Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Sugar High

Publicerad 2011-03-17 22:32:34 i Naglar i rosa,


När jag hade gjort mina jämförelser idag så lackade jag så klart naglarna "på riktigt" också. Det blev China Glaze Sugar High i mellanrosa. Lite tjockt att måla med men en pigg och glad färg. Som vanligt ledsnar jag dock supersnabbt på rosa och längtar redan efter att byta.

Lacket kom med förra årets vårkollektion Up&Away och jag köpte det helt nyligen när jag hade mina första galna cravings efter vårfärger och pasteller. Det är en härligt somrig rosa, det är det, men den känns rätt ointressant efter två-tre timmar.

Som bonus ska ni få se min plutt Siri som sover i fåtöljen i mitt sovrum. I bakgrunden ser ni min säng och där sov min andra katt, men det gick inte att fota svart katt på svarta lakan. Lättare med grå katt mot vitt...

Kommentarer

Postat av: Linda
Publicerad 2011-03-17 23:18:55

Vilken fin kisse! =)

Postat av: Monica Hansen
Publicerad 2011-03-18 07:05:58

Så perfekt och vackert lackat, fint rosa:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-18 08:30:20

Linda! Ja, hon är fin.



Monica! Tycker du? Tack!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-03-18 09:25:05

Mmm, katter som sover. Mysigt. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-18 12:10:39

Pamsan! JA, visst är de mysiga!

Postat av: Aila
Publicerad 2011-03-18 15:38:32

Det här var väääääldigt lik Mom's Chiffon som jag har på naglarn aidag!

Postat av: Maja
Publicerad 2011-03-18 17:20:43

Har också det här lacket, köpte i våras. Fint men inte så spännande kanske. Siri är jättegullig som vanligt!

Postat av: Annie
Publicerad 2011-03-18 18:25:23

Även fast det "bara" är ett rosa krämlack så kan jag inte låta bli att älska färgen... :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-18 19:11:56

Aila! Jag kan tänka mig att det finns många liknande lack. Tack och lov har jag inte Mom's Chiffon vad jag vet.



Maja! Ja, hon är en sötnos!



Annie! Färgen är väldigt pigg och faktiskt vacker som bara den i dagsljus. I elektriskt ljus blir den lite mer... tråkig.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela