Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Blålila

Publicerad 2011-03-27 10:16:00 i Sminkans EotD,


Smink som inte alls matchar naglarna, men det kan man ju inte alltid ta hänsyn till, eller vad säger ni? 
Bruna linser och blålila smink. Det är ögonskuggor från Coastal Scents Hot Pots, en mörkblå skimrande, en blålila skimrande och en mörkt blålila, matt. Basen är GOSH! Stiftskugga i Love that Beige och runt ögat är en ram av MUS kajalpenna Deep Sea Blue. Den mörkblå skimmerskuggan är placerad ytterst och i globlinjen, den matta, mörka blålila i den yttre vrån och den ljusa, skimrande blålila på ögonlocket. Highlighter var en matt ljusbeige.
Inte någon superfantastiskt snygg sminkning men den duger väl en söndag.
Nu ska jag till ICA och sen måste jag städa lite. Jag vet att jag är lite frånvarande. Har precis försökt läsa ikapp alla mina favoritbloggar som jag knappt hunnit kika in på i veckan som var. Dels är det mycket jobb att ta igen efter att jag var sjuk och dels har det varit mycket annat också. Jag hoppas ni inte känner er alltför övergivna. Just ja, mina jämförelser mellan olika lack har hamnat på is den här helgen men listan är kvar och jag kommer fixa med det under våren så det kommer mer av den typen av inlägg. Snart. :)

Kommentarer

Postat av: Aila
Publicerad 2011-03-27 11:11:38

Blålila är fint och nej, jag matchar inte alltid smink och naglar ;)

Postat av: Lilly
Publicerad 2011-03-27 11:40:09

Jag matchar i stort sätt aldrig smink och naglar:) Gillar variation XD

Postat av: Zizzie
Publicerad 2011-03-27 12:00:55

Så snyggt med blått. Gillar! :)



Sv: Ja Petunia Sparkle var en bra beskrivning av skorna. Kan matcha sen då om jag får tag i dem ;)

Postat av: Ingela
Publicerad 2011-03-27 12:09:26

Snyggt :)

Matcha smink och naglar? Njää, så långt orkar inte min hjärna tänka ;)

Postat av: Helena
Publicerad 2011-03-27 13:36:36

jag tycker det där va en jättefin sminkning :-D

matcha naglar o smink gör jag aldrig, måste jag testa det nästa gång jag får blackout framför sminket :-)

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-03-27 16:32:54

Åh så fint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-03-27 18:11:49

Gint! Coolt med det blålila mot de bruna linserna. Känner igen det där med frånvaron, är själv väldigt frånvarande just nu. Hoppas på bättring nu när jag flyttat hem men just nu är jag så trött...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-27 21:10:24

Aila! Skönt att jag inte är ensam i min omatchade lilla värld!



Lilly! Ja, det är sant! Mer färg åt folket!



Zizzie! Ja, blått är bäst!



Ingela! Haha, nej, jag gör det ibland.



Helena! Tack! Och ja, det kan vara en bra källa att dra inspiration från!



Kerstin! Tack!



Emma! Ja, vi är lite frånvarande, men vi är ursäktade!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela