Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Larvigt lika lack i gult

Publicerad 2011-03-15 10:29:00 i Nagellack - jämförelser,


Innan jag startar med nya jämförelser så kan ni ju få se mina tidigare. Gult är min nya favoritfärg och ett antal gula lack har flyttat hem till mig. Här ser ni fyra av dem i en jämförelse jag gjorde för ungefär en månad sedan. Larvigt lika, eller hur?

Från vänster till höger, eller från pekfinger till lillfinger:
1. Zoya Creamy
2. Zoya Pippa
3. China Glaze Happy Go Lucky
4. H&M Being on the A-list

Inga jättestora skillnader. Being on the A-list kanske är något mörkare än de andra tre men det är marginellt. Jag skulle kunna gå ut på stan och fråga folk om de de kunde urskilja skillnaderna i färg och svaret skulle nog i 99% av fallen bli nej. Kan ni se skillnaden? Och hur Zoya tänkte när de gjorde Pippa till en exakt dupe till Creamy förstår jag inte. Eller bytte de bara namn på den? Ja, nu har jag båda och det är en fin gul men jag kommer aldrig hinna använda upp alla dessa lack i samma färg, det vet jag redan. Så ofta har jag inte gula naglar ens nu när det är en färg jag är sugen på.

Kommentarer

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-03-15 13:29:24

Ja de såg verkligen extremt lika ut!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-03-15 15:35:40

De var verkligen lika :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-03-15 16:16:34

Eftersom jag har Happy Go Lucky borde jag kanske stryka Pippa från önskelistan, med tanke på hur lika de är. Men Being On The A-list får gärna flytta hem till mig.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-15 16:50:00

Makeupoholic! Väldigt.



Kerstin! Ja, definitivt.



Nailtastic! Ja, stryk den. Du behöver inte båda.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-03-15 20:11:30

Jag fattar inte din nya passion för gult. Gult lack är fult. Fast det var fint med gula prickar, skulle kunna ha ett för sånt...

Postat av: åsa-li
Publicerad 2011-03-15 21:15:04

hej Sminkan. Jag har också fått gult som min lack favorit sen i sommras. Vill du byta Pippa eller creamy med mig. Jag har ett fint grönt från TL design som heter Bombay som jag tror du skulle gilla?

Postat av: åsa-li
Publicerad 2011-03-15 21:17:46

hej sminkan. jag älskar också gula lack det är min nya favvo lack färg sedan i sommras. Vill du byta Pippa eller Creamy med mig. Jag har ett grönt från TL design som heter Bombay som jag tror du skulle gilla, Åsa-li

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-03-15 22:16:07

haha ja det där är riktigt larvigt:P


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela