Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Guld och grönt med inspiration från min Ruffian

Publicerad 2011-06-06 20:09:02 i Emmas FOTD 2011,

Sportar ni gult och blått idag till nationaldagens ära? Det gör inte jag, jag sportar osminkat och rufshår. För en liten stund sedan var jag och tog årets första utomhusbad tillsammans med några vänner och beundrad av min sambo. Så skönt att det är sommar och varmt, särskilt när man är ledig, nu kan det gärna få vara några svalare dagar tills det är dags för helg igen.

Nu kom jag av mig, smink var det ja. Jag är osminkad idag, men häromdagen matchade jag min Ruffian i grönt och guld med smink i samma färger. Passade även på att ha lite strass, det har jag inte haft sen nyår. Hiilen har ofta strass på själva ögonlocket och jag har beundrat det mycket men aldrig kommit mig för att testa. Bestämde mig för att göra slag i saken alltså. Jag har inbillat mig att det skulle vara obekvämt men det kändes faktiskt inte alls. Stenarna satt bra med Ardells franslim dessutom, jag var till och med ute och red med dem och de satt där de skulle tills jag tog bort dem.

Hyn

Foundation: Glo Minerals GloPressed Base Golden Light

Concealer: Maybelline Dream Mousse Concealer och Everyday Minerals Intensive Medium

Puder: Bare Minerals Mineral Veil

Rouge: MAC Mineralize Quite Qute Giggly

Ögon

Ögonbryn: Clarins Retractable Brow Definer Lightest Brown
Ögonskuggsbas: GOSH Love That Beige!

Ögonskuggor: Fyrinnae Shrouded In Gold, Taylor Made Minerals Turf och MAD Minerals Spruce

Highlighter: Brite Bird Cream Cat

Eyeliner: MAC Fluidline Shade

Kajal: Eclinique Black Coffe

Mascara: L'oreal Double Extension Beauty Tubes

Läppar

Läppglans: Golden Rose Multicolor Diamonds Lipgloss Nr 02.

På en bas av superpennan Love That Beige applicerade jag Shrouded In Gold över hela ögonlocket. Därefter tog jag en stor fluffig creaseborste och applicerade gröna Turf mjukt från globlinjen och ganska högt upp mot brynbenet. Färgen intensifierades lite i globlinjen med Mad Minerals Spruce, en skugga som jag sällan använder då burken är så sabla kass, det fastnar alltid massa skugga i gängorna. Kanten på de gröna skuggorna suddades lite och så applicerade jag Cream Cat som highlighter upp mot brynet. Min ganska torra Shade fick komma fram och agera eyeliner. Därefter fäste jag med franslim tre strasstenar på ögonlocket och målade mascara, kajal, rouge och läppglans. Fint tycker jag att det blev, jag är belåten. Man borde egentligen använda strass oftare, det är ju himla fint och jag tycker nästan alltid att min smink blir extra snyggt när jag har lite strass.

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-06 20:22:09

Du är verkligen ovanligt tjusig här! Färgerna gör sitt till men även sättet du lagt skuggorna och så klart strassen! Otroligt fint! Du är värd kronana och spiran!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-06 20:22:32

Åh, KRONAN och spiran ska det stå.

Postat av: Amanda
Publicerad 2011-06-06 20:54:12

Jättefint!

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-06-06 20:55:00

Jättefint! Idag hade jag bara solkräm, mascara och pyttelite löspuder för jag blev så blank av solkrämen. Har varit ute vid havet och picknickat med familjen. Ljuvligt!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-06-06 21:16:49

Åh, så vackert! Hela du är väldigt vacker. Älskar flätan!

Postat av: Katrin
Publicerad 2011-06-06 21:17:07

Strass har jag aldrig testat på själva ögonlocket, men det skulle vara kul att göra det ngn speciell gång. Däremot har jag fläskat på med lösglitter på ngn klibbig bas och fått ett sjukt glitter av det. Galnast var nog när jag ville se ut som Sophie Ellis-Bextor i videon till "Murder on the Dancefloor" och hade packat just smaragdgrönt glitter, och det en helt vanlig dag på jobbet. Det var lite väl insåg jag själv, men kul var det! :D

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-06-06 21:26:19

Fantatiskt fint! En av mina favoritkombinationer av färger!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-06 21:28:49

Sminkan: Tack! Det är ju kul att du gillar den och har förtroende för mig, men jag hoppas ju ändå på att du ska ändra dig och börja tycka det är kul med smink igen...



Amanda: Tack!



Ninni: Tack:) Låter som en bra sommarsminkning. Själv hade jag treatment mascara från MUS nu när jag tänker efter...



Nailtastic: Åh tack vad snällt! Nu blev jag jätteglad:)



Katrin: Låter supersnyggt med smaragdgrönt glitter! Jag använder med glitter men föredrar faktiskt strass, det är mer lätthanterligt tycker jag...

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-06 21:29:16

kerstin: Tack så mkt! Ja visst är grönt och guld fint:)

Postat av: Liza
Publicerad 2011-06-07 00:06:33

GUU VA FINT DU SMINKAT DIG finnt med stenarna på ögonlocket!!!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-06-07 09:53:04

Du är så vacker! Och den där färgkombinationen funkar minst lika bra på ögonlocken som naglarna! Kul. :)

Postat av: badbomben
Publicerad 2011-06-07 18:23:16

Vacker(t)!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-08 21:14:17

Liza: tack! Ja visst är det fint och kul med strass!:)



Chaosophia: Åh tack, vad snäll du är! Ja det tycker jag med, guld och grönt är himla fint...



badis: Tack snälla söta!

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-06-09 09:10:43

Jättefin sminkning, jag gillar verkligen strassen! Skulle nog vilja prova det själv någon gång men det känns inte som att det passar så bra med glasögon..

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-09 18:53:56

roxcat: tack så mkt:) Äh, säg inte det, jag tycker du ska prova!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela