Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Milani 3D

Publicerad 2011-07-02 14:12:00 i Naglar - holografiska lack,


Efter att jag kommit hem i torsdags så målade jag så klart över Pandora med något roligare. Guldfärgade 3D från Milanis holografiska kollektion, som också heter 3D, blev mitt val. Det ni ser är ett lager av det lacket över Pandora.


Övre raden klickbara visar lacket i skugga. Då är det ett väldigt trevligt neutralt guldlack men man anar inte att det är holografiska partiklar i det. I solen kommer det fram, som ni ser på nedre raden klickbara, men det är fortfarande inte så dramatiskt holografiskt. Det är dock fint ändå bara man inte väntar sig gnistrande regnbågar. Jag tycker det är ett helt okej lack om man mer ser det som ett guldlack helt enkelt. Dessutom hade det inte behövt underkläder i form av Pandora då det verkade väldigt täckande . Två lager hade nog räckt, men jag vet ju inte eftersom jag nu hade ett nudelack under. Lite detaljer på hur det ser ut i solen kommer här:


Och en bild tagen i skugga som visar hur fint jag matchat naglar, ring och klänning. Ni som känner mig kan nu också häpna över att jag har en blommig sommarklänning som inte är svart. :D

Kommentarer

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-07-02 15:09:31

Jag saknar det här av 3D-lacken. Får köpa det nästa gång för det ser ju fint ut och så har jag inga guldholo

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-07-02 17:08:09

Fint e det! Men jag klassar de mer som gult än som guld, hårfin skillnad iofs men guld är inte det jag helst har på naglarna. Det här däremot är kul :) Fin ring med!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-02 19:14:38

Det ser väl ganska trevligt ut Och vilken fin matchning med klänningen och ringen! Härligt med en blommig sommraklänning:) Har själv varit på stan och sommarshoppat idag...

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-07-02 20:34:17

Kanonfint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-02 21:45:21

Kajalen! Ja, den är aktiskt riktigt trevlig!



Cactus! För mig är det här definitivt guld men jag är med på den hårfina skillnaden!



Emma! Jag var jättenöjd med mitt matchande! Vad shoppade du?



Kerstin! Ja, jag gillar det!

Postat av: Annie
Publicerad 2011-07-02 23:36:27

Vilket tjusigt lack! Och det passade verkligen bra till klänningen och ringen :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-07-03 09:39:12

Snyggt, även om den holografiska effekten är diskret. Jag vet inte varför, men jag har ännu inte kommit mig för att jag köpa ett endaste av Milanis hololack.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2011-07-03 17:55:27

Klänningen ser jättefint ut! Kul med något som inte är svart:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-03 21:30:47

Annie! Jag tyckte det blev lyckat!



Nailtastic! Du borde prova ett alla fall. :D



Sminkjante! Ja, faktiskt, till och med jag behöver lite färg ibland.

Postat av: Al
Publicerad 2011-07-04 00:09:37

det här var jättefint !

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-04 09:41:34

Al! Ja, det är ett fint lack!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-07-04 10:16:02

Verkligen en fin matchning med naglar, klänning och ring!



Jag har varit rätt sugen på guld på senaste tiden av någon anledning, och inte blev jag mindre sugen av att se det här! Tycker det låter rätt perfekt att det inte är någon superholo faktiskt!

Fast... borde inte det där då räknas som prismatiskt och inte holo? Eller? Jag är fortfarande förvirrad. ;D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-04 10:33:58

Chaosophia! Så klart den borde! Du har helt rätt! Men jag tror jag sk lägga ner försöken att vara korrekt för jag tycker också det är skitsvårt. Jag har dem ju alla i den holografiska kategorin, liksom. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela