Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nfu Oh # 95

Publicerad 2011-06-16 17:48:00 i Naglar - duokromatiska,


Nu kom jag precis från jobbet och jag är helt färdig. Ska upp tidigt imorgon igen så jag är fortsatt lite MIA vad gäller bloggläsning och annat roligt. Jag kommer ikapp sen men just nu hinner jag inte. Jag hinner slänga ut arkivinlägg däremot. Skönt att ha dem klara...

Nfu Oh 95 är ett ganska skirt lack så när jag hade en turkosblå bas en dag beslöt jag att lägga två lager av det ovanpå den befintliga manikyren för att få se färgen på det. Det visade sig vara finare än jag trott, jag har haft allvarliga planer på att ge bort det men nu får det stanna i samlingen. Aquablått, isigt mintgrönt och rosa samsas i lacket även om mina bilder kanske inte ger hela färgspelet.


Det är ett vackert lack, sidenskimrande och med mjuka skiftningar i färgen när man rör händerna. Den blå verkar dominera i de flesta ljus, alltså det blir aldrig helt rosa, men det är intressant att se på och jag kommer använda det igen. Två lager över den befintliga manikyren torkade snabbt. Jag rekomenderar inte att man bygger upp färgen med flera lager på egen hand, det handlar nog då om minst fyra-fem, utan kör den över ett pigmenterat krämlack istället.



Kommentarer

Postat av: Katrin
Publicerad 2011-06-16 20:51:02

Det var faktiskt läckert, var det lika rinnigt som deras flakelack brukar vara?

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-06-16 21:27:18

Jättefint! Får mig att tänka på fina klänningstyger :)

Postat av: feline
Publicerad 2011-06-16 21:46:52

Hmm... Jag har också haft detta oprövat hur länge som helst. Säkert över ett år. Kanske mer..? Kanske borde skärpa till mig. :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-16 22:17:23

Det ser jättevackert ut! Nästan så jag blir lite ledsen att jag inte beställde några Nfu oh när de fanns hos nailmail sist. Fast jag kan ju beställa själv om suget blir för stort:)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-06-17 07:35:16

Vad fint det är! Älvlikt!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-06-17 17:22:25

Jag gillar verkligen den här färgen men synd att det är så skirt. Har du nån dupe?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-17 17:59:56

Katrin! Ja, ungefär. :D



Kerstin! Det är nog flaskan.



Feline! Ja, det är inte superlockande i flaskan.



Emma! Ja, det är egentligen enklare.



Nailtastic! Ja, det är inte så dumt!



Kajalen! Det har funnits väldigt liknande lack hos Viva la Diva faktiskt.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-06-17 19:47:18

Jag älskar färgen!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela