Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Paket från Nail de Royale

Publicerad 2011-07-13 19:53:06 i Emmas sminkväska,

Jag har nätshoppat ganska mycket de senaste veckorna, vilket såklart genererar i en hel del paket. Idag kom ytterligare ett, min första beställning från Nail de Royale. Jag var himla sugen på lite nya Zoya-lack och bestämde mig för att testa Nail De Royale. NDR har ju ett stort utbud av märken så jag kunde såklart inte stanna vid Zoya-lack. Jag slängde även med Nubar Earth, min flaska kom bort när jag flyttade från Kalmar, Jessica Indigo Glow som jag sett flera gånger i butik och varit väldigt sugen på, samt OPI Silver Shatter som jag har velat ha ända sedan jag först såg den. Beställningen innehöll: OPI Silver Shatter, Zoya Lindsay, Zoya Apple, Zoya Alegra, Zoya Nidhi, Nubar Earth och sist men inte minst Jessica Indigo Glow.

Om ni är fler som liksom jag inte testat Nail De Royale tidigare så kan jag berätta att de var lite sega med att skicka, tror att det gick nästan 1 vecka, men när lacken väl var på väg gick det fort. De är lite dyrare på OPI än vad Transdesign var, men har fler märken och frakten är lite billigare, 13,95 tror jag att frakten gick på här. De skrev Gift på paketet men skrev ut det faktiska värdet, kan vara bra att veta. Mitt paket gled igenom utan moms i alla fall, så det var inga problem. Jag kommer nog att beställa från Nail De Royale fler gånger, de har många roliga märken och jag tycker att servicen var helt okej, även om jag gärna hade sett att de hade skickat mitt paket lite snabbare.

 

OPI Silver Shatter

 

Zoya Lindsay

 

Zoya Apple

 

Zoya Alegra

 

Zoya Nidhi

 

Jessica Indigo Glow

Nubar Earth
Jag försökte utnyttja det sista flyende solljuset i fönstervrån till att fota flaskorna. Det gick sådär, framför allt Indigo Glow är så mycket finare i verkligheten. Men riktiga nagelbilder kommer såklart framöver, förhoppningsvis tagna i mer ordentligt solljus.

Kommentarer

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-13 20:27:40

ojoj fina nagellack!

Hur många har du nu?

Vad har du gjort med naglarna ???????

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-07-13 20:37:55

Sicken trevlig samling! Jag har bara bra erfarenheter av NdR, men ja frakten kanske kan vara lite seg ibland, nu var det ju 4 juli också, det gjorde nog inte saken bättre.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-13 21:06:09

Liza: Ja visst är det, de är som juveler:)

Vet ej, 300 kanske, Sminkan har många fler. Hmm, menar du att de är korta och omålade? Så ser mina naglar alltid ut när det är mitt i en jobbvecka. Jag arbetar på sjukhus så kan inte ha lack på jobbet...



Cactus: Ja visst är de underbara! Ja, det har du nog rätt i, det hade jag inte en tanke på... Men annars var det bra och som sagt, massa kul märken! Kommer säkert att beställa fler gånger...

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-13 21:30:00

OOPS tog fel på dig och Sminkan.. Jisses Hinner ni använda alla lack? jag menar de måste ju torka

Jag slänger mina som tex depend mavala om de är torra Åt h***e med dem.

Jag vet det finns medel sätta i men ändå

( ja jag menade de va korta) men det fick jag ju svar på trött trött ikväll

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-13 21:51:31

Liza: Du är knappast den första:) Ja du, jag har många otestade... Men nej, de tillåts inte att torka. Har faktiskt inte haft problem med det på ett antal år. Blir det ett problem så skaffar jag thinner till dem, jag tänker inte slänga. Kan väl va en sak med mavala, de är ju små, men de flesta av mina är stora. Sen kan det ju diskuteras om jag behöver alla, jag är en slav under konsumtion skulle jag vilja påstå. Men Sminkan är värre, hon har så många fler lack än jag...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-13 21:56:28

Åh, vilken härlig leverans! Jag vill se Silver Shatter bums!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-13 22:01:40

Sminkan: Jag har den på tårna nu,du kan väl komma hit och kolla vet jag!

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-13 22:11:52

hehe. ja jag förstår. jaja vi är ju alla här överenns om att vi gillar nagellack. så många har inte jag skulle min mor se de jag hade , hade hon smällt av . AND WHO CARES? Mit sk "problem " är vad jag ska sätta för färg på naglarna då jag duschat.. kom med förslag tack!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-13 22:17:48

Liza: Haha, ja det kan vi nog va överens om:) Ja du, jag är rädd att jag ska bli arvslös om jag visar allt mitt på bloggen... Rosa skimmer säger jag då, det är somrigt och fint! Eller holo, sommar och holo= sant!

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-13 23:25:50

ASG !!!! Ja får se efter duschen Har inte kommit dit än... men jag är såå sugen på Nubar.sNSG 296 dewdrop det kan ju ändra sig under tin ja duschar.....

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-14 01:06:29

ja du Emma ! naglarna blev målade inte som jag tänkt ! nu blev det China Glaze:108 DEGREES PÅ TAL OM DET SÅ PÅMINNER DET JAG VAR LITEN CA 6-7 ÅR så hade min mamma ett nagellack som hette Gala på den tiden kommer ihåg det ¨å väl iaf så en gång hade jag målat naglarna en grannfru såg det jag fick iaf smäll på rumpan Så fick man tydligen inte göra så

Tänk sådana skamkänslor

Låter som jag är hundra år gammal shit thesame jag är jag och har inget skämmas för.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-07-14 08:04:50

Tycker alla lack som du fick hem ser jättefina ut! Jag blir påmind om att jag också borde göra slag i saken och köpa Silver shatter.. Har ju ledsnat på crackle en hel del, men silver och svart funkar fortfarande bra över det mesta!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-07-14 10:02:13

Underbar fångst! Jag skulle kunna sno din beställning rakt av :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-14 20:05:52

Liza: 108 dregrees är skitsnygg, bra val! Aj aj, ja så kan det gå. Tur att du kan lacka naglarna nu utan att få smäll:)



Chaosophia: De är superfina! Jag vill att det ska bli helg nu så jag kan testa alla omedelbart. Har tjuvstartat lite med Silver Shatter, men bara på tårna... Har inte riktigt fallit för crackleboomen, men har sedan tidigare i svart och silver och kände att silver ville jag absolut ha...



Kerstin: Ja men visst är det! Haha, förstår det:)

Postat av: Ann
Publicerad 2011-07-15 02:42:36

Hej!



Är också sugen på att göra en beställning och undrar hur du fick dem att skriva gift på paketet? Eller gör de det automatiskt?

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-15 18:33:41

Ann: Hej.

Japp det gjorde de automatiskt, jag gjorde inget. Sen tror jag att momsgränsen har stigit, alltså att de släpper igenom högre värden nu än vad de gjorde förr. Har läst det men är absolut inte säker... Lycka till med eventuella inköp:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela