Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

FACE # 132

Publicerad 2011-06-18 10:07:00 i Naglar - duokromatiska,


Ett av de lack jag shoppade på mig när jag upptäckte att de hade lack hos Face. Det här var det andra jag föll för. Trodde först det "bara" var ett kopparskimmer men nej, den här skönheten är mer komplex än så. Det visade sig att hon var en duokrom! Precis som de andra av de lack från Face jag köpt så har den här en nära släkting eller kankse dupe till och med, i Color Club. I det här fallet liknar det Wild and Willing.


Koppar, guld och rosa samsas om än inte med någon superdistinkt Nubar/Sally Hansen multikrom. Har man tur hinner man också skymta en aningens olivgrönt eller antikguld. Möjligen kommer det ram mer och bättre om man använder det som layeringlack över svart. Det kan också vara en bra idé med tanke på att detta är fyra lager över underkläder av ett mycket skirt och tunt lack...

I solen blir det bara ett jättegnistrigt kopparlack. Fint även så men det är ju de läckra färgväxlingarna som man verkligen faller för. Eller?

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-06-18 10:23:05

Face är ett märke jag egentligen är totalt osugen på, men det här ser ju ut som ett absolut nödvändigt lack att köpa! Oerhört vackert!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-06-18 11:23:59

Riktigt spännande och fint!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2011-06-18 11:31:03

Hihi, jag tänkte säga att det påminner om Wild and Willing men det hade du visst skrivit. Himla fint är det i vilket fall :)

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-06-18 12:31:50

Wild and willing är ett lack som jag älskar älskar älskar ibland men när det kommer till att beställa det så känner jag bra mjä och det har aldrig blivit av. Knep, det här är ju jättefint.

Funderar väldigt väldigt seriöst på att köpa hela Zoya Sunshinekollektionen. Rekommenderar? Det gick ju sådär med Crystal.. Vilken säljare köper du ifrån? För visst kör du på Ebay?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-18 13:40:54

Nailtastic! Inte alls nödvändigt, men Wild&Willing däremot! Den måste du köpa!



Kerstin! Visst är det.



Zizzie! Ja, alla Face-lack verkar ha en Color CLub kompis...



Kajalen! Jag brukar beställa från Le Polish Boutique, det finns en länk här i sidomenyn. Jag tycker så klart du ska testa dem men om Crystal inte funkade finns det nog risk för att det inte funkar med dem heller. Men prova!

Postat av: Tina (Beleza)
Publicerad 2011-06-18 13:50:02

Riktigt läckert. Har aldrig kollat in nagellacken hos FACE men det måste jag komma ihåg att göra någon dag.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-18 14:04:10

Tina! Bättre att satsa på Color Club som ju är billiga i så fall. :D

Postat av: Aila
Publicerad 2011-06-18 14:19:49

Jätteläckert!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-06-18 17:14:45

Fint! Och åh vad jag är glad över att jag inte har något FACE här uppe i närheten. :D

Postat av: Katrin
Publicerad 2011-06-18 22:38:33

Det här nagellacket är som det gamla skämtet om killen som var fulsnygg, man tröttnade aldrig på att vara tillsammans med honom för man kom aldrig fram till om han var just ful eller snygg. Samma sak med det här lacket. Jag vill säga fult om det, men ngnstans kan jag ändå tycka att det är snyggt. Jobbigt när sånt händer :o)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-19 07:33:07

Aila! Alltid roligt med duokroma lack!



Chaosophia! Haha, ja, men jag skulle rekomendera att du beställer CC Wild and Willing i så fall. :D



Katrin! Ja, lite så kankse. Men jag tycker nog aldrig att det är fult... :D

Postat av: Carolina
Publicerad 2011-06-27 18:45:59

Helt underbart vackert lack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela