Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Stranger Tides och China Glaze White Cap

Publicerad 2011-07-03 15:52:17 i Emmas NOTD i blått och grönt,

Jag har åter igen hamnat lite efter med mina NOTDer här på bloggen. Jag fick  (se köpte) ju Pirates of the Carribean från Transdesign i maj och testade det när det var nytt, både med och utan White Cap ovanpå, men sen blev det inte av att jag visade er bilderna, de kommer alltså här.

Två lager av Stranger Tides har jag använt och den täckte bra och blev ljust avocadogrön. Bra egenskaper men trist färg, så jag var tvungen att testa med ett lager White Cap ovanpå, ni vet massa guldgult skimmer. Något bättre blev det väl, men ingen jättehit precis. Det är nog därför jag inte har kommit mig för att testa några andra Pirateslack, de känns lite bleka och trista helt enkelt, särskilt i jämförelse med de fantastiska färgsymfonier många andra nagellacksmärken har bjudit på under våren och sommarens första månad. Dock beställde jag från Nail de Royale så sent som igår och passade på att köpa Silver Shatter, så visst, helt klar är jag inte med Pirates lacken, de får bara vila lite i min Helmer för det finns så mycket annat som känns mer spännande i lackväg just nu.

Kommentarer

Postat av: Helena/LipGloss Bitch
Publicerad 2011-07-03 16:40:19

Snygg kombo! White cap funkar över mycket tycker jag-

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-03 16:54:22

Där ser man ( tråkig färg intetsägande) men smaken är som baken delad !

På tal om vit Jag har Nubars dewdrop(Vit)på mig nu

Postat av: sminkjante
Publicerad 2011-07-03 17:53:44

Den nyansen tilltalar inte mig. Tur att det går att hotta upp med lite annat. Det blev mycket finare med White Cap!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-03 19:13:11

Helena/LgB: Ja White Cap är himla bra, den kan man nog ha till det mesta:)



Liza: Jag tycker inte det är snyggt, jag tycker det är skittrist, men det var bra att måla med. Min åsikt kanske är luddig i texten:) Ja okej, är den fin? Jag är egentligen inte så mkt för vita lack men en del är ju finare än andra såklart.



sminkjante: Ja det är en skittrist färg. Blev lite finare med White Cap, men allvarligt talat väl blekt för min smak. Men White Cap är fin, härligt skimmer!

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-03 20:16:31

Oki ! Själv så tittar jag oå mina naglar om och onm igen När jag är ute med Felix the tax.. det gnistrar så fint. Förresten så kom jag på Jag har ju först: Twilight Nox Känner ni till detta lack förresten?? ( Sen på det hade jag Nubar som jag sa, HoppS DET KOMMER KOMMENTARER PÅ "MITT" NAGELLAck....

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-03 21:27:38

Nej, det är verkligen en skittråkig färg... Inte ens White Cap hjälper upp det hela, det blir bara glittrig havregrynsgröt av det hela. Men White Cap i sig är jag förtjust i! Måste plocka fram den och försöka göra något snyggt av min manikyr!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-03 21:38:10

Liza: Ja det är så det ska vara:) Jag har Zoya Charla nu, det är också ett sånt lack som man tittar på hela tiden. Japp, känner till, men har inte testat. Älskar Twilightflaskorna men är ganska ointresserad av innehållet... De känns så dyra i förhållande till vad man får.



Sminkan: Japp astrist, bättre att äta avocadon. Nej, White Cap snodde liksom den gröna färgen. Fast det blev snyggare finish., förstås...

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-07-03 22:06:08

Nu är jag kärringen mot strömmen som föredrar Stranger Tides på egen hand, gillar verkligen färgen!

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-03 22:36:26

Ja du Anne! Smaken är som baken som jag sa inna n har funderat länge på vad jag ska ta på naglarna ikväll. Ibland blir man lite rörig i huvudet när man ser alla nagellacksflaskorna kanske jag lägger på något blått kanske något i rött en skitfinfärg jag köpte på ica med massor med glitter.. !9 -kr!! ser nu det är ju colorclub har inget nr inget men ni skulle se denna färg ! o my God !

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-03 22:40:02

Men hörrni på tal om Twilight Nox finns ju nupå överkomligt pris 99 kr jag beställde för ett par veckor sen tog 1 dag så hade jag det här. sen är ju flaskan så fin woho...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-04 09:45:48

Liza! Jag hoppar in här i Emmas svarsfält för jag har ett av Nox Twilight-lacken, det svarta, och jag är inte imponerad. Ett tag tänkte jag skaffa även det mörkröda Sangria, men jag avstår då jag inte är nöjd med mitt svarta och prset faktiskt är oförskämt högt. Man får ett OPI-lack för 35 spänn, varför betala en hundring för något sämre? Visst, flaskan är fin, men det räcker med en och dessutom syns den inte när den väl står i Helmer. :D

Sen har vi alla våra prioriteringar och gör som vi själva vill. Det är bra att du är glad över dina inköp!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-07-04 10:18:58

Hmm... mjea, den ser faktiskt riktigt tråkig ut! Lite som en trist och halväcklig avokado faktiskt.



Kan inte göra annat än att hoppas att den kommer se bättre ut på mig, även om jag inte är vidare hoppfull.

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-04 11:01:16

Va kul du svarade Emma!! ja jag köpte 2 Red Velvet heter den ena ochså den andra glittriga mest för flaskans skuld det blir nog inga fler inköp häller mig väl mest till Opi och Orly.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-04 13:25:19

Liza! Jag är inte Emma, Emma är den som skrivit inlägget. Jag är Sminkan. Jag har provat Nox Twilight men det tror jag inte Emma gjort, därav mitt svar här.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-04 20:58:06

Nailtastic: Äsch. Jag tycker dne är tam i båda utförandena.



Liza: japp, Emma är Emma, Sminkan är Sminkan. Ja har inte testat Twiliight-lacken, så långt är det rätt...



Chaosophia: Japp det är astrist, kommer aldrig använda det mer. Tur att jag bara köpt en miniflaska.Skulle iofs aldrig ha köpt en stor...

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-07-06 08:13:01

Vad synd att du inte gillade det. Jag tycker Stranger Tides är sobert och snyggt ensamt och kombon med White Cap över var jättefint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-06 22:14:06

makeupoholic: Äsch, det spelar inte så stor roll, jag visste att jag skulle tycka den var ful. Hade aldrig köpt den som stor, men i minikit gick det ju an...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela