Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nfu Oh 49 över Peridot

Publicerad 2011-07-31 22:46:00 i Naglar - flakes,


Okej, här kommer den manikyr jag pratade om nyligen. Efter att ha haft Peridot i fyra dagar på egen hand så tänkte jag att den kan sitta kvar lite till med ett lager flakes som grädde på moset. Jag måste säga att Peridot är så mycket vackrare på egen hand. Så fort flakesen kommit på så började jag tröttna på manikyren och inte ens ett dygn gick innan jag bytte det här mot ett annat lack. Det blir bildspam alla fall för det var inte helt lätt att fånga flakesen och den skiftning i färg som finns både i dem och i Peridot.


Nfu Oh 49 är flakes som visar koppar, rosa och grönt, färger som också återfinns i Peridot. Under glas, som i ringen jag bär, kan man även se glimtar av blått men det har jag inte sett på naglarna. Med flakesen på Peridot försvinner även det lackets mer kalla, blå toner och de blir mer av det guldiga och gröna.

Just de här flakesen är ganska små och de blir väldigt sammansmältande med grundmanikyren. Att välja något så ton-i-ton var nog inte helt lyckat men samtidigt kan jag inte riktigt komma på vad jag skulle ha tagt istället om man är inne på just flakes. Ja, det var väl det. Hysteriskt bildspam:




Kommentarer

Postat av: Liza
Publicerad 2011-08-01 01:48:14

mm kollade efter Chanel på nätet vill ju ha

Ok detta är ju snyggt men vi håller oss till Peridot va ? "ler"

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-01 01:55:22

Älskar ju flakelack men nä, Peridot var snyggare på egen hand! ...Gott betyg egentligen, annars blir ju det mesta roligare av flakes :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-01 08:22:15

Liza! Du kan ju alltid köpa Chanels Peridot över disk när den väl kommit till Sverige.



Cactus! Ja, Perdot är absolut finare på egen hand.

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-08-01 09:10:23

Håller med om att det var finare på egen hand även om det här var snyggt med

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-02 12:20:15

Kajalen! Peridot går inte att förbättra...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela