Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Valerie och KleanColor Chunky Holo Fuchsia

Publicerad 2011-07-04 09:36:00 i Naglar - glitter för layering,


Nu kommer ett otroligt långt inlägg men ni får försöka se det positiva i det, mycket att titta på om än samma sak, liksom. :D
Zoya Valerie är ett av mina favoritlack i lila så hon spelar en av huvudrollerna här. Två lager av perfekt lack som har en utsökt färg som får mig att tänka på mogna plommon. Mörkt röda, purpurlila och gyllene toner. Så vackert! Dessutom är ju Zoyas lack trevliga att måla med då man får en vettig pensel.


Som ni ser matchar Valerie min clematis, Cardinal Rouge, alldeles ypperligt! Valerie är verkligen ett lack man inte får missa om man uppskattar lila nyanser. Den är magisk!

Jag hade dock inga planer på att sluta måla när jag var klar med Valerie. Nej, jag skulle dessutom ha ett lager av KleanColor Chunky Holo Fuchsia!

Precis som de andra lacken i samma serie så är basen ganska transparent och ger mer av en "tint" än egentlig färg och glittret är multikromt och går från blått och grönt till rött, koppar och gult. Det är verkligen effektfullt!


Som ni ser är det inte bara naglarna jag målat med Valerie och Chunky Holo Fuchsia. Det är även ett hänge och en ring som fått samma behandling. Jag älskar nämligen den här kombinationen! Hänget och ringen är verkligen osofistikerade, bara glascabochoner med fästen. Jag tycker det är okej eftersom färgerna är så dramatiska att de liksom blir smycken i sig själva. På mina bilder kom mest det lila-röda-guldiga fram men när man ser naglarna i andra ljus och vinklar kan det plötsligt vara blått och grönt som dominerar. Magiskt! I glascabochonerna kommer de fram ännu tydligare så det blir om möjligt ännu vackrare!

Kommentarer

Postat av: Linda Johansson
Publicerad 2011-07-04 09:57:14

Underbart vackert!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-07-04 10:20:32

Jävlar vad snyggt! Bli inte förvånad om jag råkar sno den här kombinationen framöver. ;D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-04 10:31:10

Linda! Tack!



Chaosophia! Ja, den här kombinationen är helt underbar! Har haft den flera gånger redan!

Postat av: Maria
Publicerad 2011-07-04 10:47:24

skulle du inte kunna förklara i ett inlägg hur du gör såna "nagellackssmycken", med bilder och så? Sen skulle de va skoj att veta var man billigt kan skaffa själva ringarna m.m. :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-07-04 10:51:01

Oh my gawd! Så ruskigt snyggt!

Postat av: Aila
Publicerad 2011-07-04 11:03:47

Jisses, vad läckert!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-04 11:15:10

Maria! Det finns jättebra tutorials på andra bloggar, bland annat Nails by Noir och om jag minns rätt även Neglelakkmani och kanske några till. Finns ingen anledning att jag också ger mig in där för jag är inte ens särskilt bra... :D

Mina ringar köpte jag från www.beadaholic.com samt från eBay.



Sanna! Visst är kombinationen lysande!



Aila! Jag är skitnöjd!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-07-04 11:39:18

Sagolikt vacker kombo! Valerie är verkligen en skönhet.

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-04 12:46:54

fÖRSTA BILDEN O SÅÅ SNYGGT!!!!!

beställde precis från Eleven Opi,s nya Black cherry Chutney påminer lite om din kanske..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-04 13:22:26

Nailtastic! Precis min åsikt också!



Liza! Nej, de är inte särskilt lika, men BCC är en skönhet på sitt sätt. Det finns bilder i bloggen på det. Du vet att du alltid kan söka på lackens namn och då se om de finns här på bloggen?

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-04 14:21:59

Oki det vet jag Men hur kan du ha bild på BCC när den kommer ut nu till hösten redan ???( Aa förresten va ner på stan köpte ett nytt lumene nr6 30 kr..

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-04 14:27:49

Bah ! kollade precis igenom lacken hade den ju redan,, så nu har jag 2 av denna färg.

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-07-04 15:52:02

Wow, det var en kjempeflott kombinasjon! Elsker cabochonene også, nydelig! :D

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2011-07-04 16:06:53

Jag håller helt med om Valerie - så otroligt snyggt lack. Och med det där hololacket över blev det ännu finare. Trodde man nästan inte var möjligt. Måste man vända sig till ebay för att få tag på Kleancolor eller vet du någon butik? Jag lider av viss ebay-skepsis, nämligen.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-07-04 16:22:32

Kanonkombo! Både smycken o naglar blev ju hur fina som helst!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-04 16:34:48

Liza! BCC kom ut med OPI India collection år 2008 så den är inte ny. Jag köpte den när den kollektionen släppttes och har använt den säkert tjugo gånger sedan dess. Inget konstigt alls att jag har bilder alltså.



Solveig! Ja, jag blev verkligen förtjust själv!



MrsData! Det finns en e-shop, Beauty Joint, som man kan köpa från. Jag köpte mina från eBay men sen tipsade Neglelakkmani om webshoppen så jag köpte en massa andra från dem och de är snabba och bra!



Kerstin! Ja, jag är verkligen nöjd!

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-04 17:13:02

vA!!! hUR KAN DE DÅ PÅSTÅ DEN ÄR NY PÅ eLEVEN ??? mycket märkligt va????ska kolla dina bilder påbbc då..

Postat av: rijaH
Publicerad 2011-07-04 18:00:00

Woooow its pretty :D

Postat av: Annie
Publicerad 2011-07-04 18:18:48

Jag tror jag dog lite.... Den där kombination var bara för vacker!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-04 21:11:49

Superläckert både naglarna och ringen, du är så duktig!

Postat av: NailsbyNoir
Publicerad 2011-07-04 21:16:04

Ojojoj så snyggt!

Favoritfärgen lila och favoritmärket Zoya. Kan det bli bättre??

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-04 22:28:35

Kan du sätta in bild på din BBC???

hittar den inte..

Postat av: Tyrannika
Publicerad 2011-07-04 22:36:14

Hej söta du :) Jag taggar dig att svara på de här skönhetsfrågorna!

Det vore jättekul om du ville vara med och svara. Länka gärna tillbaka till mig.

Jag ser så mycket fram emot att läsa dina svar! :)

Kram/(Tyr)Annika

Här är frågorna:

http://tyrannika.blogspot.com/2011/07/beauty-tag-15-fragor.html

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-04 22:54:13

Liza! Det vet jag inte.



Rija! Yes, it is an awsome combination!



Annie! Absolut helt underbar!



Emma! Tack! ♥



NailsbyNoir! Nja, det skulle vara favoritfärgen grönt och favoritmärket Zoya då. :D



Liza! Men du hade ju två flaskor själv? Jag trodde först att du trodde att den var lik Valerie, vilket den ju inte är, men du skrev att du hade två av den hemma och då vet du ju själv. Vill du se bilder på den och inte hittar den hos mig kan du googla. Jag har inga nya bilder på den att kasta fram just nu.



Tyrannika! Jättegulligt att du är intresserad av mina svar men jag har knappt sminkat mig senaste året och känner inte att jag har så mycket att säga i frågan just nu. Tack ändå!

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-04 23:04:38

Ja det gjorde jag om lumene nr6!!!! Nej nej nej så skrev jag väl inte " ler " Ja så klart jag sett BBCmen ville bara se dina bilder et ordnar sig nog Ska iaf ringa Eleven imorgon beställa något till och fråga dem om Bbc som jag tyckte va konstigt att de säger det är ny färg osv kolla själv på eleven sre du..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-05 08:57:33

Liza! Okej, det var ine så lätt att tolka det du skrev men då förstår jag.

Postat av: Lina
Publicerad 2011-07-05 16:09:48

Wow vad otroligt snyggt, både naglarna och smyckena! Tack för tipset om webshop, ser att de har en hel del trevliga saker där. Blir npg en lite beställning sen.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-05 23:39:04

Lina! Ja, vad roligt! Berätta vad du beställt sen!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-07-06 08:10:39

Hololacket var ju ljuvligt, och det blev en fin kombo! Fiffigt med smyckena också!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela