Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

KleanColor Chunky Holo Teal

Publicerad 2011-06-07 05:48:00 i Naglar - glitter för layering,


Okej, nog med arkivinlägg. Här kommer istället ännu ett Chunky Holo (som inte är holo utan multikromatisk) denna gång i färgen Teal från Klean Color. Det är nog samma glitter i de flesta olika färgerna av Chunky Holo-lacken, bara med olika basfärger. Basfärgerna i sin tur är så  skira att de lämpar sig bäst för layering. Teal fick alltså gnistra i ett lager över ett turkosblått lack.


Okej, det är inte helt exakt samma färgspel i alla Chunky Holosarna, men ganska nära. De går från rött via rosa, orange, guld och grönt till blått med vissa undantag. Candy verkar sakna det blå/gröna t.ex. De andra liknar detta om man tittar på flaskorna. I princip hela regnbågen alltså. Oerhört fina är de, och roliga, men jag tror man kan hoppa över de flesta färgerna. Egentligen skulle man klara sig bra med Black (som ju skiljer sig i glitterstorlek), Bluebelle eller Purple, Fuchsia och Chrome och Candy. Eller det tror jag nu när jag bär det här som manikyr. Det är ju inte många av dessa jag hunnit prova mer än ovanpå min gamla manikyr på varsin nagel. Vi får se om jag får anledning att ta tillbaka detta eller om jag har rätt för hittills har jag ju, som sagt, bara testat tre av dem. Jag älskade verkligen Candy så när jag bytte var jag nästan lite ledsen, men Teal är också grymt snygg. Känns sommaraktig och sval.

Den här var alla fall himla snygg på natten när jag var uppe en sväng för då var glittret helt rött mot den blå bottenfärgen och det såg verkligen jättehäftigt ut! Ni får en bonus på mitt smaskiga mellanmål från igår också.

Sommar...

Kommentarer

Postat av: Katrin
Publicerad 2011-06-07 08:42:06

Jättefint, samma färg på naglarna som det brukar vara på havsbilderna i resetidningarna, riktigt sommarfräscht! :)

Postat av: Aila
Publicerad 2011-06-07 09:21:03

Som sommaräng....fiiint!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-06-07 09:55:47

Även detta är skitfint! Vill haaaaa!

Postat av: Lina
Publicerad 2011-06-07 10:21:23

Åhhh vad fint! Jag håller på att stalka ebay nu efter en säljare som har alla de lack från Kleancolor som jag vill ha...Hittills så har jag bara lyckats få napp på ett lack.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-06-07 10:43:34

Dregel, dregel, dregel. Såå fint!!

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-06-07 17:15:57

Jädrar vilken fin manikyr!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-07 19:07:43

Det här var riktigt fint! Snyggaste sommarvarienten hittills med dessa glitter ...

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-06-07 19:33:46

Å, galet snyggt, måste försöka få tag på ett gäng Kleancolor!

Postat av: Annie
Publicerad 2011-06-07 19:54:26

Oj vad snygg den är! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-07 20:14:53

Katrin! JA, det var verkligen en sommarfärg!



Aila! JAg var väldigt nöjd!



Chaosophia! Jag förstår det!



Lina! Hoppas du hittar! Le Polish Boutique hade set med sex av lacken, jag beställde från dem.



Nailtastic! Ja!!! Jag älskar!



sanna! Ja! Jag ar så nöjd!



Emma! Ja! Eller... Candy var också grymt snygg.



Cactus! Ja, de är värda att provas!



Annie! Jag är förtjust!

Postat av: Mína
Publicerad 2011-06-07 21:10:32

So nice!

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-06-07 23:13:11

Så himla fint att man dånar!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-08 05:57:00

Mina! It is!



Ninni! JAg gillade verkligen manikyren!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-06-08 08:56:56

O, oj, oj, så fint!

Postat av: Marika, Totoro & Dollie
Publicerad 2011-06-08 15:25:39

Tänker på en tropisk coctail, yum!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-08 19:26:18

Kerstin! Ja!



Marika! Den är fantastiskt fin, kombinationen här!

Postat av: Veronica
Publicerad 2011-06-08 23:28:17

Snyggt och väldigt speciellt :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-09 06:13:10

Veronica! Ja, det multikroma glittret blir väldigt spännande!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela