Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Revolution

Publicerad 2011-03-10 13:16:00 i Naglar i rött,


Från kollektionen Operation Color kommer Revolution, ett krämlack i varmt brandbilsrött. Så himla snyggt på mina små stumpar till naglar. Jag är riktigt nöjd! Speciellt som Revolution har massor av glans också!


Det ni ser är två lager lack och det var inte speciellt knepigt att måla med. Jag har ju kämpat med OPI-penseln, både när jag målade med Calendar Girl och när jag lägger på min nagelstärkare, och varje gång jag använder en pensel mer lämplig för mig och mina naglar tycker jag det går så lätt att lacka. Då kan det ändå vara knepigt att komma med ett lack efter att jag målat utanför med nagelstärkaren innan. Nu upplever jag de breda penslarna OPI har som extra knepiga eftersom mina naglar är så korta också. Jag kommer väl på hur jag ska göra med tiden, förhoppningsvis, och med lite mer tid så kan jag återgå till Seche Rebuild. Just nu kör jag med det tunga artilleriet för att så snabbt som möjligt få naglarna långa igen.

Kommentarer

Postat av: Pernilla
Publicerad 2011-03-10 14:09:52

Snygg färg!

Vad använder du för stärkare?

Opi, men vad heter den?

Jag tycker dina naglar är snygga som korta.

Men för mej är dom inte korta, hade mina haft din längd hade jag varit glad.

Postat av: Nailspotting
Publicerad 2011-03-10 16:28:00

Fint! Lite ovanligt är det att se dig i kortare naglar men de är också fina :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-10 18:21:04

Pernilla! Jag använder OPI Natural Nail Strengthener, en stärkare jag köper från 8ty8beauty.com. Det är alltså inte Nail Envy, vad jag vet, som man kan hitta i butik här i Sverige. Den är perfekt för mina naglar och den enda stärkare som någonsin gjort någon skillnad för mig.



Nailspotting! Jag försöker tänka positivt om dem men det känns fortfarande så ovant att titta på händerna. Men det blir bättre med tiden. Man vänjer sig helt enkelt.

Postat av: Sandra
Publicerad 2011-03-10 18:42:53

Du har jättefina naglar! Men jag har märkt att du målar aldrig nagellacket ända ut på hela nageln. How come?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-10 19:21:48

Sandra! Här har jag väl målat hela naglarna? Det är för att penseln är för bred för att hålla avståndet ordentligt. Normalt sett vill jag ha en milimeters kant mot nagelbandet. Fast jag är rätt slarvig så ibland blir det lite som det blir. Ett litet avstånd mellan lack och nagelband är enligt mig både estetiskt och praktiskt och så vitt jag vet kutym dessutom.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-03-10 21:41:47

Well, vet inte om det är några stumpar det där jämfört med hur mina ser ut, men det är klart - du är ju van vid betydligt längre. Underbar färg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-10 21:52:57

Makeupoholic! De ser bättre ut i den här röda färgen så de känns inte så stumpiga just nu. Eller så vänjer jag mig... :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela