Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Milani Dress Maker

Publicerad 2011-07-07 14:56:00 i Naglar i grönt,


Efter att jag burit Zoya Shay halva dagen så valde jag att lacka över det med Milanis Dress Maker, mest för att jag gjort ett hänge med det lacket som jag bar den dagen. Dress Maker hade verkat ganska skir när jag gjorde hänget så jag tänkte att underkläder kan vara bra, men faktum är att de inte gjorde till eller från då lacket är så strimmigt och trist att jag ändå var tvungen att måla fyra lager för att få det riktigt bra.

Färgen är en ganska intensiv mintgrön med skimmer som ser underbart ut i flaskan men inte helt kommer fram på nageln. Det är fint, absolut, men jag svimmar inte av hänförelse. Trots de många lagren lyckades det torka helt okej med Seche Vite över. Lagren var förresten tunna, jag kunde varit flödigare med dem men hade hoppats komma undan med två tunna lager eftersom jag hade Shay som grund. Tji fick jag, men det var alltså inte så mycket pigmenteringen som formulan som spökade för mig.


Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-07-07 15:39:03

Nä, det där var ju inget man trillade av stolen för... Men smycket blev snyggt! Vissa lack kanske helt enkelt passar bättre på prylar än på naglar :p

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-07-07 16:22:24

Riktigt fint tycker jag!

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-07 16:40:47

njae håller med cactus eg intetsägande färg.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-07-07 17:06:13

Det här har jag varit sugen på länge, men det har varit slut hos CC när jag kollat. Trist med formulan, men tror ändå jag måste beställa det om de får in det igen nån gång.

Postat av: Honi
Publicerad 2011-07-07 18:27:06

Vilken fin färg, påmnner det om Eyeko Vintage?

Postat av: Mína
Publicerad 2011-07-07 20:14:30

I love it, i love anything mint :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-07 21:41:47

Väldigt söt grön färg och vilket fint hjärta! Är det ett av dina lacksmycken?

Postat av: Helena
Publicerad 2011-07-07 21:48:26

Tvingade min karl att beställa hem OPI Nail envy till mig (det är han som är e-bay fantasten i familjen) för nu j*vlar ska jag ha lika snygga naglar som du!

Postat av: NailsbyNoir
Publicerad 2011-07-07 22:07:07

Vilket fint hänge! Vart har du shoppat materialet till det?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-07 22:31:29

Cactus! Så illa är det väl inte? Men inte min favorit i mint heller...



Kerstin! Ja, men jobbigt att behöva så många lager.



Liza! Alla kan ju inte falla för alla lack. :D



Nailtastic! Det tycker jag du ska göra även om jag inte gillade formulan.



Mina! Yes, it is a lovely color!



Emma! Ja, ett av mina måååånga alster... :D



Helena! Låter som en bra plan! :D



NailsbyNoir! Ebay. Jag tror säljaren kan vara Chelsea Charms eller något sådant, alla fall UK. Du hittar dem rätt lätt om du söker på cabochon + heart. :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-07 22:57:46

Den är jättefin tycker jag! Hjärtat alltså. Förresten, vill du va en raring och svara på Emelies fråga i mitt inlägg? Hon vill veta var du köper alla dina skojiga lack. Tror inte hon menar mina, du har ju så många mer udda märken jämfört med min samling...

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-08 01:20:51

nää just det !jag har målat naglarna i colorclub mini899 dvs grönt glitter.

thats it..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-08 10:37:54

Emma! Ja, gillar du det? Jag kan göra ett till dig med! Välj bara färg!



JAg ska svara på Emelies kommentar, men inte just nu. Ska se om det blir ett eget litet inlägg.



Liza! Varför startar du inte en egen blogg och visar dina lack?

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-08 11:40:14

Jisses!! ja om jag hade kunnat!! tänk om jag varit lika duktig som ni som bloggar ??

På tal om lack sitter o tittar på naglarna som det glittrar...

Postat av: Lina
Publicerad 2011-07-08 16:57:30

Åhh hänget var riktigt fint!

Ser ut att vara en trevlig mintgrön i alla fall men låter lite smått besvärligt att hålla på med.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-08 18:41:28

Det vill jag jättegärna:) men får fundera på färgen...

Postat av: Nea
Publicerad 2011-07-08 20:23:24

Man hoppar ju inte upp och ner av glädje över färgen men dessa färger är de absolut bästa att grunda nailart med :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-09 13:32:12

Liza! Det kostar inget att prova blogga.



Lina! Ja, färgen är trevlig och hänget är fint. Men det här lacket blev ingen favorit på naglarna ändå.



Emma! Okaj! Säg till när du bestämt dig. Jag lägger undan ett hjärta så länge.



Nea! varför är mintgrön bäst för nailart? Nu blev jag jättenyfiken!

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-10 17:31:28

Jag vet ! Men jag kan ju inte vet inte hur man gör ( Har ingen camera) bara min dotter har en sån där "fin" sk systemkamera.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela