Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

A England Perceval

Publicerad 2011-06-12 18:51:10 i Emmas NOTD i rosa, lila och rött,

När Nailmail hade A England förra månaden, eller var det förrförra(?), kunde jag som älskar rött skimmer såklart inte låta bli att beställa Perceval. Det är jag inte ledsen för, lacket är så vackert och formulan är perfekt. Det enda jag inte gillar är korken, jag lägger den jämt i blöt, alltså i de otorkade naglarna.Det har hänt med både Perceval och Tristam, som nog båda två hadekunnat klara sig med ett lager men som istället fick bli två för att täcka över märkena. Ingen katastrof men lite trist. Formulan är i alla fall perfektion, 5 av 5 utan vidare. Det kändes väldigt mjukt innan jag applicerade överlack så jag var lite orolig att det skulle torka långsamt, men väl toppat med ett lager Poshé så var det inga problem, Synd att de inte har så många färger för jag är definitivt sugen på fler lack från A England. Är de lika bra som de jag har testat så är de värda att ha!

Kommentarer

Postat av: Liza
Publicerad 2011-06-12 19:11:34

Nice!! Jag har oxi beställt från Karin får väl det nu någon dag ( hehebara glömt vad jag beställde ) iaf några av de skadade...

Postat av: Vikab
Publicerad 2011-06-12 19:26:18

Håller med! Alltså, att formulan är jättebra och att man önskar sig fler färger. Har Tristam på naglarna just nu.

Postat av: Liza
Publicerad 2011-06-12 19:42:55

Förresten så påminner inte denna färg om Opi,s an affar in red square????

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-06-12 19:58:28

HELT RÅTT! Fantastisk fin rødfarge! :)

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-06-12 20:06:30

Väldigt snyggt! Ser ut som ett sånt där rött lack med glöd i.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-12 20:07:20

Oh, vilken glow! Vilket härligt, härligt rött! Nästan så jag också vill ha det... :D

Postat av: Bodypalace
Publicerad 2011-06-12 20:10:18

snyggt

Postat av: Chaosbutterfly
Publicerad 2011-06-12 20:36:33

drools This is sooo sexy. I kind of want it now LOL.

And I think you should definitely get more A-Englands!! My personal favorite is Tristam. n_n

Postat av: Katrin
Publicerad 2011-06-12 21:12:56

Jag är en A Englandaholic med mina 12 lack, och jag älskar att de är lättlackade och att det räcker med ett lager bara. Snälla Adina skickade mig ett gratislack som gåva för att jag har handlat så mkt av henne :) Ska bli spännande att se vad nästa kollektion blir som hon håller på att skapa, blir nog storköp då med. Passa på om ni vill ha fler lack, det är fram till 1/7 fri frakt (egentligen £3 till Sverige) och de kostar just nu £9 istf £9,5 också :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-12 21:19:03

Liza: ja det är fantastiskt snyggt och de är så bra. Du har verkligen att se fram emot:)



Vikab: Ja de är suveräna, älskar!



Liza: hmm, är inte den ljusare. Jag har den faktiskt inte så jag vet inte säkert.



Solveig: ja visst är den ljuvlig!



Sminkan: Jag visste att du skulle säga det. Den är verkligen skitsnyggt, men tveksamt om den är unik, du har ju massa andra fina...



Bodypalace: tycker jag med:)



Chaosbutterfly: I know, it's an amazing polish! Oh, I already have Tristam, I love that one too! I bougt this, Tristam and Lady in the lake.,,,



Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-12 21:20:46

Katrin: Du var snabbare än jag:) ja de är suveränt bra. Kul att du har så många! Och kul med rea, fast jag vet inte, det är inga färger som jag känner direkt sug efter förutom dem jag redan har...

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-06-12 21:29:40

Vackert!! Nu blev jag själv sugen på röda skimmerlack, finns nästan inget bättre.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-12 22:07:53

Nailtastic: Nej, rött skimmer är något av det snyggaste jag vet! Fast egentligen så tycker jag att det passar bäst till höst och vinter, nu testade jag mest för att det var nytt och Sminkan ville se det på...

Postat av: Katrin
Publicerad 2011-06-12 22:09:04

Jag håller med om att det inte är unika färger, skulle vara Tristam eller Lady of the lake. Men jag som rätt nyligen har fått en nagellacksuppenbarelse så har jag i det närmaste inga färger alls, så jag bygger upp min lackgarderob just nu. Men visst har jag sett färgerna förut och även i billigare märken, men ngnstans måste man börja :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-12 22:22:32

Katrin: ja om man inte har så¨många lack innan är det absolut en bra idé att köpa A England för kvaliteten verkar ju vara suverän!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-06-12 23:25:36

Nu ångrar jag att jag plockade bort det här från min varukorg.. suck. Det var grymt fint på dig!

Postat av: Karoline - Nationail Photographic
Publicerad 2011-06-13 00:18:15

Nice! Gleder meg til min kommer i postkassen! Bestillte den forrige uke :)

Postat av: Liza
Publicerad 2011-06-13 00:25:40

ja ja nu ska jag måla tror jag med Deepends 124 lite slillnad mot vad du hade.. mitt i natten men vaddåå.......

Postat av: Liza
Publicerad 2011-06-13 00:40:05

ja nu målat men på tal om färgen!!

eN SA DEN SER BILLIG HORIG UT

VAD TYCKER NI HÄR?? ( JAG tycker det ären fin sommarfärg)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-06-13 10:23:59

Liza: Va? Rött skimmer, ser det horigt ut? Hur kan ens en färg se horig ut? Jag är förvirrad!



Rött skimmer, eller röda lack över huvud taget, kan jag tycka är rätt classy eller kanske till och med sexiga beroende på nyans och så, men horig..?

Postat av: Liza
Publicerad 2011-06-13 13:59:08

Chaosphia!! Läs ordentligt ! "ler" Jag skrev att jag målade medDepends 124!!!! Det tyckte en vän att det såg horigt ut billigt ! Men nu när jag var på Vc idag sa hon som tog emot mig ;; Såå snyggt nagellack så fina händer

Postat av: Veronica
Publicerad 2011-06-13 14:36:18

Det är verkligen jättefint! Jag har det också och det ser ut som det glöder på naglarna :-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-17 20:42:46

Chaosophia: Ja det förstår jag, den är superfin, klart värd att äga. men det går ju fler tåg, de har ju gratis frakt nu dessutom:)



Karoline - Nationail Photographic: Det förstår jag, det är ett härligt lack:)



Liza: Där ser man. Smaken är som baken. Jag tycker inte den såg billig ut, men det är inte riktigt min typ av färg...



Veronica: Ja visst gör det, helt gudomligt!

Postat av: irma
Publicerad 2011-06-17 21:15:11

gud vad fina naglar du har!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-11-02 18:29:59

irma: Bättre sent än aldrig... Tack så mkt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela