Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Butter London Victoriana

Publicerad 2011-03-22 06:56:00 i Naglar i blått,


Eftersom jag vägrar byta nagellack just nu, Elke är så vacker att jag inte tröttnat än, så kommer mer arkivlack. Det finns ju en del att ta av så det är ju lika bra det. Butter London är ett märke jag har väldigt få lack av. Jag har två sedan tidigare, båda julklappar från Emma, Thames och British Racing Green. Det här har jag dock köpt själv, Victoriana.


Mjukt smutsblått med massor av silverskimmer. Väldigt vackert! Här ser ni tre tunna lager, och tittar man väldigt noga kan man då se VNL något jag inte reagerar på med detta lack utan accepterar utan problem. Det blir inte så tydligt och ser inte ut som sorgkanter och då kan jag leva med det. Annars kan man ju köra med fyra lager lack också då formulan är tunn och snabbtorkande. Jag tycker et är ett jättefint lack. Mycket nöjd med det inköpet!

Kommentarer

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-03-22 08:06:47

Jättesnyggt! Nästan som ett silverskimmrande Crystal :)

Postat av: Katrin
Publicerad 2011-03-22 09:06:00

Vad roligt, jag äger bara två lack från Butter London, och det är just Thames och British Racing Green. Grönt är fint! :)

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-03-22 09:28:01

Ljuvligt vackert!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-03-22 10:09:48

Jättefint!

Postat av: Aila
Publicerad 2011-03-22 14:39:38

Lite ovanlig färg men jag gillar´t !

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-03-22 15:07:14

Verkligen vackert! Har inga lack från Butter London, men det här är ett av dem jag sneglat på!

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-03-22 17:28:52

Jag gillar verkligen färgen på det här!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-22 20:32:40

Kajalen! Ja, det är samma mjuka ton i det blå!



Katrin! Utan tvekan bästa nagellacksfärgen!



Ninni! Ja, visst!



Kerstin! Ja, jag gillar det verkligen!



Aila! Jag med!



Nailtastic! Den här rekomenderar jag. Ja, de andra två jag har med, för de är superfina!



Roxcat! Jag med!

Postat av: Anki
Publicerad 2011-03-23 19:14:16

Hehe, jag var ju tvungen att köpa det här lacket när namnet "refererar till alla ting som härstammar från den viktorianska eran; korsetter, hattar och syfilis". :D

För mig är det här inte en favorit rent färgmässigt, men det är definitivt unikt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-23 20:25:32

Anki! Haha, ja, det är en underbar beskrivning!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela