Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Larvigt lika lack - golden greens

Publicerad 2011-03-01 16:51:00 i Nagellack - jämförelser,


Jag fortsätter med tidsinställda inlägg. Eftersom jag visade Euro Green så tyckte jag det var dags för en ny jämförelse av några av mina larvigt lika lack. Idag är det mossiga gröna med guldskimmer som är på tapeten.

Från vänster till höger (pek till lillfingret):
1. L.A.Girls Metals Antique Gold
2. OPI At Your Que-bec and Call
3. Borghese Euro Green
4. China Glaze Peace on Earth

Peace on Earth är något ljusare och grönare, At Your Que-bec and Call, Antique Gold och Euro Green är oerhört lika i färgen men storleken på skimret är olika. Antique Gold har störst skimmerpartiklar medan AYQAC har de minsta. De kan nog ändå kallas larvigt lika. Antique Gold täcker med ett lager, finns att köpa för $2.5 på Cherry Culture. AYQAC är aningens svårare att hitta men jag tror det finns kvar på Trans Design för ca $5, men säker är jag inte. Euro Green fick jag genom en swap med en amerikansk tjej och har alltså inga prisuppgifter på. Jag minns inte var jag köpt Borghese förut. Cherry Culture? EBay? Ingen aning. Peace on Earth var del av China Glaze julkollektion 2010 och borde finnas på både 8ty8 och TD för ca $2.5.

Kommentarer

Postat av: Marie-Louise Winroth
Publicerad 2011-03-01 17:37:21

De var riktigt snygga själv har jag precis fått hem Antique Gold så den måste jag använda snarast!!!

Postat av: Aila
Publicerad 2011-03-01 18:12:44

Snygga, jag har Peace on Earth, At your Quebec and call och Antique Gold - men jag gillar alla tre ;)

Postat av: Karianne
Publicerad 2011-03-01 18:46:07

Jeg elsker disse gyldne grønne, men er så dårlig på å bruke dem. Jeg må bli bedre til det. :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-03-01 19:00:55

Jag börjar tycka att såna här lack är rätt fina. Överexponerad såklart.

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-03-01 21:32:27

Antique Gold äger i min bok!

Postat av: Charlotte
Publicerad 2011-03-02 08:47:21

Ursnygga lack, gillar sånt där gudligt grönt jag. Borghese är som jag förstått det ett drugstore brand med lite högre prislapp än sådana märken brukar ha.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2011-03-02 09:14:26

De här inläggen när du jämför lack är väldigt bra. Det är ganska lätt att förstå att de flesta lack tillverkas i samma fabrik.

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-03-02 16:12:26

Det er en skikkelig lekker farge! Jeg må skaffe meg en av disse... Synes LA Girls var mest unik. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-02 16:17:22

Marie-Louise! Den är väldigt snygg!



Aila! Ja, jag gillar också alla!



Karianne! Ja, de är väldigt fina så de förtjänar nageltid!



Emma! Hahaha, ja, det är nog så.



Sanna! de äger alla!



Charlotte! Det stämmer bra, frågan är bara hur lätta de är att få tag i för oss.



Sminkjante! Eller att det faktiskt inte går att göra tusen nyanser som man ser skillnad på av en färg.



Solveig! JA, den är grym! Köp den!

Postat av: Aila
Publicerad 2011-03-02 17:38:15

Förresten är inte Guppy 77 väldigt lik också?

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-03-02 17:59:38

Snygga färger, men onekligen tillräckligt lika för att det kanske ska räcka med ett av dem i samlingen (tycker jag i alla fall). Jag har OPI-lacket och tycker det är rätt skirt, men på dina bilder ser det vältäckande ut - hur många lager har du målat?

Postat av: Michilicious ~
Publicerad 2011-03-02 21:25:59

Snygga! Jag skulle nog köpa alla eheheheheh

Postat av: Carro Naglar
Publicerad 2011-03-03 13:43:48

Tycker nog att Antique Gold var snyggast, även om man gärna skulle ha alla lacken ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-03 17:32:52

Aila! Jo, lite lik är den allt. Men jag kunde inta ha med alla som jag äger i "samma" färg. Hade krävts fler fingrar då.Man får surfa kategorin gröna skimmerlack, varma och hitta fler liknande. :D



Makeupoholic! Ett!? Hahaha! Jag har nog tio...



Michi! Ja, du är som jag!



Carro! Ja, alla är vansinnigt tjusiga!



Postat av: Mona
Publicerad 2011-03-04 10:48:15

Fulsnyggt så man får slag! Älskar allihop.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela