Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

piCture pOlish blog fest - Sky

Publicerad 2011-07-25 08:01:00 i Naglar i blått,


Picture Polish Sky, a beautiful sky blue and with excellent formula. Two coats in my picture, easy application and it dries rapidly. It hardly seemed necessary to use the fast drying t/c but I did since it is my regular routine. :D

Jag hade den stora turen att få frågan om jag ville vara med på den blogg-fest som Picture Polish anordnat för att få ut swatcher på sitt eget lackmärke. Jag fick lacket Sky att swatcha och det var ju tur för det är en färg jag verkligen gillar, ljusblått! Ett ljuvligt ljusblått krämlack! Jag är svag för krämlack nämligen. Eller okej, jag är svag för alla lackfinisher i princip men även krämlack och ett riktigt bra sådant lack är guld värt i samlingen tycker jag.


Det här lacket är bra. Det är två lager på mina bilder och det torkar snabbt. Här fick det hjälp av Seche Vite, men det behöver nästan inte det för det verkar klara sig bra ändå, alla fall när jag använt det till nagellackssmycken. Två lager alltså, som inte alls är strimmiga eller kritiga som pasteller ibland kan vara. Det här glider på nageln utan problem och jag känner att jag har kontroll över både lack och pensel. Ja, penseln är utmärkt, och flaskan också. Jag är alltså väldigt positiv till lacket och skulle gärna ha fler om alla har samma suveräna egenskaper. Det som hindrar är fraktpriserna från Australien men tjejerna på Picture Polish har jobbat på att få ner dem så det är mer överkomligt nu än när jag och Chaosofia beställde nu senast.


Kommentarer

Postat av: June
Publicerad 2011-07-25 11:57:26

Emma P: Nej, jag gillar också blankt mest men matt är väldigt effektfullt. Jag tyckte det var sådär först men sen kunde jag inte sluta stirra på naglarna. Haha.

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-07-25 13:25:29

Väldigt söt och somrig färg :)

Postat av: Honi
Publicerad 2011-07-25 16:08:38

Åh vilken härlig sommarfärg :)

Postat av: Annie
Publicerad 2011-07-25 16:18:44

Den där färgen var oerhört vacker måste jag säga :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-07-25 16:51:46

Oerhört söt ljusblå!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-07-25 20:41:52

Fint! Jag blir väldigt nyfiken på märket!

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-25 22:02:41

tog mitt opi på naglarna. näe fan tänkte jag ( det tyckte inte min dotter om ) La på isadoras Miami blue den färgen har jag fått beröm för idag , den får ju duga.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-25 23:21:02

Cactus! Den är superfin!



Honi! Ja, den är fin!



Annie! Ja, den är ljuvlig!



Nailtastic! Ja! Jag gillar den!



Kerstin! Ja, det är jag med!



Liza! Ja, man ska ha det man känner för. Varför gillar inte din dotter OPI?

Postat av: linda
Publicerad 2011-07-26 21:09:34

min kopp te, ljuvligt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-26 22:20:46

Linda! JA, den är fin!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-02 10:17:17

Oh, vilken fin nyans! Jag tror jag måste skaffa några av deras lack ändå... Hur mycket har de lyckats pruta ner frakten med? :o

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-02 12:24:12

Chaosophia! Inte så mycket att det känns jättekul att beställa... :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela