Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Guldlock med bruna skuggor

Publicerad 2011-03-15 16:49:00 i Eotd i brunt, Sminkans EotD,


Återigen en makeup ur arkivet. Långt ner i arkivet dessutom. Den är gjord förra våren med Manlypaletten och en bas av GOSH Waterproof Eye Shadow Stick Love That Beige. Vad säger ni om det? Jag hade helt glömt bort den...  Manlypaletten är bra för den har ju 120 välpigmenterade och roliga färger som kan kombineras på tusen olika sätt. Jag minns att jag inte riktigt gillade hur det här blev men egentligen är det ju en klassisk sminkning bara att den gula är lite intensiv. Intensiv på ett bra sätt dessutom! :D

Det är en gulgrön skugga som på bilderna ser nästan lite guldig ut. I asken ser den mest äcklig ut, som bihåleinflammationssnor eller något. Den var alla fall förr Marie på Fizz Ivys favorit. Jag har visat den i en sminkning tillägnad henne i oktober förra året och där ser man även skuggan i asken. Hade det inte varit för Marie kanske jag aldrig upptäckt denna lilla juvel bland de 119 andra glada färgerna och det hade verkligen varit synd. Den är nämligen så mycket bättre på huden än man först skulle kunna tro.

Ja, det är alltså gulgrönt på ögonlocket. Sen är det mörkbrunt i globlinjen och gulvitt som highlighter. Supersimpelt. Brun geleyeliner från MsChic. Klart. Nu måste jag snart göra en makeup för annars vet jag inte vad för något jag ska fiska upp ur arkivdjupen... 

Kommentarer

Postat av: Honi
Publicerad 2011-03-15 16:59:33

Jättefint, den gula intensiva färgen är dösnygg tycker jag. Men så är jag ju lite av en älskare av allt som heter knallfärger!

Postat av: Aila
Publicerad 2011-03-15 18:22:30

Det gula ger sminkningen dess coolhet. Gillar mycket!

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-03-15 18:54:43

Jättefint, den gula skuggan lyser verkligen upp!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-03-15 19:42:53

Supersnyggt! Gillar verkligen den gula skuggan!

Postat av: Maja
Publicerad 2011-03-15 19:45:32

Jättefint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-03-15 20:01:37

Riktigt coolt, den gula skuggan ser härlig ut!

Postat av: June
Publicerad 2011-03-15 21:46:47

Emma: Ja, coops är väldigt tvättande men kan nästan blir lite för starkt för vissa. Och det luktar ju inte så gott men å andra sidan så känns inte lukten när håret har torkat. Men testa dig fram du :)

Postat av: Marina
Publicerad 2011-03-15 23:25:57

Ahhh superläcker! Bihåleinflammationssnor eller inte så var det skiiitsnyggt!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2011-03-16 10:23:47

Åh vilken härlig gulfärg!1

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-03-16 11:07:00

superfint!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-03-16 16:59:08

Supercoolt. Har tappat all makeup-inspiration det senaste. Får ta tag i det snart känner jag. Det blir allldeles för mycket MUS Muffin. :/

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-16 17:27:39

Honi! Knalligt är kul!



Aila! Håller med!



Roxcat! JA, det är en läcker gul på sitt sätt.



Nailtastic! Man är lite sugen på gult nu, helt klart.



Maja! Tack!



Emma! Ja, du borde prova den du med!



Marina! Ja, ett läckert snor... :D



Sminkjante! Det är verkligen det!



Sanna! Tack!



Pamsan! Ja, jag är inte heller så inspirerad. Plockade dock ögonbrynen igår. Ett steg i rätt riktning.

Postat av: Karusell
Publicerad 2011-03-16 19:22:19

Tjusigt! Blev himla bra med den knalligt gula som samtidigt lyckas sticka ut och smälta in. :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-03-16 19:43:38

Jättefint! Så härligt tryck i färgerna!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-17 15:22:24

Karusell! Ja, jag tyckte också det blev bra!



Kerstin! Ja, den gula är speciell för den blir nästan alltid lyckad.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela