Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

KOH Green Stardust

Publicerad 2011-07-15 10:38:00 i Naglar - flakes,


Tack för alla gratulationer igår, ni är så snälla! Jag hade en trevlig födelsedag och allt blev väldigt lyckat och maten god. Nu har jag ägnat morgonen åt att göra mer nagellackssmycken och lacka om naglarna i ett mörkt blågrönt lack som ännu inte hunnits fotograferas och de senaste dagarnas holo-manikyrer ligger i kameran och väntar på att laddas upp på datorn för redigering. Jag bjuder alltså på ett lack från förra veckan istället. sommartid är dessutom en tid då grönt gärna vill dominera så självklart blir det just grönt...

KOH Green Stardust är ett flakelack i mörkt olivgrönt/grönbrunt med flakes som skiftar från grönt till blått och så silverskimmer på det. Två lager täcker. Det borde vara en fantastisk upplevelse men någonstans lämnar det mig ändå kallsinnig. Varför? Ingen aning...


Det är något som bara känns trist och tråkigt med lacket. Det är en strålande idé men frågan är om den verkligen kommer till sin rätt så här. Det blir rätt mörkt och silverskimret mot det brungröna gör att allt ser frostigt och grått ut. Det var helt klart dyrt i förhållande till upplevelsen, men samtidigt, man får ju en cool ask att ha lacket i om man vill och egenskaperna är långt ifrån dåliga. Det torkar fort och är enkelt att måla med. Kanske kommer pulsen öka nästa gång jag bär det. Det kan ju vara ljus och humör som påverkar sådant här också...


Kommentarer

Postat av: nailsbybellan
Publicerad 2011-07-15 11:40:28

Ahh jag tyckte det var sjukt snyggt!! Men kanske att det är mer en höstfärg ändå? Kan ju vara sådär ibland.. Åh grattis i efterskott :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-07-15 11:40:46

Jag tycker det ser fint ut! Vad kostade det?

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-07-15 12:10:27

Jag håller med, det är lite tamt på nått vis... lämnar känslan av att det kunde varit så mycket mer, och det är ju inte det man är ute efter. Hmm

Postat av: MrsData
Publicerad 2011-07-15 12:34:54

Jättefint lack, men kanske mer höst/vinter. Tycker det set ut som ett glöggparty-lack.



Grattis i efterskott förresten! :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-07-15 14:01:44

Vilket vacker lack! Stora grattiskramar till dig i efterskott!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-07-15 14:49:10

Är tudelad. På viss bilder ser det jättefint ut och andra mer mäh.



Du.. jag tänkte slänga en hel del pigmentsprover och flera av färgerna påminner om dig :) Är det nått du är intresserad av tror du? Nån backup eller så. (dum fråga när du inte sminkar dig men det känns dumt att slänga utan att ha frågat..)

Postat av: Lina
Publicerad 2011-07-15 15:30:44

Lacket ser fint, ser ut att påminna lite om lacket från Nubar (Edyta?)från i höstas i alla fall.



Grattis efterskott!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-15 19:23:01

Hmm, jag är lite kvluven, vet inte riktigt vad jag tycker. Köpte lack på H&M innan. Aqua och Pink. Aqua var crazysnygg! Har du?

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-15 22:25:41

Hm ja Förr tyckte jag svarata lack såg för jävligt ut tack vare dig har jag ändrat mig ska beställa snart från Karin ett nagellack som heter Asphalt.. jaja iaf så tyckte jag detta lack du visar nu är snyggt.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-07-16 09:14:43

Alldeles för frostigt och grått för att kännas som en hit i solsken med en grön bakgrund på något vis. Känns lite tam och som om den inte allas lyckas matcha vädret eller omgivning där. Tror det kommer vara slående mitt i vintern istället! Sitta mitt på en stor is och pimpla utan handskar och beundra naglarna när solen skiner. <3

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-16 09:51:46

NailsbyBellan! jag får ge det fler chanser, helt klart.



Nailtastic! 14 euro, tror jag. Jag försöker alltid örtränga dyra lacks priser så fort jag kan... :D



Cactus! Ja, man tänker knappt på att det är ett flakelack och då är det ju något som gått snett.



MrsData! Jag ska absolut testa det igen i vinter. Och tack för gratualtionen!



Kerstin! Tack!



Kajalen! Ja, det är lite skumt lacket, för det har så många bra grejer som händer att de liksom tar ut varandra. Hade inte silverskimret varit inblandat tror jag det hade blivit kalas.



Jaså, så menade du. Jag läste mailet och fattade ingte hur du menade. Jag tar emot dem hellre än att du slänger dem men annars kan det ju finnas dem som har större behov än jag som vill få dem och då är jag bara girig om jag skulle roffa åt mig fler och mer.



Lina! Det påminner om Nubar Verde/Zoya Edyta en aningens i basfärgen men de hade guldskimmer och inga flakes och båda var vackrare än så här...



Emma! Nej, har inte. Har inte varit på HM på eeeeevigheter.



Liza! Men det är ju inte svart. Det är grönt. ;D



Chaosophia! Ja, det där silverskimret sabbade allt. Allt. Dumma KOH som skulle ha i det i mixen för flakes i olivgrönt skulle ju kunna vara awsome. Ska prova i vinter igen och se om det är ett av "årstidslacken". Det finns ju en hel del sådana.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-16 10:37:19

Bra, för jag köpte en till dig. Tänkte du kunde få något mindre abstrakt i present också:) Och så vet jag ju att du inte gillar att shoppa i butik...

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-16 11:38:26

Javisst ser jag det är grönt!!!! men snyggt iaf,

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2011-07-17 12:42:56

Åh, Sminkan, GRATTIS I EFTERSKOTT!!! <3<3<3

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-17 15:31:26

Emma! Du känner mig nästan för bra... ♥



Liza! okej.



Miss Pussy! Tack!! ♥♥♥

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-07-19 23:37:58

Jag har en tendens att vara otydlig ibland.. Speciellt när jag försöker skriva fort för att A försöker sno datorn...

Jag skickar dem till dig :) Du kanske känner nån annan som vill ha dem om du inte vill. Jag känner ingen

Postat av: Nicole
Publicerad 2011-07-20 05:14:53

Hmm, I like this in some of your pictures - maybe in bright light? - and in some, it's just okay. I heard they were pretty expensive! I saw a blue that Michèle posted, and that was prettier to me.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-20 09:21:10

Kajalen! Okej! Gör så! Tack!



Nicole! I have a few KOH-polishes and they are not all that amazing but I do love the little boxes they come with. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela