Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Larvigt likt(?) i mörkgrönt

Publicerad 2011-03-10 18:27:00 i Nagellack - jämförelser,


Jag gjorde ju massor av jämförelseinlägg en helg för en månad sen eller så. Har inte hunnit visa alla än och här kommer nu ett av dem. Är ni sugna på några jämförelser som jag kan förbereda framöver? Det kommer inte bli den här helgen, för den är vikt för golvläggning och möbelmontering, men kanske nästa vecka. Jag lekte med tanken att jämföra röda krämlack men det kanske finns andra önskemål som jag kan tillgodose? Idag blir det alla fall denna jämförelse mellan gröna krämlack.

Det sägs att det är de små skillnaderna som gör det, men om man inte är samlare behöver man nog inte ha alla dessa fyra lack i sin låda, små skillnader till trots.

Pekfinger: BB Couture Green Goblin
Långfinger: OPI Here Today Aragon Tomorrow
Ringfinger: Zoya Envy
Lillfinger: Orly Enchanted Forest

Green Goblin och Enchanted Forest visade sig vara mer lika än jag trodde. Jag borde placerat dem sida vid sida. De är verkligen syskon om än kanske inte tvillingar. Jag uppfattar Orlys lack som mer blåtonat.
OPI HTAT är något mörkare än Zoya Envy och Zoyalacket något mer mossigt grönbrunt i basen. Inte någon dramatisk skillnad dock. Alla fyra är väldigt fina. Vilket gillar ni bäst?

Kommentarer

Postat av: Vikab
Publicerad 2011-03-10 18:46:12

Green Goblin. Jag gillar gröna lack där man ser grönheten.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-10 19:17:50

Vikab! Ja, den är himla fin! Fast jag gillar allihop!

Postat av: PolishPig
Publicerad 2011-03-10 19:27:54

Vad duktig du är! Jag älskar att se jämförelse-poster. Oftast har jag de flesta redan men oprövade. Min OCD-hjärna njuter ändå av att se dem tillsammans och mentalt bocka av dem.. nu har jag i alla fall tillräckligt många av den färgnyansen, eller? :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-10 20:21:02

PolishPig! Jag vet, jag har nog fler liknande lack om jag letar lite. Det är svårt att sluta köpa nya lack fast man har liknande redan...

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-03-10 20:33:56

Jag gillar pekfingret bäst! Jag gillar iläggstypen också. Alltid kul att se!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-03-10 20:37:18

Jag tycker Green Goblin är snyggast. Och det är bra för det är den jag har:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-10 21:50:21

Kerstin! Roligt om den här typen av inlägg gillas. De är ju knöliga att göra så då vill man ju att de ska vara roliga och bra för er läsare.



Emma! Ja, den är väldigt snygg. Men alla fyra är ju fina.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-03-11 07:28:51

Jag gillar alla dessa, men Envy är nog favoriten.

Postat av: Maja
Publicerad 2011-03-11 07:38:51

Jag tycker nog att Enchanted Forest eller Green Goblin var finast, de andra ar lite for morka for min smak. Jag skulle garna vilja se en jamforelse mellan lack I grabrunt/taupe nagon gang.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-11 08:38:30

Nailtastic! den har så härlg basfärg!



Maja! Okej, jag ska komma ihåg det. Håller med om att det vore rätt kul att göra en sådan jämörelse. Något speciellt lack du vill utgå ifårn?

Postat av: helena
Publicerad 2011-03-11 12:48:57

gilla på sådana här inlägg! jag hade nog ingen favorit här, men äger enchanted forest så det var kul att se hur den tar sig bredvid andra, liknande lack :)

Postat av: Maja
Publicerad 2011-03-12 13:53:55

Kanske Chiffon och Marabout från Nubar Finest Silks, jag undrar om Chiffon är likt OPI YDKJ och om Marabout är likt Essie Smokin' Hot? Sedan finns det väl en massa gråbruna lack som är ganska lika varandra, jag vet inte precis vilka du äger av alla som släppts det senaste året.

Postat av: Aila
Publicerad 2011-03-12 16:36:56

I flaskan ser Envy ut som Shawn;)!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-13 18:34:26

helena! Ja, jag gillar också jämförelser. Ska göra en hel del framöver har jag tänkt. Vi får se när jag kommer igång...



Maja! Japp, har skrivit upp dem. Har en drös i samma färgskala så det kommer definitivt bli. Måste bara bli frisk först.



Aila! Jag vet! Visst är det lustigt. Men grundfärgen är ju rätt lik på sätt och vis.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela