Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Stumpar med Calender Girl

Publicerad 2011-03-10 08:28:55 i Naglar i rosa,


Efter Ravishing, Dahling så tänkte jag att jag måste prova om Calendar Girl från OPI:s Retro Fun in the Sun-kollektion äntligen skulle göra sig på ett bra sätt på mina naglar. Det är annars ett femlagerslack som aldrig vill sluta visa VNL. Sagt och gjort, hon grävdes fram ur samlingen och efter tre lager kom jag på att jag nog inte hade längre naglar när jag köpte den här skönheten. Det var då jag insåg att det måste läggas ovanpå något annat lack för att jag ska härda ut med det. Den här gången slutade det med fyra lager Calendar Girl utan annat lack som bas men med VNL på de naglar som har minsta lilla vit strimma att visa upp. Senast jag använde det hade jag det ovanpå ett benvitt lack från Viva la Diva, det går att se här, men på det stora taget är det ett lack jag tycker kräver för mycket besvär för att vara riktigt roligt.Visst, jelly är fint, visst, skimret är fint, men inte så fint att det är värt besväret. Eller?

Kommentarer

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-03-10 08:32:44

Det är riktigt fint, men nej, jag tycker att fem lager är för krångligt!

Postat av: June
Publicerad 2011-03-10 11:20:37

Emma P: Haha, tack :p Dubbeltack!



Du kanske tyckte att det kändes som om du tappade mycket för att du tvättade på ett annat sätt? När jag använde schampo så körde jag mest runt det i håret medan när man använder balsam så masserar man ju hårbotten så mycket, så då kanske det lossnar lite mer. Men jag tror knappast att du har börjat tappa mer hår så där på en gång. Du fick nog bara loss det som redan var löst. Sedan är Coop X-tras balsam också ganska starkt så om du tycker att du blir håröm eller så, så kan du bara byta tvättbalsam.

Postat av: nailsbybellan
Publicerad 2011-03-10 12:16:06

Nej fem lager känns ju lite väl i överkant! Grejen med en bra jelly är ju att det ska gå att bygga upp och tillslut bli täckande! Skimmer-jellisar bli sällan det och jag tycker de funkar bäst att ha över andra lack!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-10 12:16:12

Kerstin! Ja, visst är det så.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-10 13:14:05

NailsbyBellan! Ja, håller helt med.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela