Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen Nail Prisms Emerald Amethyst (+CND Emerald Shimmer)

Publicerad 2011-07-19 16:25:33 i Naglar - duokromatiska,


Okej, idag får ni scrolla för jag har varit flitig! Här kommer dagens manikyr, och gårdagens för det är ganska samma men inte helt.
Bilderna suger helt klart men det går inte att få till det bättre just nu. Jag tänker helt enkelt be er använda fantastin lite grand. Det började med att gårdagen var den här semesterns första, och hittills enda, regndag med jämngrå himmel och så kraftiga skurar att jag vägrade gå ut och fota lacket. Inne får man inte hela effekten, speciellt inte med blixt, så ni får bara se den grålila och den olivgröna.


Lacket heter Emerald Amethyst och är multikromt. Det går från olivgrönt/grågrönt/lila/rosa och guld. Det är verkligen vackert på ett väldigt subtilt och nästan magiskt vis. Det påminner i den olivgröna tonen om Nubar Wildlife och i den lila om Nubar Purple Beach. Emerald Amethyst har dock inga koppartoner och får inte den höstlövskänslan som Wildlife har och det gröna och grå dominerar så det lila och rosa är inte alls så framträdande som i Purple Beach. Jag gillar det här lacket. Jag har gjort massor med smycken med det nu i sommar och jag älskar att bära det på naglarna också, så klart. Det är inte för alla men det är ständigt intressant och annorlunda i färgsättningen från mina andra, många, multi- och duokroma.

Tre tunna, tunna lager och snabb torktid. Ett fantastiskt lack. Jag kan ändå inte ha samma färg två dagar i rad utan att göra något litet alla fall för att förändra.

Här är Siri som liten pausfågel i inlägget. :D

Igår innan jag gick till sängs målade jag två lager av CND Emerald Shimmer över min manikyr med Emerald Amethyst. På bilderna blev ju det här också fel, det är inte alls så mintigt och silvrigt i verkligheten, eller jo, Emerald Shimmer är det, men Emerald Amethyst syns igenom mycket mer. I verkligheten har man kvar hela spektrat från guld-oliv-grågrönt-lila-rosa men med mer fokus på det gröna i och med att skimret är grönt. Ni får fantisera igen.

Och så visar jag mitt halsband också, samma lack, Emerald Amethyst med Emerald Shimmer över. Jag gillar det, fast det inte är helt klart. Någon gång ska jag sätta sötvattenpärlor eller något på piggarna på min lilla gren. Någon gång... :D

Kommentarer

Postat av: Vikab
Publicerad 2011-07-19 16:59:12

Som vanligt en söt katt! Men egentligen kommenterar jag för att säga att halsbandet såg kanonfint ut.

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-07-19 17:46:15

Ååå, Emerald Amethyst är helt underbart! Jag hade aldrig "kunnat med" att täcka över det med ett annat lack, men det blev ju en himla bra kombination det också... det är bara jag som e feg :p

Postat av: Samantha
Publicerad 2011-07-19 18:38:44

Vilken färg/lack har du använt till ringen ?? (har du köpt smyckes materialet till ringen på ebay eller ??)

Eller det är kanske ej du som gjort den ??

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-07-19 20:08:40

Det var verkligen urfint! Särskilt på egen hand. Siri är också alltid fin :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-19 21:39:32

Jag tycker det ser vackert ut! Och Siri är sötis! Så duktig på att posera!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-19 22:50:38

Vikab! Kul att du gillar både katten och halsbandet! :D



Cactus! Jag älskar det här lacket och har använt det en hel del. Har dock inga problem att andra dagen lägga annat över, om jag hade det kunde jag ju inte använda alla mina fina layeringlack! :D



Samantha! Det är Ozotic Pros Rainforest som är i ringen och ja, det är eBay som jag köpte både sten och setting från.



Kerstin! Ja, det är synd att jag itne kan visa hela lackets ljuvlighet på de här bilderna. Ska försöka komma ihåg att fota. Det är många gånger använt men aldrig några lyckade bilder...



Emma! Ja, hon är med och ställer upp, Sirisen. :D

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-07-19 23:32:32

Hon är så söt din stumpa. Allt är bra med henne och så?

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-07-20 08:27:20

Lacket ser så mjukt och behagligt ut! Finns det en risk att det ser lite för mjukt och behagligt ut också? Typ.. mesigt?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-20 09:18:25

Kajalen! Hon mår utmärkt! En riktig liten busfröken, men hon har lugnat sig betydligt sen förra året.



Chaosophia! Nej, inte mesigt enligt mig. Jag är väldigt förtjust i det men det är klart, det är ju olika vad man tycker. Det är väldigt mycket grått i det och så den lite speciella olivtonen som är väldigt framträdande. Det är ingen blek skönhet heller utan den har relativt mycket ffärg faktiskt. Jag älskar den!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela