Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

American Apparel Manila

Publicerad 2011-03-02 16:28:00 i Naglar i gult,


Jag sitter i mitt nya kontor, i min nya lägenhet, och är helt slut... Fy fan vad jobbigt det är att flytta. Två naglar är helt av, en har det gått en lång flisa ur så när jag hittar nagelklipparen är det bye bye till den med. Det vackra Misteltoe Kisses som en gång prydde mina fingrar är nu matt, slitet och chippat. Låt oss alltså se bakåt. Det fanns en tid då naglarna var rätt långa och dessutom nylackade. Här får ni se dem i Manila som är ett av mina fyra lack från American Apparel. Det har exakt samma färg som de små vadderade påsarna man får ibland från eBay med nagellack i. Inte så konstigt kanske, namnet avslöjar ju liksom färgen, men ändå.

Lätt att lacka med, härligt varmt brandgult! Verkligen en nyans som jag saknade i samlingen och som jag är så oerhört förtjust i! Visst är det vackert! Två lager och fin glans och bra torktid. Rekomenderas!

Nu ska jag återgår till att packa upp kartonger. Hade 50 flyttkartonger och 21 är ännu ouppackade. Nagellacken bland annat. Just dem skulle jag gärna få upp dessutom för jag lider av det svåra slitage min nuvarande manikyr drabbats av...

Kommentarer

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-03-02 17:00:09

Jättefint! Och fy fasen vad jobbigt med flytt!

Postat av: Annie
Publicerad 2011-03-02 17:06:50

Väldigt fin färg! Lycka till med upp-packandet av lådorna :D

Postat av: Aila
Publicerad 2011-03-02 17:37:19

Jag är jätteförtjust i AA lacken, de har så bra formula;)!

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-03-02 20:00:38

jättefint! undrar dock om det skulle se sådär fint ut på mig. *Tveksam*

Postat av: Maria
Publicerad 2011-03-02 20:16:28

jotak.... är själv i samma situation- och det är ju inte lönt att lacka om innan man är klar..... avskyr att flytta!!!!!



En sådan färg som är fin på dig, men som bara skulle se fel ut på mig. Synd för mig...

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-03-02 21:22:54

Vilken otroligt härlig färg! Det här måste jag absolut köpa! Och visst är det jobbigt att flytta, hatar själva uppackandet.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-03 17:29:14

Kerstin! Ja, skitjobbigt...



Annie! Tack! det behövs!



Aila! Jag upplevde kanske inte att de var så mycket bättre än andra, men absolut inget fel heller.



Sanna! Haha, jo, det skulle det nog. Kanske bättre till och med.



Maria! Nej, samma slitna Misteltoe Kisses idag också.



Nailtastic! Allt packande, både ner och upp är jäkligt jobbigt.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela