Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Pandora

Publicerad 2011-07-02 13:51:26 i Naglar i vitt, nude, beige,


I torsdags vaknade jag med nakna naglar. Jag hade pysslat med nagellackssmycken på natten och fått ta bort mitt nagellack för det såg för gräsligt ut efter allt aceton som behövts för att rädda mina mindre lyckade cabochoner. Hur som helst, jag fick veta att mina föräldrar skulle hälsa på min "tant" som varit som en mormor för mig under min uppväxt och de frågade om jag ville hänga med. Så klart jag ville, och Siri skulle med också. Dessvärre var det NU som gällde och nagellacket fick alltså gå på mindre än tio minuter om det skulle vara något. Jag kastade på baslack, ett lager Zoya Pandora och så Seche Vite. Väntade mindre än fem minuter, kopplade katten och åkte iväg. På bilderna ser man att det inte är perfekt men det funkade alla fall som skydd och planen var att lacka över det när jag kom hem.


För att kompensera en "tråkig" färg får ni blommor...
Alla fall, Zoyas löfte om en-lagers-lack stämmer. Precis som Minka blir det här jädrans bra underkläder och skulle jag vilja ha nagellack i samma nyans som min hud är det här bra nära... Nu brukar jag inte vilja det men jag tycker inte Pandora är så hemsk ändå. Väldigt nude men det ska hon ju vara. Att det är pärlemo i det gör att det, precis som Minka, glider på utan att bli strimmigt. Vill man alltså ha ett lack som fungerar som bas för t.ex den där jellyn man avstår ifrån på grund av VNL, ja, då är de här lacken perfekta. Jag kommer använda dem flitigt!

Eftersom Féline gillar Schersmin får hon en bonusbild på min älskade Kameliaschersminbuske som fortfarande blommar och doftar. Det är så härligt att sitta på en av de stora stenarna bakom busken och känna hur doften omsluter en.

Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-07-02 17:09:47

Ska nog lägga vantarna på hela den här kollektionen, verkar vara trevliga lack. Jag var skeptisk först till att det inte var rena cremelack men det verkar ju inte synas så mycket.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-02 19:17:11

Om det är hudfärgat du vill ha är den här bättre. Mer smickrande än Minka mot din hudton med. Jag beställde lack innan !Zoya bland annat men inte denna såklart. Hemska du som aldrig är på msn och pratar lack med mig!

Postat av: My Nail Mania
Publicerad 2011-07-02 19:27:33

Tips på bra ställen att beställa Zoya ifrån? Får gärna säljas andra märken där också.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-02 21:54:58

Cactus! Det syns definitivt att det inte är kräm, det är ett tydligt pärlskimmer men inget skimmer där man urskiljer partiklarna.



Emma! Jag vill ha hudfärgade underkläder, absolut. Den sista jag provade av trion är nog allra bäst mot min hudton, överraskande nog, det är den neutrala. Den här var dock också himla bra och hur välmatchat det är är ju skitsamma eftersom de ändå ska målas över. :D

JAg vet, jag vill också prata... Vad för lack?



My Nail Mania! Beverly Beaute och Le Polish Boutique är mina leverantörer när jag beställer. :D



Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-07-04 10:12:56

Jag ska definitivt skaffa något av lacken ur den här serien! Antagligen flera, då jag inte har någon aning vilken som kommer se mest nude ut på mig. :o

Tyckte i alla fall att Pandora ser bättre ut än Minka!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela