Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lumene Party On

Publicerad 2011-06-24 09:48:00 i Naglar i lila,


Okej, mer arkivinlägg men med ursäkten att kameran är sönder. Det lär inte bli något inköp av en ny de  närmaste dagarna men jag hoppas kunna införskaffa en ersättare snart. Det gör lite ont i hjärtat att sitta här med Let's Do it in 3D på naglarna och med två egentillverkade nagellacksringar på fingrarna och inte kunna visa er. Okej, inga mästerverk men ändå. Nagellacket finns alla fall i arkivet så det är ju inte säkert att jag hade fotat det oavsett, men när det är holo så är det ju alltid frestande att knäppa en bild. :D

Nagellackssmycken är verkligen hur kul som helst! Jag har knåpat ihop ett magiskt hänge och flera ringar och har redan beställt hem mer material. Jag har inga superskills så det är lite snett limmat ibland och andra små skönhetsfel men jag är överförtjust i mina skapelser ändå. Rekomenderar alltså varmt att ni också gör ett försök även om ni inte är händiga eller pyssliga. Om inte annat så har man ju alla fall något helt unikt i smyckeskrinet!

Och nu till det som blir dagens inlägg. När jag swap-shoppade i slutet på maj så hamnade en massa lack även i min egen låda. Här är ett av mina köp men nu vet jag inte riktigt vad det var jag såg i det? Lumene Party On är ett vanligt lila lack med vanligt rosa och blått skimmer. Finns flera av samma slag i min låda redan. Jag ska nog ge det till mamma som nog inte har någon liknande nyans. (Och självklart glömde jag det hemma i Stockholm. Typiskt för hon har faktiskt inget lila såg jag när jag gick igenom hennes lack häromdagen...)

Inget fel på själva lacket i sig. Det är lätt att måla med, täcker bra med två lager och torkar fort. Har man inget lila i den här nyansen så är det ju jättebra. I min samling känns det dock helt onödigt för det absolut inte unikt på något sätt.

Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-06-24 10:28:28

Väldigt fin lila, men nej det skulle inte sticka ut i min samling heller... det hindrar ju dock inte mig från att vilja ha massa fler lila!

Postat av: Aila
Publicerad 2011-06-24 11:01:48

Åh, lila - I LÖVE LILA!

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-06-24 16:17:28

Nagellackssmycken är skitkul! :D

Trevlig midsommar!

Postat av: Karin
Publicerad 2011-06-25 00:17:02

Ooooh, skulle du inte kunna göra en tutorial på hur man gör nagellackssmycken eller på vad man behöver och vars man hittar det? :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-25 10:32:46

Cactus! Nej, jag köper mer lila än jag behöver också. I och för sig gäller det nog alla färger...



Aila! Ja, lila är populärt hos många.



Sanna! Ja, det är verkligen kul! Jag beställde mer material i natt och nu vill jag att de ska komma NU! Har massor med idéer men inga cabochoner just nu.



Karin! Om jag hade kamera så skulle jag kunna. :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-25 14:16:18

Jag gillar ju lila, men tycker nog att denna kändes lite tam faktiskt...

Postat av: NailsbyNoir
Publicerad 2011-06-25 16:19:54

Lacksmycken är ju verkligen hur kul som helst! Kul att det har spridit sig så i bloggvärlden... :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-26 14:24:26

Emma! JA, den är inget extra...



NailsbyNoir! Ja, det är ju hur lätt osm helst att fixa med!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-06-26 18:25:10

Lacksmycken är både roligt och lätt att fixa med! Det svåraste var att hitta "settings" som jag tyckte dög.. Har än så länge bara gjort halsband i samma stuk som den där bilden jag la upp då jag använt Zoya Valerie, men det blir nog mer rätt snart!



Lacket i posten är fint, men det känns som om jag sett det förut. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-27 00:03:47

Chaosophia! Ja, jag har gjort en massa ringar, rätt simpla glue-ons i två olika modeller och så ett hänge, inte heller avancerat. Jagade runt på eBay igår natt efter vettiga hänge-settings men det är svårt att hitta. Ringar likaså. Vi får se vad det blir vad det lider, just nu räcker det med att färgerna blir fina och jag är nöjd. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela