Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mavala Acid Yellow

Publicerad 2011-03-06 22:17:00 i Naglar i gult,


Jag tänkte visa ett av mina arkivinlägg och sukta lite efter mina naglar från före flytten. Jag vet, jag är tjatig. Ska sluta ömka mig snart för på alla andra sätt är ju livet härligt. Idag har jag varit på IKEA och handlat massor av fint till mitt nya hem och på fredag kommer soffan förhoppningsvis och sen är det färdigmöblerat. Känns otroligt lyxigt och roligt och fantastiskt på alla sätt. Men nu till lacket.

Mavala Acid Yellow har jag gått förbi utan att bry mig många gånger. Nu när min gula vurm började så tog jag ett trots att jag inte var så pepp på nyansen, kom hem, målade med det (några veckor senare) och upptäckte att det ju är duokromt! Ett påskgult med orangegul, svag, duokromatisk skiftning. Jag har fotat som en galning för att kunna visa att den är både gul och apelsinfärgad samtidigt men lyckas inte till hundra procent med den uppgiften.

Tre hyfsat lättlackade lager och en riktigt bra torktid gör Acid Yellow väl värt pengarna. Det och färgskiftningen. Sen är det den mest missklädsamma gul jag haft till min rosa hud men vem bryr sig. Man blir glad av gult även när den skär sig mot skärt.


Bildspam för att visa skiftningarna i färgen. Hoppas ni ser dem.

Kommentarer

Postat av: fru hjelm
Publicerad 2011-03-06 22:49:02

Hej!

Panto 3 har funkat väldigt bra på mina naglar! Har knaprat dem i många år :-) Finns i hälsokostaffärer. http://vitaminvaruhuset.se/shop/?artnr=3138

Postat av: Mona
Publicerad 2011-03-06 23:07:05

Höll nästan på att köpa detta.. borde gjort det.

Postat av: Åsa
Publicerad 2011-03-06 23:23:39

Åhh, det var påskgult! Och när det är påsk i år så är det nästan sommar!!!

Postat av: June
Publicerad 2011-03-07 09:57:19

Emma P: Haha, tack! Wee! Vad blev det för balsam och hur gick det? ^^ Vad använde du för sista-schampo?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-07 16:17:23

Fru Hjelm! Jag har ätit Panto 3 och andra, liknande, preparat. Tyvärr märker jag ngen skillnad på mina naglar eller mitt hår. Det enda som hjälper på mina naglar är dessvärre nagelstärkare. Alla fall är det min erfarenhet från förr.



Mona! Ja, det här borde du ha!



Åsa! Ja, en evighet till påsken ju...

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-03-07 19:50:53

Jättefint! Detta ångrar jag lite att jag inte köpt.

Postat av: fru preggo hjelm
Publicerad 2011-03-07 22:37:03

Åh, vad synd. Men då kan jag bara rekommendera att bli gravid :-) Mina naglar är finare än nånsin just nu!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-08 06:20:16

Fru Hjelm! Det är ett bra förslag för naglarna växer som mest när man är gravid. Sen är jag inte riktigt redo för att bli mamma än.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-08 06:20:50

Och Fru Hjelm, jag måste ju säga grattis! Vad roligt att du väntar barn!

Postat av: fru preggo hjelm
Publicerad 2011-03-08 16:43:22

Tack :-)

Postat av: sparris
Publicerad 2011-03-10 21:24:46

Doh, inte heller jag har sett det duokroma. Gult är knark!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-10 21:53:55

Sparris! Ja, lite lätt beroendeframkallande...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela