Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lila och rosa med strass

Publicerad 2011-06-19 19:53:46 i Emmas FOTD 2011,

Lite smink ska vi väl ha här på bloggen också? Idag är jag helt osminkad, just nu med hårfärg i håret, men förra söndagen satsade jag på lite färgglatt smink. Jag blev väldigt nöjd med min gröna och guldiga sminkning och bestämde mig därför för att använda samma teknik men byta ut färgerna och använda lite mera strass. Jag passade även på att lägga till de där lösfransarna som jag saknade i den förra sminkningen.

Hyn

Foundation: Glo Minerals GloPressed Base Golden Light

Concealer: MAC Studio Finish Concealer i NW20 och Everyday Minerals Intensive Medium

Puder: Bare Minerals Mineral Veil

Rouge: MAC Mineralize Pleasantry

Ögon

Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials, den ljusa skuggan
Ögonskuggsbas: GOSH Love That Beige!

Ögonskuggor: Makeupcosmetics Hollywood, Brite Bird Color Me Crazy! Och MAC Pigment Entremauve

Highlighter: ;Make Up Store Cybershadow Next

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Kajal: Elisabeth Atden Smokey Black

Mascara: L'oreal Double Extension Beauty Tubes

Lösögonfransar: Ardell Hotties

Läppar

Läppstift: MAC High Tea

På en bas av Gosh Love That Beige applicerade jag knallrosa Hollywood på ögonlocket. Med en fluffpensel, MAC 239 tror jag, applicerade jag knallila Color Me Crazy från globlinjen och uppåt. I globlinjen applicerade jag sedan mörkare lila Entremauve för att ytterligare markera globlinjen och intensifiera den lila färgen. Jag suddade sedan den lila kanten, applicerade matta ljusbeiga Next och suddade ännu lite mer. Jag målade svart eyeliner längs med övre fransraden, svart kajal längs med den nedre och mascara på ögonfransarna. Sen plockade jag fram mina favoritfransar, Ardell Hotties och limmade dit dem. Jag limmade även några rosa och lila strasstenar på ögonlocket och gav kinderna rosa färg med min älsklingsälskling Plesantry. Läpparna målades i beige med High Tea. Färgglatt och lite kul tycker jag.

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-19 21:03:27

Åh, vad läckert! Jag vill också sminka mig nu men klockan är för mycket och jag måste packa och greja. Men första gången på flera månader som jag känt mig inspirerad! Vad fina färgerna var på dig också! supersnyggt! 10 av 10!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-06-19 21:22:14

Vilken underbart vacker mejk! Älskar den knallrosa skuggan tillsammans med den lila.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-06-19 22:02:55

Åh gudarns vad snyggt! Till och med jag blev inspirerad till att sminka mig, men jag vet ju inte ens vilken flyttkartong allt mitt smink ligger i sen jag flyttade i augusti förra året... haha. Håller med Sminkan att det är 10 av 10 poäng i alla fall!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-06-19 22:29:30

Underbart fint! Skuggorna är verkligen snyggt lagda!

Postat av: Liza
Publicerad 2011-06-19 22:31:05

Håller med alla!!

snygg make.. Du är tuff du ! ( Ta åt dig )

hade jag aldrig vågat maka mig så iaf så hade det inte passat mig mina färger

Kör på !!!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-19 22:40:37

Sminkan: åh tack! Om jag kan inspirera dig är jag verkligen superglad:D



nailtastic: tack så mkt, vad kul att du gillar! Tycker också supermycket om färgerna:)



Chaosophia: åh tack, vad snäll du är! Att andra inspireras tycker jag är den absolut finaste kritiken så då är jag superglad:)



kerstin: Tack så mkt snälla du!



Liza: Tack:) Åh ja det gör jag, tar åt mig alltså:) Har du testat? Ofta funkar det bättre än vad man tror, i alla fall om man kombinerar med lite svart, typ eyeliner och fransar:)

Postat av: Liza
Publicerad 2011-06-20 00:22:04

Näe inte testat Men en gång blev jag mejkad ja såå iaf vart jag och shoppade Tyckte de tittadepå mig Så jag blev liksom undrande frågade varför tittar du såå på mig Svaret var ! Du är så snygg ! ( Inget skryt nu ) Såå snygg make du har ! Hm ja då fick jag svar på min fråga och jag som undrade osäker som jag var.. jaa ta du åt dig Häftigt som f*n med din make....

Postat av: sminkjante
Publicerad 2011-06-20 08:54:26

Otroligt läckert. Saknar verkligen smink på bloggen så detta inlägg gjorde mig extra glad. DU är superduktig!

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-06-20 10:29:48

Så snyggt, jättevackra färger!

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-06-20 11:47:16

superfint verkligen!!! <3

och dina ögonbryn har aldrig sett bättre ut:)

Postat av: NailsbyNoir
Publicerad 2011-06-20 17:18:22

Wow, det ser fantastiskt ut! Önskar jag hade samma talang...

Postat av: Zizzie
Publicerad 2011-06-20 18:04:29

Läckert Emma! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-20 21:24:12

Liza: Ja men där ser du, det är bara att köra på:)



Sminkjante: Tack! Vad glad jag blir att höra att du saknar sminket. Vi är ju så mycket nagelblogg nu så det känns kul att höra att folk även vill se smink!



roxcat: tack! jag tycker med de är fina:)



Sanna: åh tack! Säger du det? ja det stämmer kanske:)



NailsbyNoir: tack så mkt! Det är bara att öva.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-20 21:25:00

NailsbyNoir: Och nu klickade jag enter av misstag. Skulle ha lagt till, och du gör ju väldigt fina naglar och smycken...



Zizzie: tack så mkt:)

Postat av: Vanesa
Publicerad 2011-06-27 13:58:52

SÅÅ snyggt Emma !!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela