Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Larvigt lika lack i grönt - igen

Publicerad 2011-03-17 20:00:31 i Nagellack - jämförelser,


Okej, det här är alltså ännu en jämförelse och av gröna lack. Skälet är att jag vet att jag haft diskussioner i kommentarsfältet om Starboards eventuella likhet med OPI:s Don't Mess with OPI samt DMWO's likhet med förra årets stjärna OPI Jade is the New Black. När jag ändå hade dem framme kastade jag in Sephora Picnic in the Park för den hade jag ändå på naglarna, det var bara att spara tummen när jag plockade fram dip in removern, och så P2 Color Victims Trouble för den har alltid fått mig att tänka på JITNB men jag trodde nog att den var en blekare kusin. Ja, här kommer jämförelsen med ett för mig lite oväntat resultat.

Tumme: Picnic in the Park
ringfinger: Starboard
långfinger: Don't Mess with OPI
ringfinger: Jade is the New Black
lillfinger: Trouble

Alla lacken har jag lagt med två lager utan under- eller överlack. Picnic in the Park och Starboard klarar sig med ett men det är två här oavsett.
Starboard är som ni ser katten bland hermelinerna med sin varma, gulbaserade gröna ton. DMWO och JITNB är väldigt lika. Mer lika än jag trodde de skulle vara. DMWO är mer grå i tonen och lite mer "dammig" eller dämpad medan JITNB har en klarare, blåare ton, men det är en larvigt liten skillnad. P2 Color victims Trouble är dock en klar dubbelgångare till JITNB vilket alltså förvånade mig då jag trodde JITNB var mustigare eller mörkare i tonen. Kanske fler lager hade hjälpt?
Picnic in the Park var lite utom tävlan då den är mer blåbaserad och jag visste det innan, men jag tänkte att den var tillräckligt lik för att vara med. Mer lik än Starboard faktiskt. Det var dock inte den jag fokuserade på så det blev bara två bilder med den med. Ja, det var den jämförelsen. Jag har fler på lager. Gjorde fyra idag, en i silver, en i rött och en i ceriserosa. Har massor av idéer att förverkliga på jämförelseområdet, bara jag hinner. Det tar en himla tid faktisk, men jag tycker det är lite roligt att ha kommit igång med mina larvigt lika lack ändå. Om ni har önskemål, släng in en kommentar. Har jag lacken och det är en relevant jämförelse gör jag den gärna.


Kommentarer

Postat av: Vikab
Publicerad 2011-03-17 20:26:21

Och helt plötsligt blir jag sugen på att skaffa Jade is the new black.

Postat av: Marie
Publicerad 2011-03-17 20:41:46

Väldigt snygga färger allesammans.



Har en liten fråga, är ute efter ett "Nude"-lack, en beige/ljusbrun historia som egentligen bara jämnar till nagelns färg så att man kan jobba med layering med lite skirare toner utan att nagelns färg och "kanter" skiner igenom... Har du ngt tips på detta?



//M

Postat av: Fannie
Publicerad 2011-03-17 21:04:42

Älskar såna här jämförelser. Lack i separata inlägg ser ofta exakt likadana ut, men nu ser man verkligen skillnaderna :) Och Jade is the new black är definitivt finast!

Postat av: Maja
Publicerad 2011-03-17 21:24:53

Älskar dina jämförelseinlägg, de är helt enkelt super! Du har ju redan gjort en jämförelse åt mig, men jag undrar om du hade tänkt göra en jämförelse mellan mörkblå skimmerlack, som t.ex. OPI Yoga-ta Get This Blue, Zoya Ibiza, Misa A Sin Worth Commiting och andra liknande lack? Annars är det ett förslag ...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-17 21:31:57

Vikab! Där ser man vilka effekter ett sådant här inlägg kan få. :D



Marie! Viva la Diva har ett som fungerar rätt bra enligt mig. Nummer 2 tror jag det har, men det är ett som är avsett för fransk manikyr. Ett flödigt lager jämnar ut nagelfärgen så man slipper markant VNL med ett annat lack över.



Fannie! Jag gillar Starboard bäst!



Maja! Ska notera det önskemålet! Jag hade inte tänkt på det så det var ett bra förslag!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-03-18 08:55:06

Grymt fina, allihop! Jag gillar de tre i mitten bäst.

Postat av: Aila
Publicerad 2011-03-18 15:06:45

Härligt gröna, sommriga...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-18 15:15:15

kerstin! Jag gillar Starboard mest!



Aila! Ja, men väldigt lika. Några alla fall. Men jag är glad för dem alla!

Postat av: Marie
Publicerad 2011-03-18 16:50:15

Tusen tack för tipset!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela