Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Essie Topless&Barefoot

Publicerad 2011-06-09 06:04:00 i Naglar i vitt, nude, beige,


Topless&Barefoot är ett nudelack som är aningens för gult för min hudton men jag gillar det ändå på något sätt. Det funkar dock inte som jag hade tänkt, som "underkläder" för andra lack, då det kräver fyra lager för det resultat ni ser på bilderna. Jag tycker mina nagar ser så smutsiga ut med minste lilla VNL när nyansen är så här gul så jag måste ha fyra lager för att trivas. Annars kan man ju själv välja hur många lager som passar en. Det är inga problem att måla med det och det flyter fint ut på nageln.

Jag tror jag kommer använda det när jag är sugen på en ljus, nudig färg, men det kommer inte bli ofta med tanke på antalet lager som krävs. Vet ni något lack  den här färgen som täcker med ett lager? Behöver nya underkläder!! 


Kommentarer

Postat av: Katrin
Publicerad 2011-06-09 08:43:29

Har väldigt svårt för det där nude-modet på naglarna eller läpparna, det ser lite sjukligt ut i mitt tycke. Eller iaf konstigt kan jag säga istället, det låter kanske lite bättre :o)

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-06-09 11:09:40

Ingen höjdare till lack. Skulle också vilja ha några bra underkläder som täcker bra. :)

Postat av: Mína
Publicerad 2011-06-09 11:10:57

I love it! Nice nude :)

Postat av: Aila
Publicerad 2011-06-09 11:11:53

Gillar namnet, men färgen, njaaa;)!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-06-09 12:35:35

Nja, det här såg ju inte alltför lockande ut. Och så är det skirt till råga på allt. Nej, jag hoppar väl detta då.

Postat av: nailspotting
Publicerad 2011-06-09 15:47:59

Jag använde OPI Sand in My Suit nyligen som underkläder men det funkade sådär. Det är ju inte ett krämlack och antingen så lät jag det inte torka tillräckligt eller så funkade det inte ihop med Milanis Juicy Glo för det (JG) bubblade något hysteriskt. Jag brukar oftast inte ha tålamod att vänta att lacken ska torka mellan varven så det kanske ställde till det. Men jag är också ute efter bra "underkläder" (så bra namn!) :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-09 15:52:59

Katrin! Ja, jag förstår hur du menar. Jag kan gilla det ändå, speciellt om det är "rätt" nyans, men det är så sällan det...



Pamsan! Ja, jag beställde Zoyas nya nude-lack. Hoppas på npgon av dem...



Mina! It is a little yellow imo.



Aila! Lite ful på mig men på rätt tjej kan den nog vara fin.



Nailtastic! Ja, hoppa du...



Nailspotting! Om vi hittar något måste vi säga till direkt. Underkläder är viktigt i en lackgalnings liv.

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-06-09 16:55:22

Jag letar också runt just nu, har beställt lite olika att testa med och håller tummarna att nån passar. Jag använde OPI Skull and bones sist i ren desperation och det funkade bra med bara ett lager och sen tre av det riktiga lacket (som var blått) över. Så det är nödlösningen i väntan på paketen...

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2011-06-09 18:54:30

Kan det inte funka med OPI:s Bare it in Trafalgar Square? Det är iofs ganska "tjockt" i färgen, kanske lite för mycket ..

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-09 18:56:19

Urk blä...

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2011-06-09 18:56:25

Och i övrigt så tycker jag att det där lacket är underbart! Håller med om att det kanske ser lite skumt ut till din hudton, men själva lacket har jag dreglat över länge och om jag måste välja skulle jag nog välja detta över Sand Tropez ..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-09 20:23:04

Cactus! Jag har också provat med Skulls&Glossbones men den kan förändra färgen på lacket man lägger över om det är en klar och skir färg. Hittar du något bra underklädeslack i framtiden så måste du säga till! Det är så viktigt med bra underkläder!



Miss Pussy! Har inte det lacket och är inte alltid så överens med OPIs krämlack. De tenderar att bli strimmiga på första lagret och grejen med underkläde rär ju att de ska vara en-lagers-lack.



Emma! Hahaha!



Miss Pussy! Inte jag! :D

Postat av: fru hjelm
Publicerad 2011-06-09 22:34:10

Jag tycker att lack med pärlemor i ofta täcker i ett lager, så det brukar jag använda som "underkläder" ibland.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-10 05:44:35

fry Hjelm! Ja, det kan stämma. Bara inte skimret syns igenom nästa lager lack så ör det ju en bra idé att prova med det.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela