Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Orly Pixi Stix

Publicerad 2011-06-09 20:15:24 i Naglar i rosa,


Orly Pixi Stix är ett lack som helt och hålet måste skyllas på Nailtastic. Hon visade lacket för ett år sedan och nu, i maj 2011, köpte jag det och bar det. Nej, jag hade inte glömt det, det låg och bubblade i mitt bakhuvud hela den här tiden. Det har legat i åtskilliga varukorgar hos flertalet e-tailers men plockats ut eftersom andra, mer säkra, lack velat följa med och det helt enkelt inte funnits plats. Nu kanske ni undrar vad jag menar med säkrare. Jag menar lack jag är mer säker på att jag skulle gilla. Rosa är inte min förstahandsvalsfärg. Jag har länge hävdat att rosa inte är för mig med undantag för de nyanser som drar åt cerise, magenta eller neon. Med åren har jag mjuknat och idag kan jag erkänna att jag gillar rosa på naglarna. Det är en färg som ofta klär mig dessutom. Dock inte varmtonade rosa som Pixy Stix. Alltså var jag orolig att den skulle skära sig något hemskt. Lustigt nog ser den mer varmtonad ut på Annes bilder än vad den gjorde på mig. Jag upplevde den som varm, ja, men inte så väldans.

En annan sak som gjorde lacket till ett mindre säkert val är att det är ett Orly. Jag gillar verkligen inte den långa, bjängliga penseln. Det är bara extra speciella lack av Orly som får bo hemma hos mig. Jag kanske har 10-12 av dem, vilket är väldigt lite jämfört med andra, likvärdiga märken. 
Nå, vad tyckte jag då om Pixy Stix? Jag är faktiskt förtjust! Vilken liten skönhet! Jag visste från Nailtastics inlägg att det var skirt så jag hade en rejäl grund av mitt go-to-underklädeslack Depend 192. Det som inte finns längre och snart är slut. Ja, med det som bas täckte Pixy Stix med två tunna lager, det var lätt att måla på, det torkade snabbt och skötte sig väl. Jag är mycket nöjd med Pixy Stix!

Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-06-09 21:09:54

Jag är inte heller mycket för rosa men det där var snyggt, och passade väldigt bra på dig! ...De ser ut som glass eller sorbé eller nått annat ätbart tycker jag, och vad det än är så smakar det hallon... galna associationer :p

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-06-09 21:59:54

Finfin färg, och vilken härlig glans!

Postat av: Liza
Publicerad 2011-06-09 22:36:50

påminner inte denna om precicely poppy????

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-06-09 23:00:34

fiiint! Jag gillar Orly! Älskar den gummibeklädda korken och har inte upplevt några av mina orlypenslar som några problem:)

Postat av: Liza
Publicerad 2011-06-09 23:03:38

SANNA ! N ubars är " nästan" likadanna..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-10 05:41:23

Cactus! Jag är oväntat förtjust i det!



Kerstin! Ja, det är vackert!



Liza! Det vet jag inte. jag har inte det lacket.



Sanna! Nej, de flesta verkar inte ha problem med penseln och jag vet inte om jag har problem jag heller. Jag bara gillar den inte.



L

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-06-10 08:39:43

Jag tror jag börjar gilla rosa mer också.. i alla fall på andra! Betyder det att jag börjar bli gammal?



Lacket är snyggt i alla fall! Det passar skitbra på dig.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-06-10 09:27:29

När jag ser på min gamla bild så ser ljuset överhuvudtaget väldigt varmt ut. Din bild är nog mer rättvisande! Fint är det hur som helst, :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-11 05:56:50

Chaosophia! Antingen har du blivit gammal eller så är det min andra teori som gäller, att när man har alla upppptänkliga nyanser av sina favoritfärger och är djupt inne i samlandet så måste man bredda sig eftersom det inte går att komma djupare, om du förstår hur jag menar. Rosa, nude-färger, malva... det är ju outforskade land för en. :D



Nailtastic! Det är verkligen fint! JAg är så glad att jag äntligen fick tummen ur och köpte det!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela