Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ozotic Pro Elytra #528

Publicerad 2011-07-18 09:34:00 i Naglar - duokromatiska,



Ozotic Pro Elytra med nummer 528 är egentligen samma sak som Ozotic Pro 505 men med glitter istället. Alla fall uppfattar jag det så. Jag har använt det en del i smycken men det här är första gången jag målar naglarna med det och jag lägger det över 505 dessutom, så jag kommer undan med två tunna lager av glittret. Det är duokromatiskt i lila och blågrönt, som 505, och ibland anar jag en smula guld i periferin, som 505. Det kan ju vara 505 så klart, som slår igenom, men jag tror de båda förstärker varandra mer än något annat då de är väldigt lika i färgspel.


Det är inga konstigheter med lacket. Ett vanligt glitter förutom att det är duokromt. Det är inte så svårt att ta bort men kräver så klart mer än ett "vanligt" lack. Finns att köpa hos Picture Polish om ni vill ha ett eget. Jag är inte så himla tagen av det faktiskt, men det är snyggt, jag förnekar inte det. Snyggt men inte så man tappar andan, helt enkelt.



Förutom nagellack ska ni få se ett av mina nagellackssmycken. Ett hänge med Kotori från Zoya som "sten". Problemet är att hängets ram och stenens diameter inte passar ihop trots att de köpts för varandra... Typiskt. Det funkar hjälpligt om man inte tittar noga men jag lir klart störd när de förgjutna "settings" man köper inte passar ihop med stenarna fast man försöker matcha måtten. Ja, smyckena var kul att göra nu i sommar men jag har redan ledsnat på det en hel del. Det går snabbt över. Och herregud vad många ringar och hängen i halvkasst utförande och design som nu flockas i askar och skålar. Förhoppningsvis kommer jag kunna använda något av det någon gång. Armbanden är det enda jag gillar förbehållslöst, allt annat känns lite... osofistikerat. Det är de jävla infattningarnas fel för stenarna blir ju ljuvliga. Gör du smycken? Hur känner du för dina i så fall? Bär du dem?

Kommentarer

Postat av: Aila
Publicerad 2011-07-18 11:10:50

Jisses vad läckertdregglar

Postat av: June
Publicerad 2011-07-18 11:22:30

Jösses vilket spektra av olika färger. Fint!

Emma: Ja, färgen är faktiskt jättefin. Och jag är imponerad över att det täckte så bra och blev så jämnt trots det låga priset.

Postat av: feline
Publicerad 2011-07-18 11:24:52

Åh. Herre. Gud.

Postat av: Pinianna
Publicerad 2011-07-18 11:26:32

Åh, jag tycker nog att lacket var helt fantastiskt faktiskt :D

Jag har lite samma problem med smycken, det blir ett par man är nöjd med (ofta örhängen i mitt fall) och använder jämt. Och sen drösvis med såna man inte gillar, eller halvklara projekt som ligger och skräparXD

Postat av: Zizzie
Publicerad 2011-07-18 11:28:53

Åååååååhh!! Gud så vackert! skriva upp på önskelistan ;)

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-07-18 11:37:35

Jag köpte alla tre duo/multi-kroma glitterlacken men har inte använt nått av dem, de är ju jättesnygga i flaskan men jag har svårt att hitta ett bra sammanhang åt dem...



Å vad irriterande att infattningen inte passar stenen! ...Jag har lite samma problem, det är jättekul att göra prylarna men sen använder jag ju det aldrig... får väl bli presenter av de allihop!

Jag köpte de största stenarna jag kunde hitta bara för att ha som prydnad, inte göra smycken av dem, de kan bara ligga och vara fina i fönstret. Tror de är mina favoriter.

Postat av: Lina
Publicerad 2011-07-18 11:58:58

Lacket ser väldigt fint ut, ska nog beställa några Ozotic lack vid ett senare tillfälle.



Jag har bara gjort några enklare hängen och där har stenarna passa bra i infattningen. Men jag jag har ju några som inte är så fina också. Tycker fortfarande att det är kuil så jag lär väl fortsätta ett tag till. Måste ju prova att göra ringar och armband också innan jag lägger av!

Postat av: Mína
Publicerad 2011-07-18 14:15:24

The duochrome effect is amazing! Love it!

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-07-18 14:54:08

Oh my, så vackert!

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-18 19:25:28

håller med de flesta här! varit in flera ggr kollat på dina fina naglar.

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-07-18 20:02:37

Kjempefin lakk! :D



Haha, jeg kjenner meg veldig igjen i hva du skriver om smykkelagingen! Det er veldig gøy å lage smykkene, men jeg har ikke brukt så mange av dem ennå. ;) Det jeg bruker mest, er øredobbene jeg har laget, så de skal jeg lage flere av!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-18 20:39:37

Verkligen vackert! Trist med halsbandet, men jag tycker det ser fint ut ändå...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-18 22:12:28

Aila! Ja, alla duokroma är ju fascinerande.



June! Ja, det är rätt fint.

Du vet att risken är stor att Emma inte kommer se att du skriver till henne i mina inlägg. Bara så du inte blir besviken om hon missar att svara.



Feline! Helt okej, eller hur.



Pinianna! Ja, jag älskar ju stenarna jag gjort men infattningarna är det mer si och så med...



Zizzie! Ja, det hör nog hemma på önskelistan, det gör det.



Cactus! Jag nöjer mig nog med ett av dem, tror jag. Blev som sagt inte så tagen ändå. Man är lite bortskämd med multikroma glitter efter KC...



Jag använder ofta smycken, gärna stora och pråliga också, men jag gillar inte när det ser så här halvdant och ofärdigt ut. Men vad ska man göra när det inte passar ihop. Köpt är köpt och då får man limma och vara glad.



Lina! Det här är ju ett enkelt hänge, en ram med glue-on pad som ska ha samma mått som stenen. sen är stenen för smal, eller för toppig, så det passade inte. Så surt.



Mina! Yes, it is pretty!



Sanna! Ja, inte tokigt alls men heller inte breathtaking.



Liza! Tack!



Solveig! Jag har mest gjort rngar och hängen och magneter till kylen. fem par örhängen också och dem är fina faktiskt. Armbanden är dock bäst!



Emma! Ja, men det blir ju inte så snyggt som det borde vara nära det blir glapp så här...

Postat av: Peter
Publicerad 2011-07-18 22:34:49

Jättesnyggt!!

Postat av: Veronica
Publicerad 2011-07-18 23:20:42

Åhnej så fint ;-) Måste se om jag kan beställa Ozotic i framtiden.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-18 23:28:32

Peter! Ja, jag håller med. Men det är ändå inte så överväldigande som jag trodde det skulle vara.



Veronica! Ja, det tycker jag!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-07-19 09:07:38

Hum, hoom... Visst är det fint, men jag hade väl också kanske väntat mig lite mer utav lacket. Eller så kanske jag visste innerst inne att jag skulle känna så, och därför inte var speciellt intresserad av de här glittriga multikroma lacken när vi la beställningen... Men ja, fint iaf!



Jag har mest målat på cabs, utan att sätta fast dem på någonting. Har två halsband, men använder dem ytterst sällan, så varför ska jag egentligen göra fler? Hade det funnits settings/ramar som sett... uh, dyrare ut så hade det nog varit en annan historia.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-19 14:39:25

Chaosophia! Jag gillar KC Chunky Holo bättre... :D



Håller med helt, lite snyggare settings hade känts bra. Jag har gjort en del med bara en kläpp att fästa kedjan med men jag tycker de ser ofärdiga ut. De med ramar som inte passar ser ännu värre ut. De som har ramar som passar ser ofta klumpiga och billiga ut... Ja, det är inte lätt att få till bra smycken. Har dock några juveler i samlingen och ibland kan ju ett lite "rått" och osofistikerat smycke vara roligt. Men mängden jag har tillverkat överstiger vida de små behov jag har... :D

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-07-19 16:24:22

Vilket helt sjuuukt fint lack! Alldeles underbart!

Postat av: Samantha
Publicerad 2011-07-19 23:03:52

Hej!

Undrar bara om du vet om det finns något märke i Sverige som gör/säljer duokromatiska nagellack?

Postat av: Nicole
Publicerad 2011-07-20 05:11:13

Oh my gosh, I think you made me want this Elytra and I didn't think I needed it! Your pictures are perfect.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-07-20 08:17:45

Du borde försöka sälja några av smyckena, eller ha någon utlottning då och då. ;D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-20 09:15:03

Kerstin! Det är inte så dumt.



Samantha! Viva la DIva har haft några duokroma i sitt utbud förr, ett par blå/rosa och en aprikos/guld/perska. Inga jättedramatiska, men helt okej. FACE har alla fall en duo i guld/koppar och säkert finns det även hos MUS.



Nicole! Thank you!



Chaosophia! Nej, de är inte tillräckligt bra för det.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela