Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

FACE # 98

Publicerad 2011-06-11 06:01:00 i Naglar - holografiska lack,


Okej, det här nagellacket gick inte att fotografera... Det är Face #98, ett kompakt glitterlack med silveraktig bas och holografiska, eller prismatiska, glitter insprängt i silvret. Tror jag. Det är alla fall fullständigt helt galet gnistrande. I alla färger. Men bara i solen. I skugga blir det ett lite gråaktigt silverlack med lila ton.

Ingen bild gör lacket rättvisa, det är finare än så här. Mycket finare. Men jag kunde inte göra bättre än så här. Ni får använda er fantasi. Det är alla fall två lager och det är ett normalt fungerande lack till ett enligt mig lite löjligt högt pris. 135 kronor. Kvalitetsmässigt är det nog inte bättre än vilket annat glitter som helst men vill man ha den här färgen får man helt enkelt hosta upp pengarna. Jag antar att Magic Attraction från Color Club skulle kunna vara ett alternativ, jag har båda och de är väl inte helt olika. Magic Attraction är dock mycket grövre och mer svårjobbat. Det slukar verkligen överlack vilket det här inte gör. Slätare alltså. Men typ samma färg. Men med mindre glitterkorn. Ni fattar.





Kommentarer

Postat av: Katrin
Publicerad 2011-06-11 09:04:07

Jag antar att sista bilden är den som är närmast sanningen? Galet fint discoglitter i den - I like it alot! :) Trist bara med hololacken att de ska vara så förbenat tråkiga utan solljuset, det gillar jag inte alls.

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-06-11 09:25:29

Vi fattar, men jag tycker det är på tok för dyrt. Det som jag verkligen gillar med att ha nagellack som intresse är att det är en relativt billig hobby (förutsatt att man inte Ebayhaular HTFs) Skulle jag köpa lack för 135 skulle jag gå under

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-06-11 10:10:17

Håller med båda ovanstående talare... Lacket är skitfint, men rätt tråkigt och blaha utan tillräckligt med ljus. Hade det kostat runt 70kr hade jag antagligen köpt det, men för priset det faktiskt kostar så måste det vara ett lack som ser extraordinärt och speciellt som sjutton för att jag ska vilja lägga pengar på det.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-06-11 10:38:59

Jäklar va det gnistrar. Det var hur snyggt som helst men när jag såg priset sjönk min entusiasm. :/ Tacka vet jag budgetpriser och 3-dollarslack. Igår impulshandlade jag 6 Kleancolor på ebay. Wohooo, spännande värre och billigt som sjutton. :D

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-06-11 12:18:10

Jag är inte mycket för glitterlack egentligen men det där var riktigt fint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-11 12:38:53

Det ser härligt gnistrigt ut! Och vedervärdigt att få bort...:) Och såklart också alldeles för dyrt...

Postat av: Sarah
Publicerad 2011-06-11 14:11:58

Lovely! Jag hostar lätt upp 135 för det lacket.

Postat av: nailsbybellan
Publicerad 2011-06-11 15:11:31

Snyggt! Jag är lite sugen på att prova lack från Face faktiskt

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-06-11 16:27:38

blingit! fast för dom pengarna finns det andra lack jag hellre vill ha.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-11 16:37:25

Katrin! Det är som det är med det. Man får passa på när solen skiner. :D



Kajalen! Det är oerhört höga priser på nagellacken både hos Face och MUS. Synd, för annars skulle jag köpa många. Jag håller med om det su säger annars, nagellack är ju relativt billiga att köpa och samla på om man håller sig till de internationella shopparna.



Chaosophia! Så sant. Jag vet inte vad som hände den dagen. Jag brukar aldrig handla för såna pengar när det handlar om lack.



Pamsan! Hehe, jag beställde 12 nya KleanColor i sommarpresent till mig själv. Adresserade dem till landet så jag har något att se fram emot. :D



Cactus! Gillar du inte glitter? akta dig du, vi ska nog snart ha omvänt dig!



Emma! Så hemskt var det inte att ta bort. Priset var värre.



Sarah! Jag måste säga att det nog var en shoppingdjävul som besatt mig just där och då. Jag tycker det är dyrt...



NailsbyBellan! De har varit helt okej att måla med, de fyra jag provat. Inte dumma alls. Bara för dyra.



Sanna! Ja, det kan jag förstå.

Postat av: Ami
Publicerad 2011-06-11 17:53:51

Galet snyggt, men det låter ju trist att det inte är lika snyggt utan sol. Jag tror att jag nöjer mig med att titta på dina snygga foton och spara mina pengar till ett annat lack.

Postat av: Katrin
Publicerad 2011-06-11 21:32:40

När KleanColor ändå är uppe på tapeten så får jag avslöja att jag har köpt tre Chunky Holos idag. Black, Purple och Candy. Frestelsen blev för stor, och tillslut så fick jag göra mitt allra första köp på eBay. Inte en dag försent ;) Skönt att beta av saker som man bör ha gjort minst en gång livet :D

Postat av: Zizzie
Publicerad 2011-06-12 00:26:43

Oj så vackert! Synd på priset bara som sagt...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-12 08:01:15

Ami! Det är ju så med alla lack av den här typen. De kräver ljus för att glittra.



Katrin! Haha, ja, jag är lite kär i KC just nu så jag beställde en massa lack, dock inte Chunky Holos, igår.



Zizzie! Ja, onödigt dyrt.

Postat av: Nicole
Publicerad 2011-06-13 09:38:44

Oooh, gosh that's awesome and sparkly!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-13 18:03:05

Nicole! It is! But it is very much alike Magic Attraction from Color Club.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela