Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Midsommar i turkost och brunt

Publicerad 2011-06-25 13:37:13 i Emmas FOTD 2011,

Glad midsommar på er allihopa! Här kommer årets midsommarsminkning från mig, i turkost och brunt. När jag var klar insåg jag att jag såg nästan exakt likadan ut som förra året, bara att jag hade bytt ut den mörkblå skuggan mot en brun. Håret var också likadant, uppsatt överhår och blomspänne, visserligen inte samma spänne men ändå. Kläderna var olika men halsbandet samma. Har ju inte med sminket att göra men jag tyckte det var lite kul...

Hyn

Foundation: Glo Minerals GloPressed Base Golden Light

Concealer: MAC Studio Finish Concealer i NW20 och Everyday Minerals Intensive Medium

Puder: Bare Minerals Mineral Veil

Rouge: MAC Mineralize Blush Dainty

Ögon

Ögonbryn: Clarins Retractable Brow Definer Lightest Brown
Ögonskuggsbas: GOSH Love That Beige!

Ögonskuggor: Golden Rose 105, Make Up Store Aquarius och Make Up Store Cupol

Highlighter: Make Up Store Next och Makeupcosmetics Sparkle

Eyeliner: Isadora Glossy Eyeliner

Kajal: Clinique Black Coffe

Mascara: L'oreal Double Extension Beauty Tubes

Läppar

Läppstift: MAC High Tea

Jag grundade med GOSH Love That Beige och applicerade sedan Golden Rose 105, som är en ganska ljusturkos väldigt skimrande skugga, närmast ögonvrån. På mitten av ögonlocket applicerade jag knallturkosa Aquarius och längst ut på ögonlocket hamnade mörkbruna, gulskimrande Cupol. Alla skuggorna blendades i skarvarna både vågrätt och lodrätt. Sen applicerade jag beiga Next som highlighter och använde den även till att sudda skarven lite. Precis under ögonbrynet applicerade jag vitskimriga supergnistriga Sparkle. Sen målade jag eyeliner, kajal, mascara och applicerade rouge och löppstift och så var jag klar för att fira midsommar.

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-06-25 14:04:31

Underbart fint, Emma! Hoppas att du hade en härlig midsommar!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-25 14:11:23

kerstin: tack så mkt:) Ja vi hade väldigt trevligt!

Postat av: Stephy
Publicerad 2011-06-25 15:45:07

Vad fin du är Emma!

Härlig midsommar

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-25 17:52:11

Stephy: tack så mkt:) Och tack detsamma!

Postat av: Aila
Publicerad 2011-06-25 23:10:14

Überfint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-26 14:25:35

Hur söt som helst! Tydligen är midsommar en turkos högtid för dig. :D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-06-26 18:18:51

Du är så snygg! Jag har nog sagt det en massa gånger förut, men det tåls nog att sägas igen. Och igen!



Tycker också att det är rätt roligt att du hade nästan exakt samma look som förra året! Det kanske är lite utav en favorit, även om du inte tänkt på det?

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-27 13:21:06

Aila: Tack:)



Sminkan: tack! Haha, ja det har du kanske rätt i:)



Chaosophia: Åh tack, vad snäll du är! Det är såklart jätteroligt att höra så det gör inget om du upprepar dig:)



Hmm, ja kanske. Turkost är ju helt klart en sommarfavorit och resten som var samma är nog också det. så det är kanske ingen slump:)

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-06-27 13:42:32

Vilka snygga skuggor. Blev sugen på att ta en tripp till MUS nu. Har inte köpt nya skuggor på åratal. (läs; några månader) :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-27 16:21:45

Pamsan: Tack! Ja det blev mycket MUS i denna. Jag gillar många av deras skuggor även om jag kan tycka att kvaliteten är väl skiftande och att de är lite onödigt dyra...

Postat av: ewe
Publicerad 2011-06-28 10:42:11

Vilken härlig tukos nyans! Superfint! Du passar ju så bra i starka färger också!:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-29 21:44:16

Ewe: Tack så mkt! Ja jag gillar ju starka färger, så bra om du tycker jag passar i dem:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela