Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Essie Fair Game

Publicerad 2011-06-14 20:35:00 i Naglar i blått,


Fair Game är ett av vårens lack från Essie. Ett åskmolnsblått med skimmer. Harmonisk färg men förskräcklig formula och jag är lite osäker på om jag gillar finishen. Eller jo, jag tycker nog den är okej. Men formulan är inte rolig. Den är rinnig och samtidigt vill det nästan bli penseldragsmärken i det. Den är svårhanterlig, helt enkelt, och jag gillar inte att måla med det. Två lager är dock allt man måste få till, sen är det klart, och det har en rätt bra torktid tycker jag. Jag är lite tveksam till det här lacket men kommer ge det fler chanser innan jag ger upp om det.

Kommentarer

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-06-14 21:31:23

Men färgen är jättesnygg!

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-06-14 22:51:09

Ser fint ut på dig! Inte min typ av lack dock.

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-06-14 23:48:01

Och jag som tyckte formulan var så bra! Hmm, undrar om det inte märks skillnad på batcher bland nagellack också, lite variation från flaska till flaska. Så synd att du inte trivdes med det för färgen är ju riktigt fin

Postat av: Liza
Publicerad 2011-06-14 23:50:40

jaha då ska man inte köpa det då ???

jag som tyckte färgen är jättesnygg...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-15 06:01:42

Ninni! Färgen är fin, det håller jag med om.



Sanna! Nej, jag förstår det. Den är mer "jag" i färgen.



Cactus! Det kan finnas andra faktorer också. Baslack eller avsaknad av baslack, märken på topp och bas, luftfuktighet, cirkulation i rummet och i fingrarna... Jag ska prova det igen, kan tycka helt annorlunda då. Det har hänt förr.



Liza! Du får köpa vad du vill. Gillar du färgen tycker jag absolut du ska ha en flaska. Du behöver ju inte alls uppleva det som jag.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-06-15 10:23:56

Jag hade det där lacket, men hatade det. Det där, och typ fyra lack till, har gjort så att jag är så grymt osugen på alla lack från Essie. Usch.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-06-15 10:26:37

Gah, jag som tänkt köpa hela den här kollektionen. Nu fick jag beslutsångest. Får se hur jag gör.

Postat av: Liza
Publicerad 2011-06-15 11:27:01

oki beställer denna eftersom det är snygg färg + en till i blåmetalick...

så får vi se vad jag tycker...

Postat av: Aila
Publicerad 2011-06-15 16:31:51

A, men då skippar vi den - next ;)!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-15 20:41:44

Chaosophia! Jag kan förstå det. Det är den näst värsta av alla Essie jag provat. :D



Nailtastic! Beror ju på om du vill ha den som just hel kollektion eller om du nöjer dig med delar av den. Och det här är en vacker färg om man bortser från fomrulan och i viss mån finish...



Liza! Jag hoppas du kommer tycka bättre om den än jag gör.



Aila. Hahahaha, ja, next!

Postat av: Liza
Publicerad 2011-06-15 22:54:06

HEHE!!! sKA KÖPA fAIR gAME OXO

såg det hos någon


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela