Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Larvigt lika lack i rött - krämlackskavalkad

Publicerad 2011-03-19 10:16:00 i Nagellack - jämförelser,


Att jag har massor av liknande gröna lack har jag för länge sen förlikat mig med, det blir så när man har svårt att låta bli allt som är av en viss kulör, men jag hade inte trott att jag med lätthet skulle kunna plocka fram 15-16 röda lack som är så lika varandra som dessa i min samling. Jag redovisar inte alla. Det blev så tråkigt till sist att jag skippade bland annat Color Clubs röda krämlack, och depends, Eyekos och jag vet inte vad mer. Tusan, jag kan ha runt 20 röda krämlack i just det här färgspannet. Sen har jag mörkare röda som OPI Got the Blues for Red och Kangarooby också. Nå, låt oss titta på dem jag orkade ta mig igenom. Alla är här visade utan över- och underlack och med bara ett lager. Färgen kan alltså eventuellt djupna med fler lager men jag undersökte inte det utan nöjde mig efter ett lager.

Pekfinger (längst till vänster): China Glaze Revolution
Långfinger: China Glaze Hey Sailor!
Ringfinger: China Glaze Ruby Deer
Lillfinger: China Glaze Phat Santa
Revolution är den med mest orange i sig men det är inte stor skillnad på den och Hey Sailor. Ruby Deer har också en varm orangeröd bas men Phat Santa är kallare i basfärgen och något mörkare. De är dock vad jag skulle kalla löjligt lika allihop.


Nästa gäng jag testade var tre OPI och ett Essielack. Inte stor skillnad...

Pekfinger: OPI Color So Hot It Berns
Långfinger: OPI Comet Loves Cupid
Ringfinger: OPI Vodka&Caviar (det enda lack som fått två lager, det är det mest skira av alla de röda jag visar här)
Lillfinger: Essie Russian Roulette.
Color So Hot It Berns och Comet Loves Cupid är oerhört svåra att se skillnad på i de flesta ljus men Comet Loves Cupid är något mer rosaröd och CSHIB är mer varmtonad. Den är dessutom favoriten för mig här. Vodka&Caviar, min gamla favorit bland röda krämlack (den och Alix från Zoya) är mörkare röd och kräver två lager även på mina stump-naglar, för att bli hyfsat jämnt och inte visa för mycket VNL. Russian Roulette från Essie är oerhört lik Comet Loves Cupid. Eller, de är alla rätt lika varandra. Vodka&Caviar påminner en del om China Glaze Phat Santa. Lite kallare, lite mörkare.


Tredje, och för den här gången alla fall, sista gänget. Zoya Alix och Asia och Nubar Sensual och Lustful.

Pekfinger: Zoya Alix
Långfinger: Zoya Asia
Ringfinger: Nubar Sensual Red
Lillfinger: Nubar Lustful Red
Asia och Lustful är i princip identiska. De är något mörkare och kallare än Alix och Sensual. Sensual är den ljusaste och klaraste röda i samlingen. Det roliga är att både Zoya och Nubar släppt dessa röda i samma kollektioner. Alltså, Lustful och Sensual kom med Risque Red-kollektionen och Alix och Asia med Pulse-kollektionen. Skillnaden på Lustful och Sensual är betydligt större än den på Asia och Alix. Självklart är de dock olika. Både Zoya och Nubar har gjort den ena med kall underton och den andra med varm och de är också olika vad gäller färgdjupet. Nubar har dock, som jag sagt, större skillnad på sina två.

Emma har en teori hon kallar tapetteorin. Hon menar att varje färg behöver mer yta för att man ska kunna bedöma den. Jag är böjd att hålla med och vill tro att alla dessa lack inte alls är så lika som det kan se ut av mina bilder. Vad tror ni?

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-03-19 10:53:41

Hm...om man har Phat Santa och Ruby Deer, är man egentligen lite korkad och larvig om man även köper Hey Sailor? Jag hade fått för mig att den var snäppet mer lysande. beslutsångest :)

Postat av: Maja
Publicerad 2011-03-19 11:56:31

Jag har Zoya Alix, som jag uppfattar som betydligt mörkare än dina bilder visar, och ChG Hey Sailor, som fortfarande står oprovad. Jag som inte direkt är någon fantast av röda krämlack tycker nog att det räcker med dem, även fast OPI Color So Hot It Berns ser trevlig ut.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-03-19 11:57:29

Oj, de här var verkligen lika varandra!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-03-19 12:36:43

Jag håller på tapetteorin:) Sjukt att du har så många lika, särskilt som klarröda krämlack är så trist:D

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-03-19 13:02:17

Jag har nog bara ett enda rött krämlack än så länge, ett gammalt från Wet n Wild =) Jag föredrar nog de som är lite kallare i tonen, fast de är fina allihop!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2011-03-19 14:27:28

Jag har faktiskt inget rött krämlack, är mer skimmerflicka men har ändå blivit lite sugen på Hey Sailor. Är det ett bra val eller är någon av de andra mycket trevligare att lacka med?

Postat av: helena
Publicerad 2011-03-19 14:50:15

jag tror nog på tapetteorin, för jag har märkt att när jag stickar så kan stickningen se annorlunda ut i färg mot garnet, fast de ligger bredvid varann...

kul att du har så många röda lack! mitt enda röda krämlack börjar ta slut, lite ångest vilket som ska få fylla den platsen...!

Postat av: Aila
Publicerad 2011-03-19 15:24:09

Jisses vad lika varann alla är!

Postat av: Mona
Publicerad 2011-03-19 17:40:14

Wow, massor här som jag undrat hur lika de är! Tack :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-03-19 21:55:20

underbart!

Älskar Hey, Sailor! Vilket rekommenderar du om jag vill ha samma lysande rött, men kallare i tonen?

Postat av: feline
Publicerad 2011-03-19 22:07:37

Min teori är att naglarnas färg och form kan variera lite sinsemellan och därför ge olika intryck åt samma lack - därför brukar jag måla upp mina comps på hjul istället där jag kan garantera ett likt underlag, även om det inte är så jävla nagellikt alla gånger. :D Och Revolution måste man ju om inte annat äga bara för namnet.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-20 12:29:03

Pamsan! Nej, för Hey Sailor är finare, glossigare och bättre!



Maja! Jag brukar uppfatta Alix som ljusare när jag målar med det, här blev det mer blodrött medan jag tänker på det som knalligt signalrött.



Nailtastic! Ja, de är ju det.



Emma! Snyggt menar du, det är snyggt med röda krämisar!



Roxcat! Jag föredrar också kallare lack i allmänhet men vissa orangetonade knallröda är härliga. ;D



Zizzie! Det är ett utmärkt val! Ett av de bästa. kanske den allra bästa faktiskt!



helena! Ja, den kan nog ha sin riktighet, tapetteorin... Jag skulle skaffa Hey Sailor eller Revolution om jag var du, det är mina absoluta favoriter.



Aila! JA, faktiskt.



Mona! Ingen orsak!



Sanna! Jag vet inte. Jag tror jag skulle rekomendera Vodka&Caviar då faktiskt, men den är något skir.



Feline! Jag vet att många gör så, jag har också gjort det, men det är också en lite falsk bild för nagellacken ser aldrig ut på hjulen som de gör på nageln. Jag kastade alla mina nagelhjul vid flytten just för att det inte motsvarar färgerna på nageln.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela