Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

L.A.Colors Green Tea + IsaDora Yellow Crew

Publicerad 2011-06-01 21:29:04 i Naglar - crackle,




Här kommer en av veckans manikyrer. Gårdagens faktiskt. Jag tänkte prova ett av mina nya lack från LA Color, GreenTea, men färgen var fasansfullt frostig och hemsk så jag klarade inte av att bära den. Jag var tvungen att hitta på något. Det blev lite crackle-lack som fick vara räddaren i nöden. Det ni ser på bilderna ovan är tre tunna lager av Green Tea. Det är en ljust mintgrön och väldigt frostig historia som tack och lov torkade hyfsat snabbt med Seche Vite. Nedan ser ni hur det blev med cracklelacket Yellow Crew från IsaDora.


Det här är min favorit av de crackles som IsaDora släppt. Min favorit av alla crackles som jag sett faktiskt. Jag frågade Emma om hon tyckte jag skulle ha rosa eller gult och hon röstade på rosa, något som nog också skulle ha blivit fint, men gult är roligare så jag bestämde mig för att köra på det alla fall. Superbra krakeleringseffekt! Två lager i snabb följd för att få ett tjockt lager som spricker upp i lite grövre flak. Jag gillade det som fan!


Och bara för att göra det här inlägget lite längre så ska jag visa vad China Glaze har på gång. De släpper ytterligare en kollektion med krakeleringslack, denna gång metalliska. Vad tycker ni? Är ni mätta på crackle eller känns det nytt och roligt med ett i metalliskt guld eller silver? Jag har inte varit sugen på de som släppts av OPI på sistone men ser fram emot att se swatcher på dessa. Man vet ju aldrig om man kommer falla för ett i guld ändå...

Kommentarer

Postat av: feline
Publicerad 2011-06-01 21:59:28

Jamen det var en gullig kombination du. :) Skulle nog vilja tugga på dessa naglar en het dag. Gillar också det gula cracklet rätt bra! Men nu kommer jag på rak arm inte ihåg vad jag la det över...

Postat av: feline
Publicerad 2011-06-01 22:00:38

PS: Är överlag rätt skeptisk till skimmercrackles, menkommer givetvis ändå prova en eller ett par av China Glazes - om jag får tag i dem.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-01 22:07:48

feline! Ja, den gula är bäst! Så snygg över orange, rött, grönt... Ja, nästan alla färger jag kan komma på. Det är den och den rosa som jag använt flera gånger.

Jag är lite mätt på krakeleringstrenden och tvekar inför att skaffa fler men samtidigt misstänker jag att jag kommer vilja ha ett i guld. Kanske. Om det ser fint ut på t.ex dina bilder. Om du får tag i det. :D

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-06-01 23:16:23

Jag gillar det! Och när det gäller skimmercrackles så vill jag nog ha ett i silver iaf, och kan nog tänka mig något mer om de är bra. Jag är lite svag för allt som skimrar.. =)

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-06-01 23:19:22

Fin grön tycker jag!

Jag börjar också känna mig ganska nöjd med min crackeldos för ett tag. Fram för allt tycker jag att det är trist att alla märken ska försöka mjölka ut den här trenden så mycket de bara kan istället för att hitta på nått nytt. Det turkosa ser lite spännande ut, kanske det blir ett sånt, men annars är jag inte så sugen än iaf.

Postat av: Mia
Publicerad 2011-06-02 09:36:16

Jag måste erkänna att jag tyckte det finare på dig från början, utan det gula lacket. :) Men så har jag aldrig fallit för de crackle-lacken. jag har aldrig fattat vitsen. :) Jag tyckte det gröna lacket var fint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-02 10:56:59

Roxcat! Haha, ja, jag är också svag för allt som skimrar. Därför är jag lite nyfiken på just dessa från ChG. Det silvriga från OPi föll jag dock inte för.



Cactus! Ja, det är total överdos! Jag har bara IsaDoras och ett rött från Depend och ett svart från OPI för det kom i en duo. JAg har inte provat det än dock. Tror inte jag kommer prova det heller. Är nyfiken på ett riktigt metalliskt i guld, utan glitter. Detvore häftigt!



Mia! Det är ju så frostigt att man ryser! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-02 11:08:52

Usch fult. Jag gillar inte alls sån här färgglad graffiti. Svart och vitt är bra. Och jag vill gärna ha några i metall, färgade gillar jag inte... Således hade det blivit fult med rosa också...

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2011-06-02 15:48:59

Metalliska cracklelack är jag helt klart sugen på! Eftersom jag inte är så förtjust i krämlack blir inte de andra använda så ofta, men det där ser ut som vinnare!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-02 19:40:48

Emma! fnissar Jag vet att du är lite trångsynt när det kommer till crack. :D



Nageldraken! Ja, kanske. Ska bli spännande att se swatcher.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-06-03 00:12:15

En rätt oväntad kombination! Jag tyckte det var fräscht värre faktiskt! Gult är dessutom ALLTID roligare än rosa. Hittar du någon kombination eller nyans eller så som kan motbevisa det jag just skrev får du gärna dela med dig. ;D

Postat av: Josephine
Publicerad 2011-06-03 09:33:44

Häftig kombo!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-03 11:44:00

Chaosophia! Kan inte motbevisa det. Gult ÄR alltid roligare än rosa...



Josephine! Jag gillade den!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela