01 19:35:23

Åh, det här tyckte jag jättemycket om! Jag är inte så stor på hololack så för mig är det bara positivt om holoeffekten är diskret. Det här skulle jag verkligen vilja ha - vart köper du lack från detta märke??

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-05-01 20:23:36

Det ser fint ut, men såklart synd att det inte är mer holoeffekt...

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-05-01 20:35:00

Det ser väldigt fint ut även om det inte är så mycket holo-effekt!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-05-01 23:32:07

Tror du att de någonsin kommer lyckas med ett rött hololack som faktiskt har en riktig holoeffekt? Jag har väntat så länge att det känns som om jag gett upp...



Lacket är dock skitsnyggt ändå. Var har du köpt det? :o

Postat av: Maja
Publicerad 2011-05-02 07:44:09

Snyggt, speciellt i solen!

Postat av: Hanna
Publicerad 2011-05-02 15:45:04

Sv: Naaajs, jaa jag har mycket kvar å träna på eyeliner, men jag försöker!.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-02 20:17:54

Makeupoholic! Jag bestälde via en bulgarisk hemsida som jag tappat bort länken till. Emma vet så jag ska fråga henne och sätta ut den sen.



Emma! Ja, det kunde vara mer holo...



Roxcat! Alla har kommenterat det idag och gillat det. Sen vet jag inte om det är för att det är ett snyggt lack eller för att det är ett rött lack till skillnad från mina "vanliga" manikyrer. :D



Chaosophia! Jag beställde från Ozotic Pro nu i natt och hoppas deras röda holo är bättre. Annars får jag nog eBay-hunta för OPI DS Ruby...



Köpt, billigt, från en bulgarisk sia, beautycosmetic någonting. Ska fråga Emma för just nu minns jag inte...



Maja! Ja, det är fnt!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-05-02 20:52:34

Rysligt fin röd nyans! Det är verkligen alltid snyggt!

Postat av: Åsa
Publicerad 2011-05-02 21:20:19

Jätte fint! Det var slut när jag beställde :(

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-05-02 23:04:04

http://beautycosmetic.biz/catherine-arley-catherine-arley-nail-polish-pi-1829.html



Det här var det enda jag hittade. HATAR verkligen sådana här skitsmå och skitdåliga previews.. Hur menar de att jag ska se vilka färger jag är intresserad av, utifrån den där färgkartan? Värdelöst!

Men för att inte bara låta negativ, så låter det alldeles fantastiskt med holografiska lack för den där penningen. Synd att de färger jag var mest intresserad av verkar vara slut. :(

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-05-02 23:04:51

http://beautycosmetic.biz/catherine-arley-catherine-arley-nail-polish-pi-1829.html



Det här var det enda jag hittade. HATAR verkligen sådana här skitsmå och skitdåliga previews.. Hur menar de att jag ska se vilka färger jag är intresserad av, utifrån den där färgkartan? Värdelöst!

Men för att inte bara låta negativ, så låter det alldeles fantastiskt med holografiska lack för den där penningen. Synd att de färger jag var mest intresserad av verkar vara slut. :(

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-03 18:16:56

Kerstin! Ja, och lite holo är bättre än ingen...



Åsa! De finns om man mailar.



Chaosophia! Hehe, och trodde inte de syntes, kommentarerna. ;D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela