Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Missha HBK01

Publicerad 2011-07-25 22:37:54 i Naglar - holografiska lack,


Jag har ju visat er det gröna multikroma och det gula lacket från Missha, båda fantastiskt fina och uppskattade av mig trots hemska penslar och rosdoft. Det svarta, HBK01, borde alltså vara succé men nej, det är det inte.


Lacket ser väldigt prismatiskt ut i flaskan men det syns inte lika bra på naglarna, tyvärr. Det blir bara gråglittrigt och lite knottrigt. Krävs två rejäla lager SV för en slät yta. Det prismatiska finns där, så klart, men i ganska liten skala. Man förväntar sig mer av att titta på flaskan. Rosdoften är dock mindre framträdande i denna än i de andra jag provat. På plussidan är också den snabba torktiden och att den täcker med ett lager. Bilderna fick tas inne då det regnade och lacket hade säkert blivit mer uppskattat i solen.

Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-07-25 23:59:08

Det verkar vara väldigt svårt att göra snygga svarta holo/prismatiska lack med ordentlig effekt, eftersom de flesta ser ut såhär... hmm

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-26 02:19:38

one Io my GOD !!! Svart "!!!! jojo sett värre hos One inch nails..

men de dära svarta? No no no ! its not my stile

smaken är som baken delad Nått som jag älskar är; NUBAR dewdrop---

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-26 02:21:57

tittade igen men det där svarta får mig att tänka på häxor på 1600-talet ung och punkare

ta nu inte illa upp. Vitt är ju mera min stil.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-26 09:25:32

Cactus! Men det finns bättre och sämre. Glitter Gal Black är bättre, Catherine arleys 805 är bättre, CC Revvvolution är bättre men mer charcoal kanske... Vi får se om Nfu Oh har ett bättre också och jag är himla nyfiken på Ozotics. :D



Liza! Dewdrop är ju ich för sig ett topcoat så jag skulle inte räkna det på samma sätt som lack, om du förstår hur jag menar. Jag gillar den också, och Fairy Dust och massa andra glittertopcoats men det är inte samma kategori för mig.

Alla kan ju inte gilla svart men det du tänker på, häxor och punk, låter för mig som helt fantastiskt bra saker. JAg skulle gärna vara häxa och punk är ju bästa musiken! ;D

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-07-26 11:27:14

Jo det e klart, men ingen jag har sett har varit riktigt i klass med andra holo-lacks färger... Min flaska Revvvolution är trist, har väl en ny och dålig flaska iofs. Och Nageldraken visade Ozotic Galaxy häromdan och den var en besvikelse också. Får testa nån av de andra du nämner, men än är jag inte överygad ;)

Postat av: Honi
Publicerad 2011-07-26 16:23:51

Jag tycker det är fint, inte lika spännande som andra lack i samma klass men ändå fint :)

Postat av: nailspotting
Publicerad 2011-07-26 19:06:04

Låter och ser väldigt likt ut Icing's Blackout. Det var tjockt och svårlackat och inte alls lika mycket effekt på nageln som i flasken. Fast Blackout var inte speciellt täckande. Trots allt gillar jag hur det ser ut :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-26 22:18:17

Cactus! Jag tror mitt mest holografiska "svarta" är OPI MPJ men den jag har är egentligen lite åt det bruna hållet. Av riktiga svarta är det nog Glitter Gal kanske. Hm... måste nästan kolla arkivet eller göra den där jämförelsen jag tänkt mig. Har en sen tidigare men den är i för dåligt ljus och med för få lack.



Honi! Nej, det är helt klart fint men jag har bättre.



Nailspotting! Ja, jag har en mängd svarta holo och prismatiska så jag gillar det ju också, men den här kunde varit bättre tycker jag, Lite blek...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela