Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Missha HGR01

Publicerad 2011-06-10 05:44:00 i Naglar - duokromatiska,


Neglelakkmani är en blogg man får läsa med viss försiktighet för ibland får man totala lackupplevelser och måste köpa något OMEDELBART. Så var det med Missha HGR01. Jag såg Kariannes bilder och två minuter senare hade jag klickat hem mitt eget från eBay. Det är verkligen tur att Karianne är en pålitlig dam som visar tillförlitliga bilder. Jag har aldrig blivit besviken när jag köpt lack jag förälskat mig i hos henne.


HGR01 (vilket superbra namn, så lätt att komma ihåg...) är ett duokromt metalliskt lack som täcker med ett lager men blir snyggare med två. Det behöver en ridgefiller, som ni ser, för det avslöjar alla skavanker på nageln, men annat än det finns inget negativt att säga. Det torkar snabbt, det doftar ros och det är en snygg färg som går från ljust grönt till aquablått. Jag har inte så mycket mer att säga. Jag gillade rosdoften faktiskt, vilket jag inte hade trott. Nästa gång ska jag ha flera lager baslack så ytan på nageln blir helt slät. Finns alltså att köpa från eBay.
Spam:



Kommentarer

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-06-10 08:17:24

Hjälp, så fint! Liknar Golden Dragon lite!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-06-10 08:49:11

Jag förstår verkligen varför du föll pladask! Skitsnyggt!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-06-10 09:18:21

Shit pommesfrites! Görsnyggt ju. Detta lacket har jag missat annars brukar jag följa hennes blogg noga. Så jäkla snygga bilder hon har.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-06-10 09:20:15

Jättefint! Ännu ett lack att lägga till önskelistan tack vare dig, Sminkan. Listan börjar bli lång! :-)

Postat av: Lina
Publicerad 2011-06-10 09:24:03

Åh vad vackert!

Postat av: Aila
Publicerad 2011-06-10 09:25:21

Jaaa, håller med Nailtastic. Tack vare dig Sminkan och Nailtastic bloggen har jag blivit tokig i nagellack. Önske listan blir bara längre och längre och längre...Snyggt lack!

Postat av: Katrin
Publicerad 2011-06-10 09:43:56

Superfint verkligen, hade varit mer passande i OPIs Pirateskollektion än alla de andra tillsammans :o)

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-06-10 12:28:51

Precis så känner jag för din blogg. Den är min personliga inköpslista

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-06-10 13:03:14

Wow, vansinnigt snyggt!

Postat av: Karianne
Publicerad 2011-06-10 17:13:34

Hadde jeg ikke hatt den så hadde jeg kjøpt den nå! ;) Takk for fine ord!

Postat av: Liza
Publicerad 2011-06-10 19:36:48

skitsnyggt jag vill oxo ha var köper man? Fixar ?? ( menar på nätet osv )

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-11 05:53:08

Kerstin! Ja, lite samma nyans av aquagrön.



Chaosophia! Ja, den är fin, eller hur!



Pamsan! Neglelakkmani är en fantasisk blogg!



Nailtastic! Ja, jag vet hur det är med den där önskelistan.... Den ligger och ringlar sig runt fötterna nu ör tiden. Mycket vill ha mer och så vidare...



Lina! Ja, den är jättesnygg!



Aila! Lacklistan har en tendens att bli längre och längre oanvsett hur många lack man har...



Katrin! Ja, det kanske den hade. De färgerna var i och för sig helt galna om man tänker på filmens stämning.



Kajalen! låter lite farligt... :D



Cactus! Ja, den är inte dum!



Karianne! Åh, du förtjänar allt beröm!



Liza! eBay är inköpsstället. Det finns en guide till hur man handlar på eBay i bloggen någonstans om du behöver hjälp med det. Sök på bloggen efter guide till Ika eller något liknande,

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-11 12:41:34

Fantastisk färg, eller färger:) Finishen är dock lite väl metallisk för min smak. Inte omöjligt att jag köper den iaf iofs:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-11 16:38:15

Emma! Den är verkligen vacker! Förstår vad du menar, den är lite lik Sally Hansens Chrome-lack i finishen, men jag gillar den!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela