Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Inte så larvigt lika som jag trodde

Publicerad 2011-03-18 14:14:35 i Nagellack - jämförelser,


Jag har länge trott att China Glaze Lemon Fizz och Nubar Lemon Sorbet (som jag ibland av någon oklar anledning döper om till Lemon Meringue) är samma nyans av gult. Båda är klädsamma ljusgula, lite mosad banan eller vaniljsås över dem, men efter att ha sett Lemon Fizz hos Nailtastic och som vanligt rekomenderat Nubar för bättre formula, så beslöt jag göra en sida-vid-sida jämförelse. Det visade sig att de inte alls var så lika som jag trodde.

Nubars Lemon Sorbet på pekfinger och ringfinger och China Glaze Lemon Fizz på långfinger och lillfinger. Lemon Fizz är betydligt mörkare gul än Lemon Sorbet. Flera nyansers skillnad. Enligt mig är nog Lemn Sorbet den mest klädsamma med sin mjuka Marsansåsfärg. Båda är dock ljuvliga. Lemon Fizz har här fått tre lager för att visa sitt finaste ansikte och Nubar har nöjt sig med två. Nubarlacket har betydligt bättre formula men man kan hantera China Glazelacket ganska bra om man lackar med flödigt på penseln och låter det jämna ut sig själv utan att peta i det för att "hjälpa till".
Vilket gillar ni bäst?

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-03-18 14:27:28

Det var helt klart det misstaget jag gjorde med Lemon Fizz, att jag petade runt i det för mycket för att försöka jämna ut det. Det funkar ju aldrig, vilket jag borde ha lärt mig vid det här laget. Nu vill jag i alla fall ha Lemon Sorbet också! :-)

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-03-18 14:57:46

Jag tycker att Lemon Sorbet ser finare ut faktiskt:)

Postat av: Aila
Publicerad 2011-03-18 15:04:55

För lika för att ha båda, är inte så tokig i gula lack ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-18 15:13:06

Nailtastic! Det är lätt hänt. Jag gör också så med jämna mellanrum.



Sanna! JA, den är ju det!



Aila! Haha, vi ska nog lyckas omvända dig! Snart har du också "gula febern"!

Postat av: Maja
Publicerad 2011-03-18 17:26:59

Gult är väldigt fint, men klär inte min hudton så jättebra, tycker mina fingrar blir lite rosa av det.

Postat av: Annie
Publicerad 2011-03-18 18:29:33

Åhå... De var ju inte direkt lika... Det betyder att jag kan skaffa Lemon Sorbet trots att jag redan har Lemon Fizz :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-18 19:03:50

Maja! Då borde du prova Lemon Sorbet för den funkar faktiskt även med rosa hud. Du får svänga förbi här och låna lite. ;D



Annie! Japp! Det kan du!

Postat av: Maja
Publicerad 2011-03-18 22:10:30

Jo, den har jag funderat på ett tag men inte gjort slag i saken. Det är verkligen en väldigt behaglig nyans av gult!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-18 23:07:59

Maja! Det är nog den finaste gula jag vet. Det värsta är att Nubar kostar rätt mycket så man köper ju inte gärna lack man inte vet att man kommer gilla.

Postat av: Maja
Publicerad 2011-03-19 12:05:33

Jag brukar köpa mina Nubar (och även Orly nu när varken Head2Toe eller Transdesign längre skickar Orly till Sverige) på Ebay av denna säljare http://stores.ebay.com/Enchanted-Beauty-Spot , då blir lacken inte mycket dyrare än t.ex. Zoya, eller här http://www.feelunique.com/. Där kostar de ungefär som på Beverly Beaute, men med fri frakt. Även här http://www.beautybay.com/ kan man köpa Nubar. Där kostar de ca 75 kr.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela