Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nfu Oh 66

Publicerad 2011-03-19 14:12:31 i Emmas NOTD i glitter och holo,

Efter regn och snö kommer solsken. Idag är det supersoligt i Kalmar och säkert i stora delar av Sverige och det firar jag med hololack. Egentligen försökte jag övertala Sminkan att måla holo, men hon vägrade då hon tyckte att hennes naglar var för stympade, jag tar alltså saken i egna händer. Ni ser här Nfu Oh Nr 66, ett blekt grågrönt lack som bildar fantastiska regnbågar! Ta ut det i solen och det är som om naglarna var täckta med hologram.

Ni ser hur fantastiskt solen tar fram regnbågarna?! Det bilar faktiskt regnbågar även om det inte är direktbelyst, något som ju är långt ifrån självklart vad gäller hololack. Tyvärr är den fantastiska holoeffekten det enda positiva med det här lacket, formulan är verkligen gräslig. Jag vet att Sminkan har skrivit det förr men när jag läste det kunde jag inte riktigt tro att det var så illa. Det är det. Lacket täcker egentligen ganska bra, men drar man penseln mer än en gång på samma ställe så river man upp ytan och lämnar bara fläckar. Även om man låter det torka till mellan lagren. Det enda sättet att undvika detta har för mig varit att försegla lagret med topplack och måla ett färgat lager ovanpå det. Det funkar hyfsat, men man kan ändå se att det är lite tunt på vissa fläckar, trots att jag har målat tre lager. Basfärgen är dessutom rätt trist, när lacket inte bildar regnbågar känns det totalt ointressant. Jag tog en bild i skuggan för att ni skulle få se. Bottenbetyg för formulan och basfärgen alltså, men toppbetyg för holoeffekten, den är svårslagen tycker jag. Sen är väl Nfu Oh halvsvåra att få tag på. Alla mina har jag köpt via Nailmail, men jag tror att de går att köpa i några webbshoppar också.

Kommentarer

Postat av: Zizzie
Publicerad 2011-03-19 14:32:51

Vackert! Man blir så glad av hololack! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-03-19 15:05:29

Zizzie: Det blir man verkligen! Älskar holo<3

Postat av: Honi
Publicerad 2011-03-19 15:14:36

Åh gud så vackert :) Älskar holo!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-03-19 15:35:07

Vilket fantastiskt fint lack! Regnbågarna är ju magiskt fina!

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-03-19 17:59:54

Fantastiskt vackert!

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-03-19 18:03:41

Det ser otroligt fint ut i solen! Jag har köpt mina Nfu Oh-lack från en webbshop i Estland, Viis Salong eller vad det nu hette..

Postat av: Maja
Publicerad 2011-03-19 20:23:22

Det var jättefint i solen!

Postat av: Pernilla
Publicerad 2011-03-20 10:51:58

Jättefint i solsken!

Jag har ett GOSH som beter sig precis likadant. Står på flaskan att det kräver ett speciellt baslack men undrar om det verkligen hjälper, när lacket dras med precis som du säger, även om det torkat mellan lagren.

Även det får en tråkig gråaktig färg i skugga.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-20 12:21:43

Det är mycket tjusigt i solen!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-03-21 15:45:55

Jättefint!

Jag har ett sånt där speciellt underlack som är för holo-lack, inköpt på Make Up Store. Och jag kan intyga att det fungerar! Det blir inte helt perfekt, holo-lacken beter sig aldrig som vanliga lack, men det blir betydligt bättre och man kan få ett första heltäckande lager så att det inte alls blir lika mycket kala fläckar som annars. Så man kan måla tre normala lager istället för femtioelva som fortfarande ger fläckar. Jag rekomenderar absolut att testa ett sådant underlack!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-03-21 21:48:42

Honi: Holo äger:D



kerstin: Ja holoeffekten är verkligen strålande.



Ninni: Ja i alla fall i solen:)



roxcat: Ja det är grymt i solljus. Yes, det har jag hört talas om. Har för mig att jag hittat dem i nån amerikansk webbshop också...



Maja: Det är det verkligen...



Pernilla: Ja visst är det:) Att säga att lack behöver speciellt baslack känns som ett sätt att tjäna pengar på dålig formula tycker jag. Men enligt Cactus verkar det ju fungera. Fast jag tycker de kan få formulan rätt från början. Bevisligen går det ju, jag vet bara Nfu Oh som har så kass formula på sina holo. Vissa lack, Reclaim och Wild at Heart har ju rena drömformulan...



Sminkan: jajemensan:)



Cactus: Absolut! Jaså där ser man. Tycker det är lite dålig stil dock, att tjäna pengar på att något är dåligt utan en produkt. De flesta hololack jag har har dessutom bra formula, de enda i min samling som har detta problem är Nfu Ohs, så nåt sånt baslack känns inte aktuellt för mig. Bra att veta att det finns dock:) Behöver MUS hololack det? Alltså blir de också så här fläckiga utan det?

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-03-22 20:55:44

Ja, jag vill påstå att MUS hololack behöver underlacket också, de blir helt klart fläckiga. Jag har aldrig provat ett Nfu Oh lack tyvärr så jag kan inte jämföra om det är värre än alla andra men MUS's är inte som Reclaim. Dock är de ju sådär jätteholografiska med härliga regnbågar så de är värda det extra jobbet i mina ögon. Men jag håller helt med om att det är lite rip off att sälja lack som kräver ett extra för att funka bra! Särskilt MUS's eftersom underlcket kostar lika mycket som alla andra lack och de är inte direkt billiga. Det tog emot att köpa det men hololack är min riktiga svaghet, så vad gör man :-p

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-03-23 21:04:49

Cactus: Ja, då kan det ju vara värt lite extra jobb, så känner jag för Nfu Oh. Kommer dock inte köpa några fler och blir nog inga MUS heller, det finns helt enkelt hololack jag gillar mer och som dessutom är billigare... Förstår din svaghet dock, hololack är helt klart något extra...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela