Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Jordana Yellow Dazzle

Publicerad 2011-06-06 13:45:00 i Naglar i gult,


Gult var färgen som efterfrågades när jag erbjöd en möjlighet att styra vilka arkivinlägg som skulle få komma ut. och visa sig. Det passar väl bra idag eftersom det förra var blått. Jag hade ett tag planer på en manikyr med en flagga på en nagel men jag hinner och orkar inte just nu. Det får bli något annat istället. Men nu är det alltså ett arkivinlägg och en gul manikyr som står på tur. Ett av mina mer misslyckad impulsköp är Jordana Yellow Dazzle. Jag hade inte en susning om hur lacket skulle se ut, klickade hem det ändå och när det kom tänkte jag att det ju ser lite intressant ut. En lite bruten gul med prismatiska glitter och strängglitter i. Spännande.


Det är en gul nyans som pendlar mellan äggula och senap beroende på ljuset. Jag målade två lager vilket behövdes men dessvärre innebär det att den ganska tunga basen täcker glittret som alltså blir rätt meningslöst i sammanhanget. Annars var det inget fel på det. Jag har efter detta lyckats klicka hem ett till lack, dock från Milani, som ser exakt likadant ut i flaskan. Också utan att veta exakt vad jag köpte. Ibland spelar lackgudarna en små spratt... :D

Kommentarer

Postat av: Katrin L
Publicerad 2011-06-06 14:26:29

Näe, det var inte min tekopp, för mkt äggula som du skrev.

Jag skulle vilja se det ultimata smaragdgröna med antingen skimmer eller glitter i från din lacksamling, vilket skulle du välja? :)

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-06-06 15:40:16

Hihi, nä, hade inte en tanke på att det var nationaldagen :p Bara älskar gult!

Först tyckte jag det såg lite läskigt ut men nu när jag tittat på det en minut så gillar jag det faktiskt riktigt mycket! Ovänat lyckat. Ska nog prova ett glitter-damm överlack över ett klargult lack, det verkar funka bra!

Postat av: feline
Publicerad 2011-06-06 16:05:32

Jag har de gröna och blå motsvarigheterna till detta - tyckte det var mycket fail på det gröna som jag provade. Torkade aldrig, tog av innan jag ens fotat. Men jag är inte hller den som är så där överförtjust i barglitter.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-06-06 16:38:24

Det ser ju fint ut! Härlig gul nyans!

Postat av: MyNailpolishOnline
Publicerad 2011-06-06 16:54:17

Jag gillar nyansen jättemycket! Kanske just för att det påminner mig om äggula :D Eller också för att jag har en gul period just nu (inte bara nagellack utan också kläder, skor mm)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2011-06-06 17:02:25

Coolt! Kul med ett gult med glitter :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-06 17:36:35

Katrin! Du får se, inte det ultimata för det finns nog redan publicerat, men alla fall ett glittrigt i grönt. Publicerade det nu.



Cactus! Vill du ha det? Skicka mig ett frankerat kuvert så lägger jag det på lådan åt dig.Eller Milanis motsvarighet, vlket som. ;D



Feline! Nej, jag är inte heller så förtjust i den här typen av glitter...



Nailtastic! Mja... Jag vet inte....



MyNailpolishOnline! Jag gillar också gult just nu (dock bara på nagellack) men att glittret försvinner under den gula ärgen är väl inte så himla listigt av dem som gjort lacket.



Zizzie! Ja, i och för sig. Synd att det inte funkade bättre.

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-06-06 20:13:08

Ååå hemskt gärna! :D Jag mailar dig!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-06-07 09:47:46

Jag är skeptisk. Jag gillar ju äggiga gula nyanser, men det här gick inte hem hos mig alls.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-07 20:19:47

Chaosophia! Nej, inte min favorit heller...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela