Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Milani 3D HD

Publicerad 2011-07-17 11:11:00 i Naglar - holografiska lack,


Det här är min födelsedagsmanikyr från när jag fyllde, silvriga Milani 3D HD. Det är riktigt holografiskt och påminner om Kaleidoscope kollektionen då det är "scattered" men med distinkt regnbåge.

Bilderna gör inte lacket rättvisa alls. Det är mycket vackrare. Tydligt holografiskt alltså, i nästan alla ljus. Det är en silvervit nyans, väldigt ljus och "kall" och så regnbågarna som solreflexer i skarsnö. Vackert! Tre lager har jag på bilderna och då finns en viss VNL kvar, men den stör inte.


Massor av bilder med massor av olika inställningar och ljus. Det är inte lätt med ny kamera... :D
Nå, jag kan ju berätta att min tanke från början var att ha rosa Digital, också från Milani, på naglarna på min födelsedag. Jag hade alltså målat naglarna med det men det höll inte mer än 12 timmar innan det chippade (städning, matlagning, hololack...) så jag målade raskt om till silvervita HD. Den skulle nämligen också matcha min klänning. Jag hade nämligen precis veckan innan köpt en rosablommig(!) satinklänning som jag tänkte ha på mig men den skulle jag sy in lite vid bysten och axelbanden och det hann jag inte när allt kom till kritan. Det blev min andra otypiska klänning, den jag visat med det guldiga Milani 3D-lacket tidigare i sommar. Gulblommigt alltså. Det var dock försent att ändra manikyr. Det irriterade mig sen hela den dagen att jag i min samling här hade tre gröna och två guldiga hololack, minst, men inte tid för ommålning ytterligare en gång. Nu fick jag ju en hel del komplimanger för det här lacket, och det är verkligen fint, men det var fel lack till den klänningen.

Nu blir det bara ett klassiskt bildspam. Klicka gärna om ni vill studera bilderna i mer detalj. Lacket finns på www.cherryculture.com och är väl värt de pengar det kostar.   




Kommentarer

Postat av: Eleni
Publicerad 2011-07-17 12:08:47

Oh, vilken skönhet. Vilken tur att jag klickade hem detta med senaste beställningen. Och tack för hjälp med att välja ut de andra nyanserna också ;)

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-07-17 12:09:11

Fantastiskt fint!

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-07-17 12:28:26

Vad snyggt! Jag har bara blåa Cyberspace men jag ska definitivt klicka hem detta också!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-07-17 12:29:22

Det ser fantastiskt fint ut! Min kamera (också en Sony) är inte heller någon hejare på att fånga hololack.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-17 15:33:20

Eleni! Åh, vad roligt om jag varit till nytta!



Kerstin! Ja, det är det!



Roxcat! Ja, du måste nog faktiskt det! :D



Nailtastic! Dumma Sony... Vi får hoppas vi finner tekniken att göra det bästa av både kamera och lack.

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-07-17 17:41:59

Himla snyggt och roligt lack detta, ett sånt man blir glad av! :)

Postat av: nailspotting
Publicerad 2011-07-17 18:06:03

Ytterligare ett exempel på att jag måste ha gjort något ont mot den holografiska guden :) Jag har ju det här men det är inte alls så här mycket holo i mitt. Oh well, det är kanonfint på dig i alla fall!

Postat av: June
Publicerad 2011-07-17 20:25:17

Älskar regnbågsskimret!

Emma: Tack! Fast mina ögon är ju inte gröna egentligen, de är bara väldigt lättmanipulerade ;)

Postat av: Annie
Publicerad 2011-07-17 21:00:52

Det där lacket var ju riktigt superfint

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-17 23:28:19

Ett mycket vackert lack, värdigt en födelsedag!:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-18 09:37:01

Cactus! Ja, det blir man faktiskt!



Nailspotting! Nej, det är ju oerhört vilken otur du har...



June! Ja, jag med!



Annie! Ja, jag gillar det verkligen!



Emma! Helt klart!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2011-07-18 11:33:11

Har det blå och det gröna men blir alltmer sugen på det här och det lila också. Man kan aldrig få för många holos! :D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-07-19 08:58:22

Det är grymt snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-19 14:42:41

Zizzie! Föga oväntat har jag ALLA! :D



Chaosophia! Ja, det är verkligen det!

Postat av: Eleni
Publicerad 2011-07-20 17:35:42

Du har varit till stor hjälp! Paketet kom idag och nu sitter jag här och dreglar över mina nya fina lack. Redan sugen på att dra iväg en ny beställning, men jag får nog hejda mig en aning.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela