Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

IsaDora Blue Jeans

Publicerad 2011-06-06 09:58:00 i Naglar i blått,


Arkivet ska plundras på sina skatter, jag började igår men det är så mycket att jag känner mig överväldigad... Säg en färg och det kommer ett inlägg. ;D

IsaDoras lack Blue Jeans är ett mörkblått lack som inte går över till att bli marinblått. Snygg färg tycker jag! Tydligt blå men ändå lite mörkare. Det är ett krämlack och det täcker på ett lager. Det är också bra!


Finns det nackdelar med lacket då? Ja, penseln är inte riktigt i min smak. Den är väldigt bred och flat och alldeles för klumpig för mitt sätt att lacka på. Men tänker man sig för noga och är försiktig går det hyfsat. Ni ser att jag missat här och var och målat hud också men det försvinner efter en handtvätt. En annan nackdel är att en tjock krämformula som den här ofta är lite "mjuk" och lätt blir repig och matt. Ett överlack hjälper så klart men ofta tycker jag att den här typen av lack snabbt ser slitna ut trots att jag i princip aldrig låter ett lack sitta mer än 24 timmar. Man får 6 ml lack för 69 kronor, alltså är det knappast ett "budgetlack" och då skulle jag nog vilja ha en lite glossigare finish och bättre pensel. Jämför med ett Dependlack som innehåller 5ml och kostar 20 spänn liksom. Eller e-tailer pris på China Glaze...

Kommentarer

Postat av: Amanda
Publicerad 2011-06-06 10:54:22

Det var en jättefin färg! :D

Postat av: Katrin
Publicerad 2011-06-06 11:14:08

Gillar verkligen färgen men som du skriver så luras man att tro att det är ett rätt bra pris, men inte när man tittar på mängden.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-06 11:34:49

Det är ganska fint. Dock inte tillräckligt för att locka mig till köp... Dessutom är de som sagt rätt dyra...

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-06 11:35:25

Och wide brush är ju dessvärre penseln från helvetet...

Postat av: Marie-Louise Winroth
Publicerad 2011-06-06 11:50:58

En riktigt härlig blå tycker jag.

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-06-06 12:07:03

Fin blå färg men får inte mitt hjärta att slå fortare.

Jag vill se inlägg i hmm... gult! :D

Postat av: Maja
Publicerad 2011-06-06 13:33:58

Jag har också det här, fast i den andra flaskan. Jag tycker att det är fint men inte så jättespännande :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-06 13:42:51

Amanda! Ja, inget fel på färgen.



Katrin! Nej, de är ruggigt dyra faktiskt.



Emma! Ja, flera nackdelar än fördelar.



Marie-Louise! Ja, färgen är trevlig.



Cactus! Jaså, gult? Är det nationaldagen som inspirerar färgvalet?



Maja! Nej, precis så känner jag med.

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-06-06 14:40:53

Himla fint! Gillar att det är mörkt men inte ser alls svart ut.

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-06-06 15:45:55

Det är verkligen snyggt!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-06-06 16:37:49

Jag är faktiskt hemskt nöjd med att äga detta! Tycker den blå nyansen är kanonfin!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-06 17:38:11

Sanna! Färgen är verkligen bra.



Kerstin! Ja, du har det du med, om jag minns rätt?



Nailtastic! Ja, färgen är fantastiskt fin men penseln och priset...

Postat av: Aila
Publicerad 2011-06-07 09:16:46

SNYGGT, men jag avskyr IsaDoras borste :(

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-07 20:20:21

Aila! Jag med. Innerligt.

Postat av: Julia
Publicerad 2011-06-08 11:12:44

Jag har och älskar den här färgen. Perfekt mörkblå.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela