Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Maui Wowie och Radium

Publicerad 2011-03-30 15:44:17 i Emmas FOTD 2011,

Här kommer smink, dagens smink till och med. Jag slutade mitt jobb i Kalmar i fredags och ska börja nya jobbet i Jönköping på fredag, alltså har jag några dagars semester så jag hinner mellanlanda lite. Mest ägnar jag mig åt flyttkartongerna, att leta bil och min pojkvän och min pålle, men idag hann jag med en fika med en av mina bästa vänner och då passade jag på att köra lite smink. Alla skuggorna och även kajalen kommer från min Book of Shadows. Två av skuggorna är av det fruktade glittriga slaget, men jag tycker de fungerar rätt bra om man slår av penseln lite bestämt mot handfatet först. Sen får man ju inte med sig glittret till ögonlocket men det bekymrar mig egentligen föga, jag vill bara slippa ha allt på kinderna och det gör jag på detta sätt.

Hyn

Foundation: Bare Minerals Original Golden Fair

Concealer under ögonen: MAC Studio Finish Concealer NW20

Puder: Bare Minerals Mineral Veil

Rouge: Taylor Made Minerals Abundance

Ögon

Ögonbryn: Clarins Retractable Brow Definer Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Too Faces Shadow Insurance

Ögonskuggor: Urban Decay Maui Wowie och Radium

Highlighter: Urban Decay Uzi

Kajal längs övre fransraden: Urban Decay 24/7 Zero

Kajal under ögat: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: L'oreal Double Extension Beauty Tubes

Läppar

Compeed munsårsplåster



På en bas av Shadow Insurance ligger Maui Wowie på inre delen av ögonlocket och Radium på den yttre delen. Kanten blendade jag lite och så applicerade jag Uzi som highlighter. Istället för eyeliner applicerade jag kajal, Zero även den från Urban Decay. Ingenting på läpparna, förutom ett munbsårsplåster. Igår när jag skulle lägga mig upptäckte jag nämligen att jag hade fått en blåsa på läppen. Trist men inte hela världen och i modig ocensurerad anda, inspirerad av LipGloss Bitch så står jag för mitt munsår... Sen är sminket ganska likt en gammal sminkning jag har gjort, men vad tusan, man måste väl få inspirera sig själv ibland?

Kommentarer

Postat av: Sandra
Publicerad 2011-03-30 15:56:20

Nämen se där ja, är du också smålänning? :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-03-30 15:58:43

Sandra: Njae, jag är östgöte. Var smålänning i 9 månader, men nu har jag flyttat tillbaka till Östergötland. Kommer att jobba i Jkpg dock så tja, smålänning på deltid kanske:)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-03-30 16:23:53

Åh så fint! Den kombon ska jag härma endera dagen :)

Postat av: marybeth
Publicerad 2011-03-30 20:05:04

Fina fina du! Väldigt fina färger, du kombinerar alltid nyanser så bra. Hade du inte sagt något om munsåret hade jag inte ens noterat, ska jag vara ärlig så ser jag det inte riktigt nu heller :D



Jag vill också tacka dig för peppen angående att köpa lack via nätet.. Jag tog mig i kragen och beställde och är såå glad att jag vågade :) Så tack! <3

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-30 20:46:53

Jättetjusigt! Och munsåret är ju i princip osynligt!

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-03-30 20:47:11

Jättefint! Jag har inte riktigt vågat mig på de glittriga UD-skuggorna men jag får testa att knacka av det nästa gång.

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-03-30 20:51:27

vackert! Lycka till med nya jobbet<3

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-03-30 21:06:00

Kerstin: Tack:) Ja härma på, jag blir bara smickrad:)



marybeth: Tack så mkt snälla rara du! Vad roligt att du tycker det:) Nej, alltså det är rätt litet. Och så har jag ju som sagt plåster på, då brukar inte själva såret synas, möjligtvis plasten..



Vad roligt att du vågade! Det går att få så många fina lack så billigt så klart att man ska våga beställa från USA:) Vilka beställde du och varifrån?



Sminkan: Tack! japp, Compeed rockar:D Nej som sagt, det är rätt litet, men syns mindre med plåster.



roxcat: Tack! Ja det är bara att knacka och köra;) Jag tycker faktiskt de har onödigt dåligt rykte, så svåra är de inte, bara man slår av penseln först. och inte i asken för då har du glitter överallt i den...



Sanna: tack! och tack igen, dubbeltack:)

Postat av: lovisa
Publicerad 2011-03-31 12:03:28

fina färger!

Postat av: June
Publicerad 2011-03-31 13:14:44

Emma P: Haha, roligt att hon blir så arg. Men jag förstår henne precis. Min kille gick så långt att han tog bort sin blogg så fort hans syster hittade den. Nu skriver jag inte något jag inte kan stå för inför min familj och mina vänner eller så, men jag föredrar som sagt att skriva för folk jag inte alls känner.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-03-31 15:31:02

lisa: tja, om jag fick dem bara sådär vore det väl schyst, men jag föredrar att vara mätt och ha de ben och den rumpa jag har...



lovisa: Tack så mkt:)



Amanda: tror jag passar men tack ändå.



June: Ja, kanske det. de verkar ju inte alls fatta att alla människor inte vill ha en jätteblogg, finns tydligen inte på deras världskarta. Ja, en del vill ju helt enkelt blogg för en liten utvald skara. Jag skriver inget jag inte kan stå för heller, men problemet är att om jag ska tänka det här kommer mina patienter och kollegor se, så kommer jag helt enkelt inte våga lägga ut helvridna sminkningar med strass och eyeliner. Anonymitet befrämjar ärlighet, men också mod tror jag:)

Postat av: marybeth
Publicerad 2011-03-31 18:43:41

Jag beställde från både Head2Toe och Transdesign :) Blev OPI The show must go on och Ali's big break och så china glaze Stroll, Stella,Llets groove, Ahoy!, White cap, Short & sassy, Nova, Skate Night och OPI Natural nail strengthener.. :) Man fick ju hur mycket som helst för pengarna, underbart <3

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-04-02 11:22:35

Åh vad kul! Ja det är helt sjukt hur mycket man får för pengarna, lätt att gå lite crazy då:) Jag beställde till en kollega och fick 9 lack för 300. En tredjedel av vad de hade kostat i Sverige, kan det bli bättre?:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela